Κάτοχοι Capes, προχωρούν στο «δέσιμο» των πλοίων τους λόγω ζημιογόνων ναύλων

Κάτοχοι Capes, προχωρούν στο «δέσιμο» των πλοίων τους λόγω ζημιογόνων ναύλων

1053
Κάτοχοι Capes, προχωρούν στο «δέσιμο» των πλοίων τους λόγω ζημιογόνων ναύλων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas S.A.

Ιδιαίτερα «ήσυχη» ήταν η προηγούμενη εβδομάδα από θέμα προσφορών και κλεισιμάτων, ενώ εικάζεται ότι υπάρχουν κάποια Capes τα οποία βρίσκονται στις διαπραγματεύσεις και αναμένουμε να δούμε αν την επόμενη εβδομάδα θα εξελιχθούν σε κλεισίματα.

Αρκετοί «κάτοχοι» Capes, έχουν ήδη προχωρήσει στο «δέσιμο» των πλοίων τους λόγω των «ζημιογόνων» ναύλων στην αγορά και δεδομένου ότι από την αρχή του χρόνου έχουν διαλυθεί πάνω από 30 Capes, ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει μία «έκρηξη» στην προσφορά των Capes ιδιαίτερα για αυτά που τα χαρτιά τους είναι κοντά στην λήξη τους.

Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να βελτιώνονται και η ρουπία να σταθεροποιείται στις 62 προς το δολάριο, οιEnd Buyers παρέμειναν επιφυλακτικοί για το κατά πόσο η αγορά θα παραμείνει σταθερή ενώ η προσφορά των Containers, τα οποία προτιμούν, είναι μειωμένη συγκριτικά με τα Dry και συγκεκριμένα των Capes και των Panamax, τα οποία όμως καταλήγουν στις άλλες αγορές.

Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers, έχοντας κατοχυρώσει έναν αριθμό πλοίων μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές σπέκουλας το προηγούμενο διάστημα δεν δείχνουν ιδιαίτερη όρεξη να μπουν στην αγορά, με εξαίρεση ελάχιστους και παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου αυξήθηκαν κατά $ 10 τον τόνο. Παράλληλα τα τραπεζικά προβλήματα με το άνοιγμα των LCs συνεχίζουν να υπάρχουν και συνιστάται προσοχή με ποιον επισυνάπτεται η συμφωνία.

Tο Πακιστάν, συνειδητοποίησε ότι για να μπει στην αγορά θα πρέπει να βελτιώσει τα επίπεδα των τιμών του, όπου και κάνει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να καταφέρει να κατοχυρώσει τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων από αυτά που αναμένεται να βγουν στην αγορά το επόμενο διάστημα.

Στην Κίνα, το πρόγραμμα της επιχορήγησης των κρατικών εταιρειών συνεχίζεται και η εκτιμώμενη μείωση της παραγωγής σιδήρου ηχεί θετικά στις ανωτέρω αγορές που έχουν πληγεί από τις φθηνές Κινεζικές εξαγωγές.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 349,013 DWT, εκ των οποίων το 56% (196,990 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 16% (55,971 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (96,052 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.