Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παγιώθηκε ο δείκτης BDI

Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παγιώθηκε ο δείκτης BDI

231
Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παγιώθηκε ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 20 Μαρτίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 591 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 423 μονάδες με $ 4,174 την ημέρα, BPI στις 617 μονάδες στα $ 4,941 την ημέρα, BSI στις 635 μονάδες στα $ 6,638 την ημέρα  και BHSIστις 384 μονάδες, στα $ 5,667 την ημέρα.

Έχοντας φτάσει σχεδόν στο τέλος του 1ου τριμήνου το στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά είναι ουσιαστικά η παγίωση του σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και παρά το ημερήσιο θετικό πρόσημο που έχει παρουσιάσει τις τελευταίες περίπου 21 ημέρες δεν έχει ακόμη καταφέρει να σπάσει το φράγμα των 600 μονάδων.

Να επισημάνουμε πως τις τελευταίες 21 ημέρες ο δείκτης ανέβηκε από τις 513 μονάδες στις 591, δηλαδή κατά μέσο όρο σημείωσε 3,7 μονάδες άνοδο κάθε μέρα.  Το κύριο χαρακτηριστικό, έστω αυτής της μικρής οριακής ανόδου, είναι ότι όλοι οι υπό-δείκτες με εξαίρεση αυτών των Capes, καθ’ όλο το διάστημα των τελευταίων 21 ημερών έχουν κινηθεί θετικά.

Συγκρίνοντας το τρέχον 1ο τρίμηνο με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ο BDIφέτος έχει μειωθεί πάνω από 50%. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος του 1ου τριμήνου του 2014 ήτανε περίπου στις 1,308 μονάδες σε αντίθεση με τον μέσο όρο του τρέχοντος τριμήνου που ο μέσος όρος είναι περίπου στις 616 μονάδες, δηλαδή μειωμένος περίπου κατά 52,91%.  .

Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες καθώς από τις αρχές Απριλίου αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος μεταφοράς των Grains, όπως επίσης αναμένεται ότι με την καλυτέρευση του καιρού στην Κίνα θα αρχίσουν τα έργα υποδομής και θα αυξηθεί η ζήτηση για Iron Ore παρά το γεγονός ότι η παραγωγή σιδήρου παρουσιάζει πτωτικές τάσεις. Οι εκτιμήσεις για τις ετήσιες συνολικές εισαγωγές κάνουν λόγο για αύξηση περίπου 6,5% φέτος συγκριτικά με το 2014, δηλαδή από τους 1,328 εκ. τόνους στους 1,413 εκ. τόνους.

Στην τελευταία μας ανασκόπηση είχαμε επισημάνει το γεγονός ότι η αρνητική πορεία της αγοράς δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για «επενδύσεις» και ιδιαίτερα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων καθώς οι τιμές τους έχουν διορθώσει σημαντικά.

Για πλοία 5αετίας, από τα τέλη του 2014 μέχρι και σήμερα, οι τιμές τωνCapes (180.000 DWT) έχουν μειωθεί κατά 15% και κυμαίνονται στα $33 εκ. περίπου, των Panamax (76.000 DWT) μείωση 13% στα $ 17 εκ., τωνSupramax (56.000 DWT) μείωση 20% στα $ 16 εκ. και στα Handysize(32.000 DWT) μείωση 16% στα $ 13,5 εκ.

Το αξιοσημείωτο στις ανωτέρω τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων είναι επίσης η μείωση που έχουν υποστεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα καθώς τα Capes έχουν χάσει περίπου 3%, τα Panamax περίπου 6%, τα Supramax περίπου 11% και τα Handysize περίπου 7%.

Κλείνοντας θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές πως οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται αυτή την περίοδο και δεδομένων των συνθηκών στην αγορά των ναύλων, απευθύνονται σε εταιρείες που έχουν κεφαλαιακή επάρκεια, όχι μόνο για την αγορά του πλοίου (Equity) αλλά και για πιθανή κάλυψη των υποχρεώσεων του (Cash Injections/Support) όπως επίσης πρόσβαση στην δύσκολη τραπεζική αγορά για δυνατότητα χρηματοδότησης.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Supramax, το ‘C.S RAINBOW’ 55.725 DWT (2006 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 11,25 εκ.

✏ Στα Handymax, το ‘RAMADA QUEEN’ 46.412 DWT (2005 – Oshima) πουλήθηκε στην Primal με χαρτιά due, στα $ 8,6 εκ., το ‘VALOPOULA’ 45.578 DWT (2000 – Tsuneishi Cebu) αγοράστηκε από την Dianik Bros με χαρτιά due στα $ 6,1 εκ., το ‘AFRICAN SUN’ 45.208DWT (1994 – Kanasashi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 3,8 εκ., το ‘HELLENIC HORIZON’ 44.809 DWT (1995 – Halla Eng.) πουλήθηκε με χαρτιά due στα $ 3,6 εκ. και το ‘BAY RANGER’ 43.125DWT (1995 – Oshima) με πρόσφατα περασμένα χαρτιά πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ. εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα VLCC, το ‘TAKASUZU’ 279.989 DWT (2000 – Mitsubishi) αγοράστηκε από την New Shipping περίπου στα $ 27 εκ.  Να σημειώσουμε ότι η μειωμένη μεταφορική του ικανότητα στα 1,9 εκ. βαρέλια συντέλεσε στην πτωτικά διορθωμένη τιμή για VLCC.

✏ Στα MR, το ‘GIACINTA’ 49.999 DWT (2010 – Guangzhou) αγοράστηκε από την Maersk περίπου στα $ 21,5 εκ. το ‘SEAGLORY’ 47.149 DWT(2003 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ $ 15 εκ. και το ‘EASHIPS SAMA’ 45.563 DWT (2005 – Shin Kurushima) πουλήθηκε στα $ 15 εκ.