Διαρκής στρατηγική επιδοτήσεων στη ναυτιλία από την Κίνα

Διαρκής στρατηγική επιδοτήσεων στη ναυτιλία από την Κίνα

126
Διαρκής στρατηγική επιδοτήσεων στη ναυτιλία από την Κίνα

Σε μια διαρκή στρατηγική επιδοτήσεων στρέφεται το Πεκίνο, προκειμένου να προστατέψει τον εθνικό και κρατικό στόλο από τους κλυδωνισμούς της ναυλαγοράς, οι οποίοι σε συνδυασμό με τη μείωση της ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας, προκαλούν πιέσεις στην παγκόσμια αλλά και εγχώρια ναυτιλία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με Διεθνή Ειδησεογραφικά Πρακτορεία, το Πεκίνο έδωσε εκατομμύρια δολάρια σε άμεσες επιδοτήσεις για τη διάλυση παλαιότερης τεχνολογίας πλοίων και την αντικατάστασή τους από σύγχρονα από τις ναυτιλιακές εταιρείες.  Μεταξύ αυτών και οι China Cosco, China Shipping Development, και China Shipping Container Lines, οι οποίες αναμένεται να ανακοινώσουν σημαντικά κέρδη για το 2014. Οι προαναφερθείσες εταιρείες, έλαβαν για το 2014 περισσότερα από 2.4 δις γουάν (359εκ. δολάρια) σε άμεσες επιδοτήσεις, αριθμός που πενταπλασιάστηκε συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με πληροφορίες.

Οι επιδοτήσεις λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της ναυτιλιακής πολιτικής του Πεκίνου, με βάση την οποία επιδιώκεται η ταχύτατη ανανέωση του κινεζικού στόλου και ταυτόχρονα η ενίσχυση του κινεζικού ναυπηγικού κλάδου. Συγκεκριμένα, η κινεζική κυβέρνηση αύξησε το 2013 το ύψος της επιδότησης διαλύσεων από τα 1.000 στα 1.500 γουάν ανά gross ton, ενώ η παροχή επιδοτήσεων αναμένεται να συνεχιστεί και μετά το πέρας του 2015, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.