Σε ανοδικά επίπεδα η ναυλαγορά των tankers

Σε ανοδικά επίπεδα η ναυλαγορά των tankers

295
Σε ανοδικά επίπεδα η ναυλαγορά των tankers

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Οι νέες εκτιμήσεις από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης επιβεβαιώνουν χαμηλό ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ διεθνώς αλλά οι χαμηλές τιμές ενέργειας σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής θα ενισχύσουν την ανάπτυξη των μεγάλων οικονομιών.

Ο «αφύσικα» χαμηλός ρυθμός πληθωρισμού και επιτόκια δανεισμού θα μπορούσαν να αποδειχτούν απειλητικά για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, τονίζει ο Οργανισμός.

Από τις μεγάλες ανεπτυγμένες οικονομίες, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα παρουσιάσουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης την τρέχουσα διετία σε 3.1% το 2015 και 3% το 2016. Η Βρετανία ακολουθεί με ρυθμό ανάπτυξης 2.6% για τη φετινή χρονιά και 2.5% το επόμενο έτος. Για την Ιαπωνία, ο ρυθμός ανάπτυξης εκτιμάται αποδυναμωμένος σε 1% για φέτος και 1.4% το 2016.

Για την ευρωζώνη, οι προοπτικές εμφανίζονται βελτιωμένες με εκτιμώμενο ρυθμό ανάπτυξης 1.4% για το 2015 και 2% το 2016. Ωστόσο η ανάπτυξη θα παραμείνει άνιση στο εσωτερικό της Ευρωζώνης, με τη Γερμανία να επιτυγχάνει ικανοποιητικό ρυθμό ανάπτυξης 1,7% φέτος και 2,2% του χρόνου. Αντιθέτως, χαμηλότερη θα είναι η ανάπτυξη της Γαλλίας, δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, 1,1% φέτος και 1,7% το 2016. Η Ιταλία προβλέπεται να παρουσιάσει το χαμηλότερο ρυθμό παρουσιάζοντας αύξηση του ΑΕΠ μετάαπό τρία χρόνια ύφεσης σε 0.6% για το 2015 και 1.3% για το 2016.

Για την Κίνα, τη δεύτερη ισχυρότερη παγκόσμια οικονομική δύναμη, ο ΟΟΣΑ εκτιμά 7% ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ για το 2015 που έρχεται σε σύγκλιση και με το επίσημο στόχο της κινέζικης κυβέρνησης και διατήρηση του ίδιου ρυθμού και για το 2016.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τρίτη βδομάδα του Μαρτίου δεν ανατρέπει για μια ακόμη φορά την αρνητική τάση της απόδοσης των bulkers, καθώς οι Κινέζοι φαίνεται να μην επιστρέφουν ακόμα δυναμικά στην κινητικότητα των ναυλώσεων για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος. Ο χαμηλότερος ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας για τη φετινή χρονιά στο 7%, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο στην 20ετία δημιουργεί και αστάθεια στην ενεργή ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων για μεταφορά χύδην ξηρών φορτίων.

Η προηγούμενη βδομάδα τερμάτισε με 24 ναυλώσεις πλοίων για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα, παρουσιάζοντας μείωση 10 πλοίων από το ρεκόρ ναυλώσεων 34 πλοίων που είχε σημειωθεί στο κλείσιμο της πρώτης βδομάδας του Μαρτίου.

Στη ναυλαγορά των tankers, διατηρείται εικόνα σταθερότητας σε ανοδικά επίπεδα για τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους-very largecrude carriers, με το μικρότερο μέγεθος aframax να παρουσιάζει ήπια πτωτική τάση από την εκπληκτική ανάρρωση των προηγούμενων ημερών. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατηγορία των containers, η ανασφάλεια της ανάπτυξης της ευρωζώνης σε συνδυασμό με την αποθάρρυνση της Κινέζικης ευρωστίας έχει οδηγήσει το γενικό δείκτη σε συνεχόμενη πτώση μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου-, ο γενικός δείκτης BDI διακυμαίνεται από τις 6 Μαρτίου άνω από το όριο των 560 μονάδων και φαίνεται να πλησιάζει αυτή τη βδομάδα ολοένα και περισσότερο στο φράγμα των 600 μονάδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανεπαίσθητη εικόνα βελτίωσης δεν προέρχεται από το μεγαλύτερο μέγεθος capesize, αλλά από τη βελτίωση στα μικρότερα μεγέθη supramax/handysize.

Tα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize παρουσιάζουν βουτιά για δεύτερη συνεχόμενη βδομάδα σε λιγότερο από $3,000/ημέρα με το αντίστοιχο δείκτη να είναι λίγο παραπάνω από τις 350 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποθέματα των Κινέζων σε σιδηρομετάλλευμα παρουσιάζουν σχετικά μικρή ετήσια μείωση 5% και διακυμαίνονται σε περίπου 95 εκ τόνους. Η χαμηλή τιμή που παρουσιάζεται για το σιδηρομετάλλευμα σε περίπου $60/τόνο υποδηλώνει τη μεγάλη πτώση της Κινέζικης ζήτησης και δημιουργεί αμφιβολίες για επάνοδο της ναυλαγοράς νωρίτερα από το τερματισμό του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρονιάς.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 584 μονάδες, 24 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 61% κάτω από το κλείσιμο του Μαρτίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 1,484 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crudecarriers, εξακολουθεί να μη σημειώνει μεταβολή για τρεις συνεχόμενες βδομάδες. Τα επίπεδα στη διαδρομή AG-USGπαρέμειναν σε WS 28, 11 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της πρώτης βδομάδας του Ιανουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 9. Ιαν 2015, τα επίπεδα ναυλαγοράς στη διαδρομή AG-USG είχαν τερματίσει σε WS.39, που αποτέλεσε το υψηλότερο επίπεδο που είχε σημειωθεί από το κλείσιμο του Ιανουαρίου 2014.

Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, διατηρείται το κλίμα ανάρρωσης της ναυλαγοράς παρόλο την πτώση των τελευταίων 2 βδομάδων. Τα επίπεδα τώρα έχουν μειωθεί σεWS165-($54,000/ημέρα), 20 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας.

Η τωρινή απόδοση παρουσιάζει αύξηση 45 μονάδων από το κλείσιμο του Ιανουαρίου και 88 μονάδες αύξηση από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index διατηρεί επίπεδα κάτω από το όριο 1,000 μονάδων για δεύτερη συνεχόμενη βδομάδα.

Η εξασθένηση υποστηρίζεται από την κάθοδο που σημειώνεται στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 888 μονάδες, 72 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα (8% μείωση) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 41% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.