Η επένδυση της COSCΟ είναι η αιχμή του δόρατος για τους Έλληνες...

Η επένδυση της COSCΟ είναι η αιχμή του δόρατος για τους Έλληνες και το κεφάλι του Δράκου για τους Κινέζους

86
Η επένδυση της COSCΟ είναι η αιχμή του δόρατος για τους Έλληνες και το κεφάλι του Δράκου για τους Κινέζους

Εν όψει της κυβερνητικής αποστολής στο Πεκίνο, που έχει σκοπό να προετοιμάσει σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες, μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, αλλά και την επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Β. Κορκίδης, με επιστολή του κατέθεσε δέκα στοχευμένες προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Β. Κορκίδης, επεσήμανε: «…η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία στο Πεκίνο, θα πρέπει να έχει σαφέστατο στόχο την προσέλκυση κινέζικων επενδύσεων σε τομείς, που αποτελούν την «αιχμή του δόρατος» για τους Έλληνες και το «κεφάλι του Δράκου» για τους Κινέζους, αντίστοιχης της κινεζικής επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Η συγκεκριμένη αποστολή στη Κίνα είναι εμφανές ότι, δεν έχει μόνο συμβολική σημασία, αλλά ουσιαστική αξία, αφού επιβεβαιώνει την πρόθεση της Ελλάδας για αναζήτηση συμμαχιών και εκτός Ευρώπης. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζοντας το ενδιαφέρον των Κινέζων μπορεί, με αμοιβαία συμφέρουσες συμφωνίες, να εξειδικεύσει τη λίστα των μεταρρυθμίσεων, που συμφώνησε να παρουσιάσει στους ευρωπαίους εταίρους μας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται, η περαιτέρω αξιοποίηση του Ο.Λ.Π., της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και των περιφερειακών αεροδρομίων.

Προτεραιότητα για τους Κινέζους, ως γνωστόν, είναι οι επενδύσεις σε λιμάνια, σιδηροδρομικές υποδομές, μεταφορές, τρένα, “logistics”, ώστε να αποκτήσουν στο Νότο της Ευρώπης ένα παρόμοιο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αυτό που ήδη διαθέτουν στο Βορρά, μέσω του οποίου συνδέθηκε για πρώτη φορά το Φεβρουάριο η Ισπανία με την πόλη Γιγού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι,θα δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο Ευρωπαϊκό δίκτυο διανομής, ενώ παράλληλα το κόστος των κινεζικών προϊόντων θα μειωθεί δραστικά. Ταυτόχρονα, όμως, η Ελλάδα θα γίνει διεθνής κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενώ ο Πειραιάς πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων και ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Βαρόμετρο, ωστόσο, για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων αποτελεί ο διαγωνισμός της πώλησης του 67% των μετοχών, αντί της μακροχρόνιας παραχώρησης υπηρεσιών και εγκαταστάσεων του Ο.Λ.Π., καθώς και η διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς στις ανησυχίες των Κινέζων επενδυτών για τήρηση των αρχικών συμφωνιών. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Πέραμα μαζί με το ΒΙ.ΠΑ. Σχιστού, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και εναλλακτικά τα περιφερειακά αεροδρόμια, αποτελούν κομβικά σημεία της μακροχρόνιας στρατηγικής των Κινέζων και θα πρέπει να έχουν κορυφαία θέση στις συναντήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας. Πάγια πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. είναι η κυβέρνηση να αναζητήσει νέους τρόπους συνεργασίας και όχι το παλαιό μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, μέσω πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, αλλά μέσω δημιουργίας κοινών επιχειρηματικών σχημάτων “joint ventures”, είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τύπου ΣΔΙΤ.

Η παρουσία της COSCO και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Πειραιά, μας δίνουν το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, μέσω Π.Γ.Δ.Μ. και Σερβίας, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ’ όπου και θα μεταφέρονται ,διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το μεταφορικό κόστος των προϊόντων θα μειωθεί κατά 40%, μετατρέποντας πολλά από τα ελληνικά προϊόντα σε ανταγωνιστικά. Το όφελος για την Ελλάδα θα προκύψει, εκτός από τις επενδύσεις και από τις μεγαλύτερες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και την Ασία.

Κατά τη συνάντηση του προεδρείου του Ε.Β.Ε.Π. με τη διοίκηση της COSCO PACIFIC, ανώτατα στελέχη μας διαβεβαίωσαν, ότι κάνουν σκέψεις για δημιουργία επισκευαστικής βάσης, σε συνεργασία με μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ σχεδιάζουν την αγορά τριών πλωτών δεξαμενών. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει το Επιμελητήριο για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων-μελών του, επιδιώκει συμφωνίες ενίσχυσης των εξαγωγών ναυτιλιακών υλικών, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα προς τα κινεζικά ναυπηγεία και ζήτησε από τον Κινέζο Πρέσβη, κ. Zou Xiaoli, την εμβάθυνση και προώθηση της συνεργασίας, αποστέλλοντάς του δυο λίστες με τα στοιχεία επικοινωνίας των 285 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας, ναυπηγικής βιομηχανίας και μεταποίησης, εκ των οποίων οι 209 είναι εφοδιαστές ship suppliers και οι 76 είναι κατασκευαστές makers».