Οριακή άνοδος της εμπιστοσύνης των χρηστών στη liner ναυτιλία

Οριακή άνοδος της εμπιστοσύνης των χρηστών στη liner ναυτιλία

132
Οριακή άνοδος της εμπιστοσύνης των χρηστών στη liner ναυτιλία

Παρά την οριακή άνοδο που σημείωσε η εμπιστοσύνη των χρηστών ως προς την αξιοπιστία στο χρόνο αφίξεων της liner ναυτιλίας, οι καθυστερήσεις όμως ως προς τα πλοία που δεν τήρησαν τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης, αυξήθηκαν.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η βρετανική Drewry, περίπου το 55% των πλοίων στις τρείς βασικές διαδρομές Ανατολής-Δύσης αφίχθησαν μέσα σε +/- 24 ώρες από τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης. Ο μέσος όρος απόκλισης όμως στα υπόλοιπα πλοία κυμάνθηκε από 1.9 έως 2.1 ημέρες, περισσότερο από τα συνηθισμένα ποσοστά καθυστερήσεων τα τελευταία χρόνια.

Η πιο αξιόπιστη ναυτιλιακή εταιρεία για το Φεβρουάριο αναδείχθηκε η Maersk Line με μέσο όρο έγκαιρης απόδοσης φορτίων 76%. Ακολούθησαν οι εταιρείες Cosco με 66%, η Evergreen με 65% και η K Line με 63%. Ως πιο αναξιόπιστες χαρακτηρίστηκαν η Wan Hai (38%) και η PIL (14%).

Μεγάλο αντίκτυπο στους αναμενόμενους χρόνους άφιξης είχε μεταξύ άλλων και η διαμάχη ανάμεσα  στα εργατικά σωματεία των αμερικανών λιμενεργατών και τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ενδεικτικά, από 743 πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια στον Ειρηνικό με προορισμό τα λιμάνια του Los Angeles ή του Long Beach κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, μόνο 8% εξ αυτών κατάφεραν να αφιχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμένο χρόνο άφιξης. Παράλληλα, ο μέσος χρόνος απόκλισης στις αφίξεις και παραδόσεις φορτίων ανήλθε σε 10.7 ημέρες ενώ για τον Ιανουάριο ήταν μόνο 4.2 ημέρες.