Οι διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης των κομβικών λιμένων της Δυτικής Μεσογείου είναι πιθανό να μειωθούν εξαιτίας της ανάπτυξης λιμένων στην περιοχή του Στενού του Γιβραλτάρ.
Σύμφωνα με έκθεση του βρετανικού οίκου Drewry, λιμάνια όπως το Tanger Med και το Algeciras έχουν καταγράψει εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια και η τάση αυτή ενδέχεται να αντιστραφεί εξαιτίας της ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών στον Κόλπο της Γουινέας. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο Tanger Med έσπασε το φράγμα των 3.000.000 TEU το 2014 καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με το 2013.
Όμως η έναρξη λειτουργίας του Lome Container Terminal στο Τόγκο, η κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Abidjan της Ακτής Ελεφαντοστού, καθώς και οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές στη Νιγηρία (στα λιμάνια Lekki και Badagry), ίσως αποτελέσουν απειλή για τα μεγάλα hub ports της Δυτικής Μεσογείου.