Eπάνοδο στην πλήρη κερδοφορία σημείωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group

Eπάνοδο στην πλήρη κερδοφορία σημείωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group

95
Eπάνοδο στην πλήρη κερδοφορία σημείωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group

Το διοικητικό συμβούλιο της Attica Group, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), ανακοίνωσε τα ετήσια αποτελέσματα του έτους 2014 τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες πωλήσεις ευρώ 266,66 εκατ. (έναντι ευρώ 260,16 εκατ. το έτος 2013) και ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ευρώ 42,35 εκατ. έναντι αντίστοιχων κερδών ευρώ 27,15 εκατ. το έτος 2013. Τα ενοποιημένα εκέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν σε ευρώ 18,37 εκατ. (κέρδη ευρώ 2,03 εκατ. το έτος 2013) και τα κέρδη μετά από φόρους έφθασαν τα ευρώ 4,27 (ζημίες ευρώ 10,13 εκατ. το έτος 2013).

Στα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη ευρώ 4,0 εκατ. από την πώληση του Blue Star Ithaki καθώς και μη επαναλαμβανόμενη ζημία ευρώ 1,45 εκατ. από τη συναλλαγματική διαφορά που προέκυψε από την πλήρη εξόφληση αγοράς του πλοίου Blue Star Patmos σε δολάρια Η.Π.Α. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα της χρήσης 2013 περιλαμβάνουν κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές Ευρώ 1,65 εκατ.

Μετά από πέντε ζημιογόνες χρήσεις, απόρροια αφενός της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης που έπληξε την Ελληνική οικονομία και αφετέρου της αύξησης τιμών των καυσίμων, ο Όμιλος, στα πλαίσια πρωτοβουλιών και ενεργειών της διοίκησης της MIG με στόχο την πλήρη αναδιάρθρωση των θυγατρικών του Ομίλου MIG, κατάφερε να αναδιαρθρώσει το μοντέλο λειτουργίας του στο πλαίσιο των προκλήσεων που επικρατούν στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας και να επιστρέψει στην κερδοφορία, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που πάντα προσφέρουν τα πλοία Blue Star και Superfast.

Οι παράγοντες που συνέβαλαν καθοριστικά στην επάνοδο στην κερδοφορία είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών και η αποτελεσματική μείωση του λειτουργικού κόστους καθώς και των εξόδων διοίκησης και διάθεσης. Στη μείωση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε η αποτελεσματική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων που είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση του μεταφορικού έργου ανά δρομολόγιο, καθώς και η υποχώρηση των τιμών των καυσίμων κατά το δ’ τρίμηνο του έτους.

Επισημαίνεται ότι η σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου επετεύχθη σε ένα αβέβαιο και υφεσιακό οικονομικό περιβάλλον με συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες ρευστότητας, γεγονός που δεν βοηθά την κατανάλωση και πολύ περισσότερο την ανάπτυξη της εγχώριας τουριστικής κίνησης.

Στις 31.12.2014, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν σε ευρώ 23,94 εκατ. (ευρώ 24,89 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2013).

Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου στη χρήση 2014 ανέρχεται σε ευρώ 282,16 εκατ. από τα οποία ευρώ 270,80 εκατ. αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ευρώ 11,36 εκατ. βραχυπρόθεσμες. Στη χρήση 2013 ο συνολικός δανεισμός ανέρχονταν στα ευρώ 289,94 εκατ. και το μεγαλύτερο μέρος του αποτελούσε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις.

Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν στις 31.12.2014 σε ευρώ 339,82 εκατ. και αντιστοιχούν σε ευρώ 1,77 ανά μετοχή της εταιρείας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.