Διαλύσεις πλοίων: Πρωταρχικός παράγοντας για την πορεία της αγοράς το θέμα των...

Διαλύσεις πλοίων: Πρωταρχικός παράγοντας για την πορεία της αγοράς το θέμα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα

169
Διαλύσεις πλοίων: Πρωταρχικός παράγοντας για την πορεία της αγοράς το θέμα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Από αισιοδοξία χαρακτηρίστηκε η προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που φάνηκε σε όλες τις αγορές, προεξοφλώντας ότι οι τιμές δεν θα υποχωρήσουν άλλο, εν αντιθέσει υπάρχουν προσδοκίες για άνοδο τους. Ο πρωταρχικός παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία της αγοράς παραμένει το θέμα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και που όπως όλα δείχνουν θα παρουσιάσει πτωτικές τάσεις καθώς η Κίνα δεν έχει ανακοινώσει αύξηση της παραγωγής του σιδήρου για το 2015 ενώ παράλληλα τα πλεονασματικά της αποθέματα έχουν αρχίσει και μειώνονται. Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι εξαγωγές της Κίνας σε σίδηρο αυξήθηκαν κατά 50% συγκριτικά με τους ίδιους μήνες του 2014.

Στην Ινδία, τα μηνύματα από τον νέο προϋπολογισμό που κατατέθηκε στις 28 Φεβρουαρίου και περιμένουν να «καθαρογραφεί» με όλες τις λεπτομέρειες, είναι ότι δεν θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή πρόσθετους φόρους, επιδρώντας θετικά στην αγορά και οι End Buyers έχουν επιστρέψει προσπαθώντας να χτίσουν αποθέματα στα τρέχοντα επίπεδα των τιμών ώστε να αντισταθμίσουν τις αγορές που έκαναν το 2014 σε αρκετά υψηλότερες τιμές.

Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers, προσπαθούν να μπουν και πάλι στο παιχνίδι, ύστερα από τα θετικά νέα στην Ινδία και την προσδοκία για την μείωση των εξαγωγών σιδήρου από την Κίνα, αλλά από την άλλη συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα γνωστά τραπεζικά προβλήματα και τις δυσκολίες στο άνοιγμα των LCs, με την πολιτική αβεβαιότητα και τις απεργίες να κάνουν το τοπίο ακόμη πιο δύσκολο.

Στο Πακιστάν, τα νέα από την Ινδία επηρέασαν θετικά με τους End Buyers να «χτυπούν» και να κλείνουν τονάζ και ιδιαίτερα Capes, από τα αποθέματα των Cash Buyers αλλά παράλληλα να προσπαθούν να κλείσουν και πλοία τα οποία τώρα βγαίνουν την αγορά.

H Κίνα, συνεχίζει να είναι εκτός αγοράς καθώς συνεχίζει και απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιρειών, μην επηρεάζοντας έτσι την αγορά υπό αυτή την άποψη καθώς δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τις άλλες χώρες.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,205,905 DWT, εκ των οποίων το 62% (751,994 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (366,265 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 8% (87,646 DWT) Containers και Ro-Ro.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια