Στο προσκήνιο η επιβίωση των ναυτικών και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών

Στο προσκήνιο η επιβίωση των ναυτικών και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών

65
Στο προσκήνιο η επιβίωση των ναυτικών και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών

Το αίτημα να αποπληρωθούν οι ναυτικοί ακόμα και σήμερα κυριάρχησε στη συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ναυτεργατικών σωματείων και ναυτικών ακτοπλοΐας που παραμένουν απλήρωτοι. Ο αναπληρωτής υπουργός, τόσο στην αρχική του τοποθέτηση όσο και στην καταληκτική του, τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία, και το οποίο καλείται να επιλύσει η νέα κυβέρνηση όσο γίνεται πιο γρήγορα. Δήλωσε όμως, ότι η νέα κυβέρνηση αρνείται να παραδεχθεί αδιέξοδα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα, όπως είναι η επιβίωση των ναυτικών και των οικογενειών τους και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.

Περαιτέρω, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι σήμερα πράγματι δεν υπάρχει πλήρης λύση. Αυτό είναι αδύνατο. Έχουν όμως δρομολογηθεί πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα. Δεν είναι δυνατό, είπε, ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σε ένα μήνα.

Σημείωσε επίσης ότι:

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου ύψους 287.000€ μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις. Η εταιρεία όμως απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ.

Ολοκληρώνεται εντός των ημερών η νομοπαρασκευαστική διαδικασία, ώστε σύντομα με νομοθετική ρύθμιση να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο και να είναι δεσμευτικά υλοποιήσιμη η ήδη ισχύουσα νομική πρόβλεψη ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων κατά προτεραιότητα, την οποία περιλαμβάνει η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς όμως να την εξασφαλίζει.

Στοχευμένες παρεμβάσεις είναι ήδη σε εξέλιξη προς όλους τους εμπλεκόμενους με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να διερευνηθούν νέες δυνατότητες επίλυσης του όλου προβλήματος.

Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι η κατατεθείσα ιδέα για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι η συζήτηση για την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσω της άρσης της κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής είναι αβάσιμη. Το ζήτημα διερευνήθηκε αναλυτικά αλλά δεν δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.

Επιπρόσθετα, πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι κανένα περιθώριο παρερμηνείας δεν άφησε η αναφορά του αναπληρωτή υπουργού, σχετικά με την επείγουσα αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» στο οποίο οι εργαζόμενοι έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Αντίθετα ο Αναπληρωτής Υπουργός ζήτησε να επανακινήσουν τα δρομολόγια, αφού προηγηθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πληρώματος του συγκεκριμένου πλοίου. Επαναλαμβάνεται ότι καμία παρερμηνεία δεν μπορεί να υπάρχει σε αυτό. Η ειδική αναφορά που έγινε αναδεικνύει το επείγον του ζητήματος και μόνον.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.