Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια, ενώ ο BDI παραμένει κάτω από τις 550...

Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια, ενώ ο BDI παραμένει κάτω από τις 550 μονάδες

261
Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια, ενώ ο BDI παραμένει κάτω από τις 550 μονάδες

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research

Πέρα από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας και την επιρροή που ασκεί στις παγκόσμιες εξελίξεις, ήρθε μια νέα έρευνα στο φως αυτή τη βδομάδα που εκπλήσσει με τις εκτιμήσεις της για την ανακατάταξη των χωρών μέχρι το 2050. Σύμφωνα με οικονομική μελέτη της ελεγκτικής εταιρείας PWC, διαπιστώνεται ότι η μετατόπιση της παγκόσμιας οικονομικής δύναμης προς τις αναδυόμενες οικονομίες θα συνεχιστεί παρά την εμφανή επιβράδυνση της Κίνας μέχρι το 2020. Σύμφωνα με τη μελέτη, κατά την περίοδο 2014-50 ο μέσος ετήσιος παγκόσμιος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να φτάσει λίγο πάνω από το 3% – να διπλασιαστεί, δηλαδή, σε μέγεθος έως το 2037 και να τριπλασιαστεί έως το 2050. Ωστόσο, είναι πιθανή μια επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης μετά το 2020, καθώς προβλέπεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Κίνας και ορισμένων άλλων σημαντικών αναδυόμενων οικονομιών θα επανέλθει σε πιο βιώσιμα μακροπρόθεσμα επίπεδα.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τρίτη βδομάδα του Φεβρουαρίου δεν αλλάζει την εικόνα των προηγούμενων ημερών και επιβεβαιώνει τις δυσμενείς συνθήκες για την επίτευξη της κερδοφορίας στον τομέα των bulkers. Στη ναυλαγορά των tankers –πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, ο Φεβρουάριος διατηρεί και την ευφορία των προηγούμενων ημερών με το μικρότερο μέγεθος –aframax – να σημειώνει πολύ ισχυρή απόδοση την περασμένη βδομάδα. Το ανοδικό κλίμα της ναυλαγοράς των tankers ευνοεί σημαντικά τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων που σημειώνουν αυξητική τάση συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Baltic Exchange, αξία πλοίων 5ετίας στο μεγαλύτερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου-VLCC tanker-διακυμαίνεται σε περίπου $78,5εκ δολάρια, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2014 ο μέσος όρος ήταν περίπου $65.5 εκ δολάρια. Το αντίθετο κλίμα επικρατεί στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων bulkers, καθώς η αξία 5ετίας πλοίου στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize – έχει μειωθεί σε περίπου $36 εκ δολάρια από περίπου $44,5 εκ δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, o γενικός δείκτης BDI παραμένει σταθερά κάτω από τις 550 μονάδες από το τέλος της περασμένης βδομάδας. Την τρέχουσα βδομάδα, τα επίπεδα ναυλαγοράς σε όλα τα μεγέθη από capesize έως handysize διακυμαίνονται σε $4,000-$5,000/ημέρα και αναμένεται η πορεία της ναυλαγοράς την επόμενη βδομάδα με το κλείσιμο της Κινέζικης χρονιάς.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, σημείωσε ήπια εβδομαδιαία άνοδο 0.5 μονάδες και τερμάτισε την περασμένη βδομάδα σε WS33.5, 2.5 μονάδες κάτω από το κλείσιμο του Ιανουαρίου. Τα τωρινά επίπεδα της ναυλαγοράς παρουσιάζουν αύξηση 15 μονάδων από το τέλος του Σεπτεμβρίου 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς αυξήθηκαν σε WS175-($58,000/ημέρα), 55 μονάδες άνω από το κλείσιμο του Ιανουαρίου, ενώ στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2014 ήταν κάτω από το όριο WS100 (κάτω από $5,000/ημέρα).

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index διατηρεί επίπεδα λίγο κάτω από το όριο 1,100 μονάδες. Η απόδοση της ναυλαγοράς στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη σημείωσε μειωτική τάση για τρίτη συνεχόμενη βδομάδα αλλά ο γενικός δείκτης διατήρησε αντίσταση από την ανάταση που σημειώνεται στην απόδοση για τις διαδρομές προς την Αμερική. Ο δείκτης τερμάτισε στις 1088 μονάδες την περασμένη βδομάδα, μόλις μια μονάδα άνω από την περασμένη βδομάδα με 5% εβδομαδιαία κάθοδο στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη (31% πτώση από τις αρχές του Αυγούστου 2014).