Διαλύσεις πλοίων: Στο Μπαγκλαντές, οι «πρωτοκλασάτοι» αγοραστές χτίζουν αποθέματα με τις αγορές...

Διαλύσεις πλοίων: Στο Μπαγκλαντές, οι «πρωτοκλασάτοι» αγοραστές χτίζουν αποθέματα με τις αγορές των Capes

158
Διαλύσεις πλοίων: Στο Μπαγκλαντές, οι «πρωτοκλασάτοι» αγοραστές χτίζουν αποθέματα με τις αγορές των Capes

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από έντονες πιέσεις στις προσφερόμενες τιμές σε όλες τις περιοχές και είναι γεγονός ότι από τότε που η αγορά άρχισε να κατακλύζεται από τις σε χαμηλές τιμές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, δηλαδή από τον Οκτώβριο του 2014, οι προσφερόμενες τιμές έχουν βρεθεί σε πτωτική πορεία.

Το αξιοπερίεργο δε είναι ότι παρά το γεγονός ότι η επιβολή δασμών έχει προαναγγελθεί, κανένα μέτρο δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ.

Στην παρούσα φάση, παρά το γεγονός πως υπάρχουν πλοιοκτήτες που είναι διατεθειμένοι, λόγω της χαμηλής αγοράς των ναύλων, να πουλήσουν στις τρέχουσες χαμηλές τιμές, οιEnd Buyers συνεχίζουν και παραμένουν άκρως επιφυλακτικοί στο να προσφέρουν ιδιαίτερα μετά και την τελευταία διόρθωση των τιμών.

Πάντως αξίζει να αναφέρουμε πως από τις αρχές του χρόνου, δηλαδή λίγο περισσότερο από ένα μήνα, έχουν κλειστεί περισσότερα Capes, περίπου 15, από το σύνολο των Capesγια όλο το 2014!

Στην Ινδία, η αγορά κυριολεκτικά έχει πάρει τον κατήφορο, και αρκετοί Cash Buyers έχουν βρεθεί εκτεθειμένοι καθώς η αθέτηση των συμφωνιών από τους End Buyers είναι προ ημερησίας διατάξεως, αυξάνοντας φυσικά τις ακυρώσεις και το φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων.  Δεν αποτελεί παράδοξο που μεγάλος αριθμών Cash Buyers απομακρύνεται από τους Ινδούς End Buyers και προσπαθεί να κλείσει με το Πακιστάν ή το Μπαγκλαντές.

Στο Μπαγκλαντές, οι «πρωτοκλασάτοι» αγοραστές έχουν ήδη χτίσει αποθέματα, κυρίως με τις αγορές των Capes από τις αρχές του χρόνου, και οι εναπομείναντες ενεργοί EndBuyers, δεν θεωρούνται και τόσο φερέγγυοι και σε συνδυασμό με τις πολιτικές αναταραχές και απεργίες, το περιβάλλον γίνεται ακόμη πιο αβέβαιο.

Το Πακιστάν, και αυτό κυριαρχείται από αβεβαιότητα  με τους αγοραστές να παρατηρούν την αγορά υπό το φόβο πρόσθετης πτώσης των τιμών ενώ η συνεχιζόμενη προσφορά  πλοίων βοηθάει τους End Buyers που είναι διατεθειμένοι να μπουν στο παιχνίδι να προσφέρουν σε χαμηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα.

H Κίνα, συνεχίζει την γνωστή της πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 800,533 DWT, εκ των οποίων το 91% (800,533 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9% (82,606 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια