Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η έντονη κινητικότητα στον κλάδο των capes

Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η έντονη κινητικότητα στον κλάδο των capes

9
Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η έντονη κινητικότητα στον κλάδο των capes

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όπως είχαμε αναφέρει την προηγούμενη εβδομάδα, έντονη κινητικότητα έχει παρουσιάσει ο κλάδος των Capes, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 7 Capes να έχουν πουληθεί από τις αρχές του χρόνου ενώ εκτιμάται ότι έπεται και συνέχεια.

Τα περισσότερα από αυτά κλειστήκανε στο Μπαγκλαντές σε χαμηλές τιμές καθώς εκτιμάται ότι η προσφορά θα συνεχιστεί έχοντας σαν αποτέλεσμα την περεταίρω πτώση των τιμών.

Σχετικά με την επιβολή φόρων των εισαγωγών σιδήρου σε χαμηλές τιμές από την Κίνα, ενώ το μέτρο έχει ανακοινωθεί από την Ινδία και το Πακιστάν από τα τέλη του 2014, ακόμη δεν έχει επιβληθεί αλλά εικάζεται ότι είναι θέμα χρόνου να τεθεί σε ισχύ. 

Στην Ινδία, η βελτίωση της νομισματικής ισοτιμίας και των τιμών του σιδήρου σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα των διαλυτηρίων έχει αυξήσει τις προσδοκίες για επαναδραστηριοποίηση της αγοράς, αλλά ακόμη οι End Buyers είναι επικεντρωμένοι σε πλοία μικρότερου τονάζ, καθώς χρειάζεται λιγότερος χρόνος για την διάλυση τους, και με αυτό τον τρόπο μειώνουν το ρίσκο τους από την συνεχόμενη μεταβλητότητα της αγοράς.

Το Μπαγκλαντές, όπως αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, πρόλαβε και έγινε ο αποδέκτης των περισσότερων προαναφερόμενων Capes, καθώς το ξέσπασμα των πρόσφατων πολιτικών αναταραχών και των απεργιών σε συνδυασμό με τα γνωστά τραπεζικά προβλήματα της έκδοσης των L/Cs επέφερε παύση στην αγορά του και οι τιμές έπεσαν χαμηλότερα από αυτές της Ινδίας και του Πακιστάν.                              

Το Πακιστάν, λόγω των προβλημάτων στο Μπαγκλαντές και με την ελπίδα ότι σύντομα θα επιβληθούν οι φόροι στις Κινεζικές εισαγωγές, μπήκε και πάλι στην αγορά, κλείνοντας τα «υπόλοιπα» Capes σε μετριοπαθής τιμές, ύστερα από περίπου 2 μήνες αποχής.         

H Κίνα, συνεχίζει τη γνωστή της πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων και όλα δείχνουν ότι δεν θα συμμετέχει στην αγορά για όλη τη διάρκεια του έτους.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 806,913 DWT, εκ των οποίων το 94% (762,750 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (44,163 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 385 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια