Σε τροχιά υποχώρησης οι τιμές των διαλύσεων

Σε τροχιά υποχώρησης οι τιμές των διαλύσεων

6
Σε τροχιά υποχώρησης οι τιμές των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

  • Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα στον τομέα των διαλύσεων, με τους End Buyers να αντιμετωπίζουν ακόμη το πρόβλημα των υψηλών αποθεμάτων από πλοία τα οποία είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές και που δεν μπορούν να πουλήσουν, καθώς οι αγορές προτιμούν τις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές.   

Αυτό φυσικά είχε σαν αποτέλεσμα και οι Cash Buyers να μην μπορούν να βρουν αγοραστές ακόμη και σε περιπτώσεις που οι τιμές που πούλαγαν ήταν ίδιες σχεδόν με αυτές που αγόρασαν, δηλαδή με αρκετά μειωμένα τα ποσοστά κέρδους.

Όπως όλα δείχνουν τις επόμενες εβδομάδες όχι μόνο δεν αναμένεται βελτίωση αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι τιμές να υποχωρήσουν περαιτέρω.

Η Ινδία, ήταν η μόνη αγορά που γίνανε κάποιες πράξεις, αναγκαστικές θα λέγαμε, καθώς ενώ οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αυξητική πορεία, η ρουπία έχασε και πάλι έδαφος και διαπραγματευότανε σε επίπεδα κοντά στις 63 προς το δολάριο.  Η όλη κατάσταση έχει δημιουργήσει μία σύγχυση, τόσο στους Cash Buyers όσο και στους End Buyers, στο ποια πραγματικά θα πρέπει να είναι τα επίπεδα των τιμών, με τους δεύτερους να είναι επιφυλακτικοί και να απέχουν από την αγορά, υπό το φόβο ότι οι τιμές θα πέσουν και άλλο.

Στο Μπαγκλαντές, επικρατεί η ίδια σύγχυση σχετικά με το ποια θα πρέπει να είναι τα επίπεδα των τιμών, και οι End Buyers προσπαθώντας να «εξισορροπήσουν» αγορές προηγουμένων εβδομάδων, που είχαν κάνει σε υψηλά επίπεδα τιμών, εκμεταλλεύονται την τρέχουσα αβεβαιότητα και προσφέρουν τιμές οι οποίες είναι χαμηλότερες και από τα θεωρητικά τρέχοντα επίπεδα.

Στο Πακιστάν, ουσιαστικά για σχεδόν ένα μήνα δεν έχει γίνει καμία πράξη  καθώς οι οποιεσδήποτε προσφορές από τους End Buyers είναι σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα ενώ παράλληλα ο οργανισμός Pakistan Ship Recycling Association ασκεί πίεση ώστε να επιβληθούν φόροι στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υλοποιείται πριν το τέλος του χρόνου.

Στην Κίνα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στις άλλες αγορές έχουν διορθώσει σημαντικά ακόμη είναι αρκετά υψηλότερες από αυτές της Κίνας, γεγονός που την αφήνει έξω από τον «διεθνή» ανταγωνισμό, αλλά χωρίς να την απασχολεί, καθώς η προσφορά πλοίων από τις κρατικές εταιρείες καλύπτει τις ανάγκες των διαλυτηρίων της, όπως δεν την απασχολούν και τα χαμηλά επίπεδα των τιμών του σιδήρου στην εγχώρια αγορά καθώς εξάγει αρκετό στις προαναφερόμενες αγορές.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 784,841 DWT, εκ των οποίων το 75% (127,703 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 11% (86,060 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 14% (109,114 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.