Διαλύσεις Πλοίων: Σύγχυση και απραξία επικρατεί στην αγορά

Διαλύσεις Πλοίων: Σύγχυση και απραξία επικρατεί στην αγορά

0
Διαλύσεις Πλοίων: Σύγχυση και απραξία επικρατεί στην αγορά

Του Γ. Λογοθέτη CFO, Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η αγορά συνεχίζει και βρίσκεται υπό σύγχυση και απραξία, καθώς παρά το γεγονός ότι σε γενικές γραμμές τα θεμελιώδη μεγέθη όπως οι νομισματικές ισοτιμίες και οι τιμές του σιδήρου δεν παρουσιάζουν μεταβλητότητα, οι εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα έχουν αποσταθεροποιήσει την αγορά με αποτέλεσμα οι End Buyers να μην μπορούν να πουλήσουν παραπάνω από τις τιμές που έχουν αγοράσει οδηγώντας με αυτό τον τρόπο τα διαλυτήρια να βρίσκονται με αρκετά υψηλό αριθμό αποθεμάτων και η μόνη τους ελπίδα να είναι η επιβολή φόρων στις Κινεζικές εισαγωγές.

Γεγονός πάντως είναι ότι όπως και στην αγορά των ναύλων έτσι και στην αγορά των διαλύσεων η κυκλικότητα βάσει ιστορικών στοιχείων δε επαληθεύτηκε φέτος, καθώς συνήθως τους τελευταίους 2-3 μήνες η αγορά κινείται σε υψηλά επίπεδα.             

Η Ινδία, αποδείχτηκε η καλύτερη αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η ρουπία παραμένει σταθεροποιημένη κάτω από τις 62 το δολάριο ενώ οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν άνοδο ύστερα από την πτώση κατά $ 20 τον τόνο LDT τις προηγούμενες εβδομάδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την πώληση σημαντικού αριθμού Containers από τα αποθέματα των Cash Buyers σε ικανοποιητικές τιμές καθώς ταυτόχρονα πάνω από το 50% των διαλυτηρίων είναι άδεια.

Στο Μπαγκλαντές, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα οι End Buyers προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την απελπισία των Cash Buyers και να κλείσουν σε χαμηλές τιμές ενώ οι «μεγάλοι» End Buyers, λόγω και της πρόσφατης παλίρροιας, είναι απασχολημένοι με το «κόψιμο» των πλοίων που είχαν αγοράσει στην υψηλή αγορά του Σεπτεμβρίου.                               

Στο Πακιστάν, οι End Buyers συνεχίζουν να προσπαθούν να «εκμεταλλευτούν» τις αρνητικές εξελίξεις στην αγορά, έχοντας δημιουργήσει ένα άτυπο καρτέλ μεταξύ τους προσφέροντας χαμηλές τιμές, το οποίο μέχρι στιγμής το μόνο αποτέλεσμα που είχε είναι είτε να αποσυρθούν πλοία από την αγορά ή να πουληθούν σε άλλες αγορές.                            

Για την Κίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς συνεχίζει να απασχολείται με το επιδοτούμενο κρατικό τονάζ και την λογική των εξαγωγών σιδήρου που πλήττει τις υπόλοιπες αγορές.      

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 277,508 DWT, εκ των οποίων το 46% (127,703 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 54% (149,805 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.