10 th ANNUAL FORUM INSTITUTE OF CHARTERED SHIPBROKERS, GREEK BRANCH That...

10 th ANNUAL FORUM INSTITUTE OF CHARTERED SHIPBROKERS, GREEK BRANCH That Sinking Feeling: When will the shipping market rise again?

62
10 th ANNUAL FORUM INSTITUTE OF CHARTERED SHIPBROKERS, GREEK BRANCH  That Sinking Feeling: When will the shipping market rise again?

Mε αφορμή την συμπλήρωση 10 χρόνων εξαιρετικά επιτυχημένης  παρουσίας του ICS στην Ελλάδα, Το Institute of Chartered Shipbrokers, Greek Branch πραγματοποίησε το 10ο  Συνέδριό του, στις 10 Δεκεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδη, με θέμα « That Sinking Feeling: When will the shipping market rise again? »

Η προσέλευση των συμμετεχόντων ήταν αξιοσημείωτη, καθώς πάνω από 400 καταξιωμένοι επαγγελματίες της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας παρευρέθησαν στην εκδήλωση. 

Οι εξής προσωπικότητες συμμετείχαν στο φετινό πάνελ:

H Κα. Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού, FICS Διευθύνουσα Σύμβουλος του ICS Greek Branch και του Hellenic Management Centre

Ο Κος.  Νικόλαος Τσαβλίρης, FICS Πρόεδρος του ICS Greek Branch και Tsavliris Salvage Group

Ο Κος. Bruce Ogilvy, FICS Πρόεδρος του Institute of Chartered Shipbrokers

Ο Κος. Μιχάλης Μποδούρογλου Πρόεδρος & CEO της εταιρίας Paragon Shipping Inc.

Ο Κος. Henry Curra, Global Head of Research, Braemar ACM Shipping Group

Ο Κος. Γιάννης Δράγνης, CEO της εταιρίας  Goldenport Holdings Inc.

Ο Κος. Γιώργος Γουρδομιχάλης, Managing Director της εταιρίας Phoenix Shipping & Trading S.A.

Ο Κος. Harold Malone, Διευθύνων Σύμβουλος της Jefferies Maritime Investment Banking Group

Ο Κος Simon Ward, FICS Διευθύνων Σύμβουλος της Ursa S&P Shipbrokers S.A.

Η κα. Ναταλία Μαργιώλη Κομνηνού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους στο 10ο Ετήσιο Συνεδρίο του Institute of the Chartered Shipbrokers, Greek Branch, κάνοντας μια αναδρομή στην ίδρυση του Greek Branch .

Ο κ.  Βruce Ogilvy, Πρόεδρος του Institute of Chartered Shipbrokers, ανέλυσε «Τα καλά, Τα κακά και τα Άσχημα» της ναυτιλίας, αναφερόμενος σε διαβόητα ναυτικά ατυχήματα, στην πειρατεία, στην τρομοκρατία και στις κακές συνθήκες της αγοράς με χαμηλούς ναύλους, αλλά παράλληλα επεσήμανε τα καλά όπως εκπροσωπούνται από το ICS.

Ο πρόεδρος του ICS Greek Branch, κ. Νικόλαος Τσαβλίρης απηύθυνε ένα θερμό καλωσόρισμα στους παρευρισκόμενους, ιδίως στον κ.   Mr. Bruce Ogilvy, International President of the Institute of Chartered Shipbrokers, ευχαριστώντας όλους για την παρουσία τους στον εορτασμό του 10ου Ετήσιου Συνεδρίου του ICS Greek Branch. Εξέφρασε την υπερηφάνεια του για τα επιτεύγματα του Branch αναφερόμενος στις επιτυχίες των μαθητών σε ένα διεθνές πλαίσιο απολύτως διαυγούς ανταγωνισμού.

O κ. Μιχάλης Μποδούρογλου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Paragon Shipping Inc. αναφέρθηκε στην κυκλική φύση της ναυτιλίας. Ωστόσο, σημείωσε, ότι η αύξηση χωρητικότητας των ναυπηγείων σε συνδυασμό με την διάθεση των εφοπλιστών να παραγγέλνουν σαν να μην υπάρχει αύριο, από την πρώτη ακόμα ένδειξη της ανάκαμψης, έχει σαν αποτέλεσμα την μετατόπιση επιπτώσεων στο λεγόμενο ναυτιλιακό κύκλο.

Έτσι, ο ίδιος αναρωτήθηκε, πού είμαστε στον κύκλο; ” Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, όπως όταν ήμασταν πίσω στο 2004-2008, όταν είδαμε την ταχεία εκβιομηχάνιση της Κίνας. Η προκύπτουσα αύξηση στην ανάπτυξη του εμπορίου είχε σημαντική επίδραση τόσο στις επενδύσεις, όσο και στα ναύλα. Η οικονομική κρίση που άρχισε με την πτώση των Lehman Brothers στα τέλη του 2008 και συνεχίστηκε το 2009 δεν είχε τίποτα να κάνει με τη ναυτιλιακή κρίση που ακολούθησε. Η υστερία μαζικών παραγγελιών και η αξιοσημείωτη μείωση του scrap που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια των ετών αιχμής, είχε ως αποτέλεσμα την ταχεία επέκταση του στόλου των φορτηγών πλοίων, (ξηρού φορτίου) ο οποίος σήμερα είναι 4 φορές μεγαλύτερος από ότι πριν από 25 χρόνια’’, επισήμανε ο Πρόεδρος της Paragon Shipping Inc.

Το θέμα που ανέλυσε ο κ. Δράγνης, CEO της εταιρίας  Goldenport Holdings Inc., ήταν η συγχώνευση εταιρειών στην Ναυτιλία στις παρούσες δύσκολες συνθήκες της αγοράς. Θεώρησε ότι αν η κατάσταση στον τομέα των dry bulks χειροτερέψει, θα οδηγηθούμε σε ακόμα μεγαλύτερες συγχωνεύσεις. Κατόπιν ανέλυσε τους παράγοντες που οδηγούν τις συγχωνεύσεις σήμερα αναφερόμενους στις μεγάλες συγχωνεύσεις του 2014, αξιολογώντας την αγορά κεφαλαίου, στις αναγκαστικές πωλήσεις των περιουσιακών στοιχείων των εταιρειών, καθώς και στις οικονομίες κλίμακας του Shipmanagement.

Ο κ. Γιώργος Γουρδομιχάλης,  Διευθύνων Σύμβουλος της Phoenix Shipping and Trading S.A. κατά την ομιλία του, αναρωτήθηκε αν πραγματικά η ναυτιλιακή αγορά βυθιζόταν και αποδέχθηκε την ανάγκη να ληφθούν μέτρα όπως η συγχώνευση εταιρειών καθώς και την ανάγκη να αναλύουμε και να αφουγκραζόμαστε την αγορά αλλά δήλωσε ότι “αν και δεν βυθιζόμαστε, σίγουρα πρέπει να σκεπτόμαστε”. Επέμεινε στην  ανάλυση των παραγόντων που συντείνουν στο να παραμένει η αγορά λιμνάζουσα: η ζήτηση είναι πολύ μικρότερη από την αναμενόμενη, οι παίκτες της αγοράς έχουν επιβάλει υπερβολικά πολλούς κανόνες, η απουσία εκπαιδευμένων πληρωμάτων που θα εργαστούν στα σύγχρονα πλοία, η διοίκηση που είναι πλέον υψηλού κόστους.

Ο κ. Malone, Διευθύνων Σύμβουλος της Jefferies Maritime Investment Banking Group ανέλυσε σημαντικά ζητήματα των κεφαλαιαγορών αναφορικά με την ναυτιλία, μεταξύ των οποίων τόνισε: το διαρκώς επεκτεινόμενο εύρος των εταιρειών και των τομέων, αξιολογώντας τις αγορές και τα είδη των χρεογράφων που εκδίδονται, την άνοδο και τον πιθανό αντίκτυπο θεσμικών επενδυτικών κεφαλαίων στην ναυτιλία και τις προοπτικές για πιθανή προσφορά μετοχών το 2015.

O κ. Henry Curra, Global Head of Research, Braemar ACM Shipping Group υπογράμμισε την πρόσφατη κατακόρυφη πτώση της τιμής του πετρελαίου και την θετική επίδραση στην αγορά των tankers, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Σχολίασε επίσης τις επιπτώσεις που προκύπτουν από τις χώρες που παράγουν υψηλού κόστους πετρέλαιο. Ταυτόχρονα, υπέθεσε πως και οι χώρες που βρίσκονται σε κίνδυνο περιορισμένης παραγωγής, π.χ. Βενεζουέλα, Λιβύη και Δυτική Αφρική, ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν πολιτικές αναταραχές ως αποτέλεσμα, το οποίο με τη σειρά του θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην αγορά δεξαμενοπλοίων. Σε γενικές γραμμές, χωρίς να καταλήγει σε οριστικά συμπεράσματα, προέβλεψε ότι η πτώση των τιμών του πετρελαίου θα επηρεάσει τη ναυτιλία – από τα eco ships έως και για τη μείωση της χρήσης των εναλλακτικών πηγών καυσίμων. Τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα, σύμφωνα με τον αναλυτή της Braemar ACM.

Ο κος. Simon Ward, FICS, Διευθυντής στην εταιρεία Ursa S&P Shipbrokers ξεκίνησε την παρουσίαση του με μια ανασκόπηση πως οι τιμές για τα πλοία χύδην φορτίου έχουν εξελιχθεί τα τελευταία 40 χρόνια, αλλά και συγκεκριμένα πως έχουν αντιδράσει στην κυκλικότητα των αγαθών καθοδηγούμενη κυρίως από την Κίνα. Κατόπιν, ανέλυσε τις προοπτικές αναφορικά με την πορεία της αγοράς στο μέλλον. Ήταν σχετικά…απαισιόδοξος στην ανάλυση του!

Το Annual Forum του ICS Greek Branch έκλεισε σε γιορτινό τόνο με την απονομή των βραβείων στους υποψηφίους που διακρίθηκαν στις εξετάσεις του ICS τον Απρίλιο του 2014.

Οι υποψήφιοι που διακρίθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν:  η Εύη Πλατσιδάκη,  Norton Rose Fulbright,  o Ευστράτιος Σκριμιζέας, SSY London, o Δημήτρης Σταμάτης, Hellespont Steamship Corp., ο Νικόλαος Βασιλάτος – Vita Management και η Ιωάννα Ναλμπάντη, Piraeus Bank.

Επίσης, το ICS Greek Branch  τίμησε τον κ. Μιχάλη Μποδούρογλου, Πρόεδρο & CEO της εταιρίας Paragon Shipping Inc.  και τον κ. Ιωάννη Πλατσιδάκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Anangel Maritime Services Inc. , πρόεδρο της INTERCARGO, οι οποίοι είχαν πρόσφατα εκλεγεί ως Επίτιμα Μέλη του Institute of Chartered Shipbrokers. Το Institute of Chartered Shipbrokers τους απένειμε τον τίτλο – Honorary Fellowship-  ως ένδειξη αναγνώρισης της μεγάλης υποστήριξης και της συμβολής τους στους στόχους και τις αξίες του ICS.

Παράλληλα, στους χώρους της εκδήλωσης και εν όψει Χριστουγέννων φιλοξενήθηκε  το Χριστουγεννιάτικο Bazaar του φιλανθρωπικού ιδρύματος ‘Αργώ’ σωματείο ναυτικών γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες, όπου και ενισχύθηκε η αξιέπαινη προσπάθεια του σωματείου.

Το 10ο Ετήσιο Συνέδριο του ICS Greek Branch πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία και στήριξη των ακόλουθων χορηγών :

AB Maritime Inc. , ACROPOLIS CHARTERING & SHIPPING, Box Ships Inc., Capital Shipmanagement, Chios Navigation Hellas, Clarkson Hellas, Eastern Mediterranean Maritime Ltd., Element Shipmanagement, EUROPEAN NAVIGATION INC., Gac Shipping S.A., Hellaschart Ltd, Holman Fenwick Willan International LLP, Marine Plus S.A., Marshall Islands, Norton Rose Fulbright, Paragon Shipping Inc., Prevention at Sea, Seanergy Maritime Holdings Corp, Springfield Shipping Company, Target Marine S.A., Thomas Miller (Hellas) Ltd/ UK P & I Club., Trafigura Maritime Ventures, Tsavliris Salvage Group, Ursa Shipbrokers