Η πτωτική τάση των εισαγωγών της Κίνας δεν αφήνουν περιθώρια για βελτίωση...

Η πτωτική τάση των εισαγωγών της Κίνας δεν αφήνουν περιθώρια για βελτίωση των Capes

1
Η πτωτική τάση των εισαγωγών της Κίνας δεν αφήνουν περιθώρια για βελτίωση των Capes

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

  • 5% αυξήθηκε το τονάζ φέτος, ενώ για το 2015 προβλέπεται ότι το συνολικό τονάζ των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσει τους 790 εκ. τόνους.

 

Την Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 982 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,282 μονάδες με $ 9,509 την ημέρα, BPI στις 1,088 μονάδες στα $ 8,676 την ημέρα, BSI στις 971 μονάδες στα $ 10,158  την ημέρα και BHSI στις 499 μονάδες, στα $ 7,251 την ημέρα.

Την ίδια ημερομηνία του 2013 ο BDI βρισκότανε στις 2,145 μονάδες δηλαδή 118,4% πιο πάνω από τα σημερινά επίπεδα, ο BCI στις 3,843 μονάδες, δηλαδή αυξημένος κατά 199,7% συγκριτικά με τα τρέχοντα επίπεδα, ο BPI ήτανε αυξημένος κατά 71,6% στις 1,867 μονάδες, ο BSI αυξημένος κατά 57,6% στις 1,531 μονάδες και ο BHSI αυξημένος κατά 57,5% στις 786 μονάδες.

Απέχοντας ουσιαστικά 2 εβδομάδες πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων όπου η αγορά συνήθως είναι σε πτωτική πορεία το επόμενο ψυχολογικό όριο του BDI δεν είναι οι 900 μονάδες αλλά οι 850 μονάδες, όριο το οποίο δεν αποκλείεται να το δούμε πριν τις γιορτές αν η αγορά και ιδιαίτερα αυτή των Capes, δεν αποκτήσει momentum στο ενδιάμεσο διάστημα.               

Δυστυχώς όμως τα νέα από τις εισαγωγές Iron Ore της Κίνας το τελευταίο διάστημα δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για τα Capes να αποκτήσουν momentum ώστε η αγορά να μην διορθώσει περαιτέρω.

Τα τελευταία στοιχεία από τις εισαγωγές Iron Ore της Κίνας υποδηλώνουν ότι το Νοέμβριο οι εισαγωγές έφτασαν στους 67,4 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας μείωση -15,1% από τον Οκτώβριο και -13,4% από τον Οκτώβριο του 2013.

Στον αντίποδα, οι συνολικές εισαγωγές Iron Ore για τους 11 μήνες του 2014 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 είναι αυξημένες κατά 13,4% στους 846 εκ. τόνους.

Τα ανωτέρω επίσημα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι εισαγωγές της Κίνας που στο σύνολο του έτους είναι αυξημένες συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, το Νοέμβριο και όπως δείχνει και το Δεκέμβριο έχουν πτωτική τάση μην αφήνοντας έτσι περιθώρια για βελτίωση των Capes και άρα της αγοράς.           

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αιτιολογία του Khalid Hashim, Διευθύνοντος Συμβούλου της Precious Shipping, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η μη καλή επίδοση της αγοράς το 3ο τρίμηνο δεν αποδίδεται στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στη μείωση των εισαγωγών σε Coal αλλά στη Βραζιλία η οποία δεν εξάγει αρκετά. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η Κίνα τους πρώτους 9 μήνες του έτους εισήγαγε 100 εκ. τόνους περισσότερο Iron Ore συγκριτικά με το 2013 αλλά το σύνολο των 100 εκ. τόνων της αύξησης προήλθε από την Αυστραλία. Παράλληλα επισήμανε, πως έως τώρα η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας μοιράζονταν ισόποσα μεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας, κάτι που δεν συνέβη αυτή τη φορά και επισημαίνοντας ότι αν η ισόποση κατανομή είχε λάβει χώρα, τότε η αγορά θα κινείτο σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.                                      

Κλείνοντας, να αναφερθούμε στις προβλέψεις της Drewry, η οποία εκτιμά πως οι Κινεζικές εισαγωγές Iron Ore για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουν να είναι σε αρκετά υγιή επίπεδα ενώ στα Grains, τα animal feeds και τα oilseeds είναι αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν.

Σχετικά με την αύξηση του τονάζ, για μία ακόμη φορά επισημαίνει ότι θα αυξηθεί κατά 5% ετησίως για φέτος και για το 2015 και στα τέλη του 2015 το συνολικό τονάζ των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσει τους 790 εκ. τόνους.    

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Capes, το ‘FIRST EAGLE’ 180.199 DWT (2010 – Imabari), αγοράστηκε από Κινέζους πάνω από $ 41 εκ., το ‘WAH SHAN’ 175.980 DWT (2003 – CSBC) πουλήθηκε στην NGM Energy στα $ 20,4 εκ. και το ‘PACIFIC TRIANGLE’ αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 17 εκ.

✏ Στα Panamax, το ‘CAPE’ και το αδερφό του ‘POLE’ 73.048 DWT (1997 – Samsung) αγοράστηκαν από Κινέζους στα $ 6,8 εκ. το κάθε ένα.

✏ Στα Handysize, το ‘DURBAN BULKER’ 32.545 DWT (2001 – Mitsubishi) αγοράστηκε από την Taylor Maritime στα $ 13,4 εκ. περίπου.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Aframax, το ‘DL BELLFLOWER’ 99.999 DWT (2003 – Dalian New Yard) πουλήθηκε στα $17 εκ. περίπου.