Πως η Γερμανική κυβέρνηση στέκεται εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης

Πως η Γερμανική κυβέρνηση στέκεται εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης

10
Πως η Γερμανική κυβέρνηση στέκεται εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

  • Ανάλυση του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος και των πιέσεων που ασκεί στη ναυτιλία.

 

«Καημένη Γερμανία. Πολύ μεγάλη για την Ευρώπη και πολύ μικρή για τον κόσμο». Με αυτή τη φράση του πρώην υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Henry Kissinger, το Business Insider κατακρίνει την οικονομική πολιτική που ακολουθεί η Γερμανία στην Ελλάδα, αλλά και την επίδραση της συνολικά στην οικονομία της Ευρώπης.

Όπως τονίζει, η Γερμανική κυβέρνηση σε συνδυασμό με την Bundesbank αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα εμπόδια στην οικονομική ανάπτυξη των περισσοτέρων χωρών της Ευρώπης.

Από τη μία η Γερμανική κεντρική τράπεζα είναι σταθερά ενάντια στην εφαρμογή της νομισματικής χαλάρωσης και από την άλλη πλευρά οι Γερμανοί αξιωματούχοι αντιτίθενται στην υιοθέτηση χαμηλότερων στόχων για το έλλειμμα που θα έδινε ώθηση στην οικονομία.                            

Δεν πρόλαβαν ακόμη να κλείσουν τα μικρόφωνα από τις δηλώσεις του Draghi σχετικά με την προσήλωση της ΕΚΤ στη στήριξη της οικονομίας της Ευρωζώνης και την υποστήριξη της ιδέας της έκδοσης χρήματος για την αγορά τίτλων, όπως κρατικά ομόλογα, προειδοποιώντας παράλληλα ότι η εναντίωση της Γερμανικής κυβέρνησης δεν θα αποτρέψει την ΕΚΤ από αυτή της τη δέσμευση και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, W. Schauble, άμεσα έσπευσε να δηλώσει πως δεν είναι πεπεισμένος ότι η επέκταση της νομισματικής και χρηματοπιστωτικής πολιτικής της ΕΚΤ αποτελεί λύση του προβλήματος, εν αντιθέσει ισχυρίστηκε ότι τέτοιες κινήσεις από την ΕΚΤ είναι η αιτία οικονομικών προβλημάτων.                                

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Markit, σε χαμηλό 16 μηνών επιβράδυνε το Νοέμβριο ο ρυθμός της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρωζώνη. Ο σύνθετος PMI, υπηρεσιών και μεταποίησης, διαμορφώθηκε τον προηγούμενο μήνα στις 51,1 μονάδες, υποχωρώντας από τις 52,1 τον Οκτώβριο. Αντίστοιχα στη Γερμανία ο δείκτης υποχώρησε σε χαμηλό 17 μηνών στις 51,7 μονάδες ενώ στη Γαλλία έκλεισε σε χαμηλό 9 μηνών στις 47,9 μονάδες.

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η Ευρωζώνη κατευθύνεται για ανάπτυξη μόλις 0,1% το τελευταίο τρίμηνο, με ισχυρή πιθανότητα η σχεδόν στασιμότητα να μετατραπεί σε νέα συρρίκνωση το νέο έτος. Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα αδύναμη ανάκαμψη είχαν τον Οκτώβριο οι λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη, καθώς αυξήθηκαν κατά +0,4% σε μηνιαία βάση ύστερα από συρρίκνωση κατά 1,2% τον Σεπτέμβριο.                

Στην Κίνα, το εμπορικό πλεόνασμα του Νοεμβρίου έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, στα $ 54,47 δισ. έναντι των $ 45,4 δισ. τον Οκτώβριο, γεγονός όμως που οφείλεται στην συρρίκνωση των εισαγωγών και στην ασθενή ανάπτυξη των εξαγωγών. Ειδικότερα, η ενίσχυση των εξαγωγών επιβραδύνθηκε στο +4,7%, ενώ οι εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο για ενίσχυση +8% και οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά -6,7% έναντι των εκτιμήσεων για -3%. Σύμφωνα με την HSBC, τα αποτελέσματα ήταν χειρότερα των αναμενόμενων, προσθέτοντας ότι η Κινεζική οικονομία έχει αρχίσει και δέχεται πιέσεις καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση αλλά και την αδύναμη εγχώρια ζήτηση. 

Στην Ιαπωνία, στο χαμηλότερο επίπεδο του 2014, στο 0,9%, διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, που από τη μία οφείλεται στη μείωση των τιμών του πετρελαίου αλλά από την άλλη στην αδύναμη εσωτερική ζήτηση. Την ίδια στιγμή, η Moody’s, υποβάθμισε την Ιαπωνία κατά μία βαθμίδα σε Α11 από ΑΑ3 λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για την επιτυχία των δραστικών μεταρρυθμίσεων του πρωθυπουργού Abe. Πρόσφατα η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αναβολή της 2ης αύξησης στη φορολογία επί των πωλήσεων, καθώς η πρώτη οδήγησε την οικονομία σε ύφεση δυσχεραίνοντας έτσι τη θέση του πρωθυπουργού, εν όψει και των γενικών εκλογών στις 14 Δεκεμβρίου.

Στη φωτογραφία ο Henry Kissinger

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.