Διατηρείται η καθοδική τάση της ναυλαγοράς των bulkers

Διατηρείται η καθοδική τάση της ναυλαγοράς των bulkers

9
Διατηρείται η καθοδική τάση της ναυλαγοράς των bulkers
  • Σύντομη ανασκόπηση της τρέχουσας βδομάδας στη ναυτιλία.

Της Μαρίας Μπερτζελέτου Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

 

 

Ο Νοέμβριος τερμάτισε με αποθαρρυντικά νέα λίγο πριν το κλείσιμο της φετινής χρονιάς για την ανάπτυξη της μεταποίησης στην ευρωζώνη και στην Κίνα.

Σύμφωνα με στοιχεία από Markit Economics, o δείκτης μεταποίησης PMI διαμορφώθηκε τελικά για το Νοέμβριο στις 50,1 μονάδες για την ευρωζώνη έναντι αρχικής εκτίμησης στις 50.4 μονάδες. Τον προηγούμενο μήνα ο δείκτης είχε τερματίσει στις 50,6 μονάδες, και τώρα παραμένει οριακά άνω από το όριο της επέκτασης της δραστηριότητας. Ανησυχίες επικρατούν για το μήνα Δεκέμβριο για να μη μειωθεί περαιτέρω ο δείκτης και να αγγίξει πάλι το επίπεδο συρρίκνωσης της δραστηριότητας, καθώς ο δείκτης μεταποίησης για τις τρεις κύριες οικονομικές δυνάμεις του ευρώ, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία δήλωσε μείωση της δραστηριότητας. Η κατάσταση στη μεταποίηση της ευρωζώνης είναι χειρότερη από ότι είχαμε αρχικά εκτιμήσει. Υπάρχει ο κίνδυνος η νέα αυτή αποσύνθεση να διαχέεται σε όλη την περιοχή από τον πυρήνα δήλωσε ο Κρις Γουίλιαμσον, επικεφαλής ανάλυσης της Markit.

Στην Κίνα, τα στοιχεία του Νοεμβρίου από το δείκτη μεταποίησης HSBC Purchasing Managers Index δηλώνουν μείωση σε χαμηλά επίπεδα 6-μηνών τερματίζοντας στις 50 μονάδες, από 50,4 μονάδες στη διάρκεια του Οκτωβρίου με την εγχώρια ζήτηση να παραμένει σε αργό ρυθμό ανάπτυξης και τα επίπεδα των παραγγελιών για νέες εξαγωγές να αγγίζουν χαμηλά επίπεδα 5 μηνών.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η πρώτη βδομάδα του Δεκεμβρίου διατηρεί την καθοδική τάση της ναυλαγοράς των bulkers με θετικά σημάδια όμως απόδοσης για τις μικρές κατηγορίες μεγέθους πλοίων έναντι των πλοίων capesizes. Στη ναυλαγορά των crude tankers, η θετική απόδοση της ναυλαγοράς διατηρείται σε όλα τα μεγέθη πλοίων στις κύριες διαδρομές. Η πρόσφατη ευφορία ευνοείται σημαντικά από την τελευταία επίσημη ανακοίνωση από τη σύνοδο των χώρων OPEC για διατήρηση της προσφοράς παραγωγής αργού πετρελαίου στην ίδια ποσότητα στα 30εκ βαρέλια ανά ημέρα παρά τη σημαντική διολίσθηση της τιμής του αργού πετρελαίου.

Στη ναυλαγορά των containers, η αρνητική απόδοση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη συνεχίζεται για τέσσερις συνεχόμενες βδομάδες και ενισχύεται με ολοένα και περισσότερο σημαντικές απώλειες που δε δείχνουν ότι το κλίμα μπορεί να ανατραπεί πριν το τέλος του Δεκεμβρίου. Αυτή τη βδομάδα, η μείωση των ναύλων στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη είναι ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς μειώθηκαν σε επίπεδα που δεν καλύπτουν το λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index κινείται σε καθοδική τάση από το τέλος της περασμένης βδομάδας και πλησιάζει προς τις 1,000 μονάδες, καθώς το μεγάλο μέγεθος capesize αποδυναμώνει τη δυναμική του δείκτη για δεύτερη βδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία και Βραζιλία προς την Κίνα παρουσίασαν στη διάρκεια του Νοεμβρίου το μικρότερο όγκο μετά το τέλος του Απριλίου.

Την τρέχουσα βδομάδα, τα επίπεδα ναυλαγοράς για τα πλοία capesizes διακυμαίνονται σε επίπεδα λιγότερο από $12,000/ημέρα, περίπου $5,000/ημέρα λιγότερο από την περασμένη βδομάδα, και στο μικρότερο μέγεθος panamax συνεχίζουν να παραμένουν κάτω από $9,000/ημέρα από τις 13 Νοεμβρίου. Στο μικρότερο μέγεθος supramax, τα επίπεδα διατηρούνται άνω από $10,000/ημέρα από το τέλος του Νοεμβρίου και ευνοούν τη διατήρηση του δείκτη πάνω από το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 5/12 στις 1,019 μονάδες, 168 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 1126 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της ημέρας την περασμένη χρονιά.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, σημείωσε αύξηση σε επίπεδα άνω από WS30 για πρώτη φορά από το Φεβρουάριο της φετινής χρονιάς.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index μειώθηκε κάτω από τις 1,000 μονάδες για πρώτη φορά από το τέλος του Οκτωβρίου. Οι εβδομαδιαίες μειώσεις είναι σημαντικές σε όλες τις κύριες διαδρομές πλοίων και προς την Ευρώπη και προς την Αμερική. Ο δείκτης σημείωσε κάθοδο 63 μονάδων τη περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 950 μονάδες, 6% κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 9% εβδομαδιαία πτώση στη διαδρομή Ασία- Ευρώπη (49% πτώση από τις αρχές του Αυγούστου).