Στην κοινοπραξία FRAPORT-SLENTEL (Κοπελούζος) 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας

Στην κοινοπραξία FRAPORT-SLENTEL (Κοπελούζος) 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας

74
Στην κοινοπραξία FRAPORT-SLENTEL (Κοπελούζος) 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας

Ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν τρία επενδυτικά σχήματα και έπειτα από την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε, βάση του οικονομικού ανταλλάγματος, στην κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL Ltd, με την δεύτερη να αποτελεί εταιρεία συμφερόντων Κοπελούζου. Η κοινοπραξία θα αναλάβει την διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων και πιο συγκεκριμένα των αεροδρομίων: Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Το οικονομικό αντάλλαγμα της συμφωνίας προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος €1.234.000.000 και ετήσιο μίσθωμα €22.900.000 το οποίο θα αναπροσαρμόζεται με το επίπεδο του πληθωρισμού. Επιπρόσθετα θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις €330.000.000 τα πρώτα τέσσερα έτη, ενώ το σύνολο των επενδύσεων στην διάρκεια της παραχώρησης θα ανέλθει σε € 1,4 δις. Τα 14 αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για μία περίοδο 40 ετών, αρχής γενομένης από το φθινόπωρο του 2015.

Είναι προφανές ότι η κοινοπραξία αναλαμβάνει την διαχείριση των αεροδρομίων στα πλέον τουριστικά μέρη της χώρας, εξαιρουμένου του αεροδρομίου Ηρακλείου για το οποίο θα ακολουθηθεί άλλη οδός αξιοποίησης με βάση τον σχεδιασμό για την δημιουργία νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται διακίνησαν το 2013 19,1 εκ. επιβάτες.

Στην κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό, πρώτο βιολί είναι η εταιρεία FRAPORT AG, η οποία διαχειρίζεται 11 αεροδρόμια παγκοσμίως και πιο συγκεκριμένα τα αεροδρόμια Φρανκφούρτης (Γερμανία), Μπουργκάς (Βουλγαρία), Αννόβερου (Γερμανία), Pulkovo (Ρωσία), Βάρνας (Βουλγαρία), Αττάλειας (Τουρκία), Λιουμπλιάνα (Σλοβενία)  Ίντιρα Γκάντι (Ινδία), Xian Xianyang (Κίνα), Ντακάρ (δυτ. Αφρική), Λίμα (Περού). Η εταιρεία την προηγούμενη χρονιά πραγματοποίησε κύκλο εργασιών €2,6 δις περίπου και παρουσίασε κέρδη €236 εκ, διακινώντας από τα αεροδρόμιά της 103.000.000 επιβάτες και 2.100.000 τόνους φορτίων.

Στο άκουσμα της είδησης υπήρξαν αρκετές κριτικές σε ότι αφορά την διαχειριστική επάρκεια της εταιρείας, καθώς όπως σημειώνουν ορισμένοι γνώστες του χώρου, τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT δεν είναι «πρώτης γραμμής» με εξαίρεση  το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης για το οποίο όμως υπάρχουν αρκετά παράπονα από την πλευρά των επιβατών. Με μία μικρή έρευνά μας στην ιστοσελίδα SKYTRAX, η οποία διεξάγει και μία από τις πλέον έγκυρες έρευνες επιβατών σε ότι αφορά την ικανοποίησή τους από την χρήση αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών, παρατηρήσαμε ότι το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης έχει λάβει τέσσερα αστέρια (μέγιστη βαθμολογία είναι τα πέντε αστέρια), ενώ με βάση τις αξιολογήσεις χρηστών συγκεντρώνει βαθμολογία 5,8/10.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.