Αγοραπωλησίες πλοίων: Δεν θα μας εντυπωσιάσει αν ο BDI στα τέλη του...

Αγοραπωλησίες πλοίων: Δεν θα μας εντυπωσιάσει αν ο BDI στα τέλη του χρόνου βρεθεί στα όρια των 1,000 μονάδων

18
Αγοραπωλησίες πλοίων: Δεν θα μας εντυπωσιάσει αν ο BDI στα τέλη του χρόνου βρεθεί στα όρια των 1,000 μονάδων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

  • Tα αποτελέσματα της Petrofin Research από την έρευνα που διεξήγαγε σε 22 τραπεζίτες από τράπεζες που δραστηριοποιούνται έντονα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. 

Την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,256 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,931 μονάδες με $ 21,113 την ημέρα, BPI στις 1,089 μονάδες στα $ 8,718 την ημέρα, BSI στις 875 μονάδες στα $ 9,149  την ημέρα  και BHSI στις 450 μονάδες, στα $ 6,544 την ημέρα.

Έχοντας φτάσει στα μέσα Νοεμβρίου, η αγορά δεν μπορούμε να πούμε ότι χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη δυναμική, καθώς στις 4 Νοεμβρίου έφτασε στις 1,484 μονάδες και έκτοτε έχει εισέλθει σε τροχιά διόρθωσης.

Το υψηλότερο σημείο του έτους ο BDI το έκανε στις 3 Ιανουαρίου όπου είχε φτάσει στις 2,036 μονάδες, ύστερα από ένα ράλι περίπου 2 μηνών στα τέλη του 2013, το οποίο δεν συνέβη φέτος και το χαμηλότερο σημείο στις 22 Ιουλίου όπου ο δείκτης είχε κλείσει στις 723 μονάδες.

Αν δεν λάβουμε υπόψη το υψηλότερο σημείο στις 3 Ιανουαρίου, λόγω «κεκτημένης ταχύτητας» από το τελευταίο τρίμηνο του 2013, τότε το αμέσως υψηλότερο σημείο του BDI για φέτος ήτανε στις 20 Μαρτίου και στις 1,621 μονάδες.

Γεγονός πάντως είναι ότι το χρονικό διάστημα που θα «επέτρεπε» την ανοδική πορεία του δείκτη έχει συρρικνωθεί σημαντικά φέτος, καθώς κατά μέσο όρο ιστορικά ο δείκτης παρουσιάζει ανοδική πορεία το τελευταίο τρίμηνο/τετράμηνο του έτους και διορθώνει στις αργίες των Χριστουγέννων στη Δύση και του νέου έτους στην Κίνα το Φεβρουάριο.  Λαμβάνοντας υπόψη την μέχρι τώρα ασθενική πορεία του και αν υποθέσουμε ότι το επόμενο διάστημα δεν θα παρουσιάσει σημαντικές μεταβολές τότε δεν θα μας εντυπωσιάσει αν ο BDI στα τέλη του χρόνου αρχές του επόμενου βρεθεί στα όρια των 1,000 μονάδων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της Petrofin Research από την έρευνα που διεξήγαγε τον Οκτώβριο-Νοέμβριο σε 22 τραπεζίτες από τράπεζες που δραστηριοποιούνται έντονα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και που το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο ανέρχεται στα $ 219 δισ. η 56% από το σύνολο των 40 μεγαλύτερων τραπεζών στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση που το χαρτοφυλάκιο τους ανέρχεται στα $ 391 δισ. περίπου.

Επιγραμματικά, σχετικά με την πορεία της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου για το 2015, το 50% εκτιμά ότι θα παραμείνει ως έχει, το 32% ότι θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα και το 18% πως θα έχει ανοδική πορεία.  Αντίστοιχα στα ίδια περίπου επίπεδα κινήθηκαν και οι εκτιμήσεις των τραπεζιτών για τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.  Όσο αφορά την προσφορά και ζήτηση, το 5% εκτιμά πως η εξισορρόπηση του ισοζυγίου θα λάβει χώρα το 2015, το 43% το 2016, και το 2017 το 45,5%.  Σχετικά με την Παγκόσμια ανάπτυξη για την περίοδο 2015 – 2016, το 73% την τοποθετεί μεταξύ 3 – 4% και το 27% θεωρεί ότι θα κινηθεί κάτω του 2%.  Εντύπωση μας προκάλεσε η απάντηση στο κατά πόσο θα υπάρξει αύξηση στο ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) το 2015 καθώς το 41% απάντησε ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, το 42% ότι θα παρουσιάσουν αύξηση και το 18% ότι θα μειωθούν. Αναφορικά με τη «μόδα» των Private Equity Funds, όπου τα τελευταία 2 χρόνια δραστηριοποιήθηκαν έντονα στον κλάδο της ναυτιλίας, το 45,5% των ερωτηθέντων τραπεζιτών εκτιμά ότι οι αποδόσεις τους θα κινηθούν σε Break Even Point, το 41% εκτιμά πως οι αποδόσεις θα είναι αρνητικές και το 13,5% ότι θα είναι ικανοποιητικές, χωρίς όμως να υπάρχει οριοθέτηση του τι σημαίνει ικανοποιητικές.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Valemax και τα Capes, το ‘FIRST IBIS’ 208.038 DWT (2010 – Universal), αγοράστηκε από Κινέζους, πάνω από $ 45 εκ., το ‘MINERAL MANILA’ 179.842 DWT (2011 – HHIC Phil.) πουλήθηκε στα $ 43 εκ. περίπου και το ‘CASSIOPEIA BULKER’ 179,398 DWT (2011 – Hanjin H.I) αγοράστηκε από την Alpha Tankers στα $ 42 εκ. περίπου.

✏ Στα Panamax, το ‘FISKARDO’ 83.448 DWT (2010 – Sanoyas) πουλήθηκε στην Magna Marine στα         $ 22,7 εκ., το ‘MARINA’ 75.122 DWT (2000 – Hitachi Zosen) αγοράστηκε από την Shelton Navigation  στα $ 11,75 εκ., το ‘CHANG SHENG’ 73.427 DWT (1997 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 7 εκ. και το ‘OINOUSSIAN LION’ 71.662 DWT (1996 – Hitachi Zosen) αγοράστηκε και αυτό στα $ 7 εκ.

✏ Στα Handymax, το ‘CHANNEL RANGER’ 43.108 DWT (1985 – Oshima S.B) πουλήθηκε σε Κινέζους περίπου στα $ 8,1 εκ.

✏ Στα Handysize, το ‘BIRCH 1’ 23.569 DWT (1995 – Saiki) πουλήθηκε στα $ 5,3 εκ.

Στον τομέα των tankers δεν πραγματοποιήθηκε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.