Το Κινέζικο θαύμα φτάνει στο τέλος του (;)

Το Κινέζικο θαύμα φτάνει στο τέλος του (;)

1
Το Κινέζικο θαύμα φτάνει στο τέλος του (;)

Της Μαρίας Μπερτζελέτου,  Shipping Analyst Golden Destiny Research &  Valuations Department

  • Η δεύτερη βδομάδα του Νοεμβρίου τερματίζει με σημαντικά νέα από την πλευρά της Αμερικάνικης οικονομίας που δείχνουν συνεχόμενη ανάρρωση για την ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Στη διάρκεια του Οκτωβρίου, δημιουργήθηκαν 214,000 νέες θέσεις εργασίας, που οδήγησαν σε περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας σε 5.8% από 5.9% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Από την πλευρά της Ασίας, τα νέα εμφανίζονται αποθαρρυντικά για τη δεύτερη παγκόσμια οικονομική δύναμη και ενισχύουν τις απόψεις διαφόρων αναλυτών που υποστηρίζουν ότι το «Κινέζικο θαύμα» φτάνει στο τέλος του.

Η βιομηχανική παραγωγή του Οκτωβρίου σημείωσε άνοδο κατά 7,7%, τη δεύτερη χαμηλότερη μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση, ενώ η αύξηση των επενδύσεων ήταν η χαμηλότερη στη διάρκεια 13 ετών.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Νοεμβρίου συνεχίζει να διατηρεί ένα θετικό κλίμα για την απόδοση των bulkers/tankers, παρόλο τις ανησυχίες που επικρατούν για το δυναμικό ρόλο της Κίνας στη ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων για μεταφορά αργού πετρελαίου ή σιδηρομεταλλεύματος.

Ο Οκτώβριος τερμάτισε με 15.5% μηνιαία μείωση, σε ημερήσια βάση, στις εισαγωγές αργού πετρελαίου από την Κίνα, και 6.3% μηνιαία μείωση στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Ωστόσο, οι Κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παρουσιάζουν συνολικά για τους πρώτους δέκα μήνες της χρονιάς 16.5% ετήσια αύξηση.

Στη ναυλαγορά των containers, σημειώθηκε διορθωτική τάση ύφεσης από την εκπληκτική άνοδο της προηγούμενη βδομάδας καθοδηγούμενη από μειωτικές τάσεις σε όλες τις διαδρομές τόσο προς την Ευρώπη όσο και προς την Αμερική.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε καθοδική τάση τη δεύτερη βδομάδα του Νοεμβρίου, σε επίπεδα κάτω από τις 1,300 μονάδες, ενώ ήταν ένα βήμα πριν να ξεπεράσει τις 1,500 μονάδες την περασμένη βδομάδα. Ωστόσο, η απόδοση του δείκτη είναι σημαντικά βελτιωμένη από τον Οκτώβριο όταν ο γενικός δείκτη ήταν κάτω από τις 1,000 μονάδες και τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize δε μπορούσαν να ξεπεράσουν τα $10,000/ημέρα.

Την τρέχουσα βδομάδα, τα επίπεδα ναυλαγοράς για τα πλοία capesizes διακυμαίνονται σε λιγότερο από $24,000/ημέρα, ενώ στα μικρότερα μεγέθη panamax / supramax έχουν μειωθεί σημαντικά σε περίπου $9,000/ημέρα. Στο μικρότερο μέγεθος supramax, ο περιορισμός των φορτίων προς μεταφορά σε σιτηρά από την Αμερική φαίνεται ότι επηρέασε σημαντικά την απόδοση της ναυλαγοράς από τις αρχές του Οκτωβρίου, όταν τα επίπεδα ναυλαγοράς ήταν άνω από $10,000/ημέρα.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθές στις 1,264 μονάδες, 172 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 253 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της ημέρας την περασμένη χρονιά.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, δε διατήρησε τα αξιοσημείωτα επίπεδα WS 30 της προηγούμενης βδομάδας και σημειώθηκε πτώση 1 μονάδας σε WS29. Ενώ στο μικρότερο μέγεθος aframax, τα επίπεδα παραμένουν σταθερά υψηλά σε WS165 για τη διαδρομή CBS-USG.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει άνω από τις 1,000 μονάδες για δυο συνεχόμενες βδομάδες. Ωστόσο, σημαντική ύφεση παρατηρήθηκε ήδη στη διαδρομή Ασία- Ευρώπη, παρόλο την εφαρμογή του νέου κύκλου των γενικών αυξήσεων των ναύλων. Ο δείκτης σημείωσε κάθοδο 50 μονάδων τη περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 1062 μονάδες, 4.5% κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 10% εβδομαδιαία πτώση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη.