Αποστολή στη Γενεύη: Tradewinds Dry Cargo Charterers Forum: ανησυχίες για την αγορά...

Αποστολή στη Γενεύη: Tradewinds Dry Cargo Charterers Forum: ανησυχίες για την αγορά ξηρού φορτίου

4
Αποστολή στη Γενεύη: Tradewinds Dry Cargo Charterers Forum: ανησυχίες για την αγορά ξηρού φορτίου

Αμηχανία και μούδιασμα φαίνεται να επικρατεί στους αναλυτές και σχολιαστές σχετικά με το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Στο ετήσιο συνέδριο Tradewinds Dry Cargo Charterers Forum διεθνείς παράγοντες της ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων ναυλωτές, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και νομικοί αχολιάζουν τις τρέχουσες εξελίξεις και προσπαθούν να σκιαγραφήσουν το αβέβαιο μέλλον.

Το σημαντικότερο θέμα που φαίνεται να προβληματίζει όλους τους συμμετέχοντες είναι οι συνεχείς χαμηλοί δείκτες του ΒDI, οι πολιτικές εξελίξεις στις χώρες της Άπω Ανατολής, ειδικά ως προς την απαγόρευση εξαγωγής συγκεκριμένων μεταλλευμάτων και η υπερπροσφορά τονάζ που δεν φαίνεται να σταματά αλλά παραμένει ανησυχητικά αυξανόμενη.

Οι προβλέψεις και τοποθετήσεις των αναλυτών δεν είναι υπεραισιόδοξες και προβλέπουν μια εξισορρόπηση της αγοράς μετά το 2018. Όλα εξαρτώνται κυρίως από τις προθέσεις της Κίνας και πόσο θέλει να βελτιώσει τη δική της παραγωγή και εξαγωγή μεταλλευμάτων αλλά και πόσο θα θέλει να βελτιώσει την περιβαλλοντική της «συμπεριφορά». Ίσως η Αφρική και η Λατινική Αμερική να είναι οι νέες περιοχές ενδιαφέροντος. Ωστόσο καμία θετική πρόβλεψη για το άμεσο μέλλον δεν διαφαίνεται ενώ η δραστηριοποίηση των private equity funds είναι για όλους ανησυχητική.

Εκπρόσωποι ελληνικών και ιταλικών παραδοσιακών εταιρειών τόνισαν ότι «Κοιτάξτε ποιοι έχουν παραγγελίες. Δεν είναι οι νοικοκυρεμένοι πλοιοκτήτες αυτοί που παραγγέλνουν με ξέφρενους ρυθμούς. Αγοράζουν με ξένα λεφτά επειδή βρίσκουν χαμηλές τιμές χωρίς όμως να ελέγχουν και να διαθέτουν μακροχρόνια στρατηγική», και συμπληρώνουν: «θα φύγουν νύχτα από τη ναυτιλία ενώ οι παραδοσιακοί θα πρέπει να πληρώσουν την λυπητερή για το ξέφρενο παιχνίδι της υπερπροσφοράς πλοίων».

Χορηγοί του συνεδρίου είναι η ABS, η ελληνική εταιρεία παροχής ναυτικής ασφάλειας ASPIDA και η Vessels Value.