Θέλουμε καθαρές, αποδοτικές, ασφαλείς και φθηνές ναυτιλιακές μεταφορές

Θέλουμε καθαρές, αποδοτικές, ασφαλείς και φθηνές ναυτιλιακές μεταφορές

5
Θέλουμε καθαρές, αποδοτικές, ασφαλείς και φθηνές ναυτιλιακές μεταφορές

Με τον ομόλογο του υπουργό Ναυτιλίας του Παναμά, Jorge Barakat και τη νέα πρέσβη του Παναμά στην Ελλάδα, Christina Liakopulos de Papadikis, συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Οι δύο υπουργοί συζήτησαν το πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ των δύο χωρών, η οποία παραδοσιακά συνδέει τις δύο χώρες και αναζήτησαν τρόπους περαιτέρω εμβάθυνσης της διμερούς συνεργασίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αφού καλωσόρισε την αντιπροσωπεία υπογράμμισε τη σημασία των ναυτιλιακών μεταφορών και του ρόλου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. «Θέλουμε καθαρές, αποδοτικές, ασφαλείς και φθηνές ναυτιλιακές μεταφορές» είπε και πρόσθεσε, «γι’ αυτό είναι σημαντικό να υιοθετούνται από τον ΙΜΟ και να κυρώνονται σε σύντομο διάστημα από τα Κράτη Μέλη αυτού ξεκάθαροι Διεθνείς Κανόνες που δεσμεύουν όλους. Είναι σημαντικό να αποφεύγονται μονομερείς νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες λόγω της μη δεσμευτικότητας τους σε διεθνές επίπεδο, σε τελική ανάλυση πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας».

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, παράλληλα, ενημέρωσε τον ομόλογο του από τον Παναμά για τις προσπάθειες που καταβάλλει το υπουργείο προς την κατεύθυνση της υποστήριξης του διεθνούς ρόλου της ναυτιλίας και της διασφάλισης της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μάλιστα, ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εκπροσωπείται με προξενικά λιμεναρχεία ανά τον κόσμο και στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής τους έχει δρομολογηθεί ένα νέο στον Παναμά. «Ήδη έχει δρομολογηθεί, σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ, η ίδρυση νέας έδρας ναυτιλιακού ακολούθου στον Παναμά. Καθήκον του ναυτιλιακού ακολούθου, τόνισε, είναι η συνδρομή στον έλληνα ναυτικό και υπεράσπιση των συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι πρέπει να εντείνουν τη συνεργασία τους ώστε να διορθωθούν τυχόν καθυστερήσεις στη διαδικασία της λήψης των αποφάσεων στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, που δημιουργούν κενά για την άσκηση περιφερειακών πολιτικών.

«Η Ελλάδα και ο Παναμάς είναι δύο παραδοσιακές δυνάμεις της διεθνούς ναυτιλίας που οφείλουν να διατηρήσουν ένα θεσμικό πλαίσιο σταθερό στο παγκόσμιο περιβάλλον της ναυτιλίας», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου. Συγχρόνως, οι δύο υπουργοί επιβεβαίωσαν την προσήλωσή τους στις αρχές της διεθνούς ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της καταπολέμησης της πειρατείας, της περιβαλλοντικής προστασίας και της διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτιλίας.

Ο κ. Barakat προσκάλεσε, τέλος, τον κ. υπουργό να επισκεφθεί τον Παναμά και να διαπιστώσει από κοντά την πορεία των εργασιών Διαπλάτυνσης της Διώρυγας του Παναμά, ενώ εξέφρασε την πίστη του ότι η συνεργασία των δύο χωρών θα παραμείνει στο άριστο επίπεδο, που βρίσκεται σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, ο στόλος του νηολογίου του Παναμά ανέρχεται σε 8.580 πλοία, ο οποίος αντιστοιχεί στο 21,52% του συνόλου εμπορικού στόλου παγκοσμίως (άνω των 1000 gt) και κατέχει την 1η θέση (σε όρους gt). Πρόκειται για ναυτιλιακή χώρα με το ισχυρότερο (ανοικτό) νηολόγιο στον κόσμο. Η σημασία του Παναμά στη διεθνή ναυτιλία υπογραμμίζεται, επίσης, από την ύπαρξη της διώρυγας, από την οποία διέρχεται επί 100 χρόνια πλέον ετησίως το 5% της παγκόσμιας χωρητικότητας (15.000 πλοία).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.