Στην πορεία της στράτας στρατούλας ο BDI

Στην πορεία της στράτας στρατούλας ο BDI

3
Στην πορεία της στράτας στρατούλας ο BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

  • Tι χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να σπάσει και το φράγμα των 1,350 μονάδων και να αρχίσει να κινείται προς τις 1,500 μονάδες ο δείκτης BDI;

 

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,192 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,422 μονάδες με $ 17,691 την ημέρα, BPI στις 1,121 μονάδες στα $ 8,971 την ημέρα, BSI στις 900 μονάδες στα $ 9,412 την ημέρα και BHSI στις 489 μονάδες, στα $ 7,153 την ημέρα.

Συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία, ο δείκτης είναι ένα βήμα από το να σπάσει τις 1,250 μονάδες, όριο το οποίο είναι σίγουρο ότι θα το ξεπεράσει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και αναμένουμε να δούμε αν θα καταφέρει και σε πόσο σύντομο χρονικό διάστημα να σπάσει και το φράγμα των περίπου 1,350 μονάδων ώστε να αρχίσει να κινείται προς τις 1,500 μονάδες.

Η θετική πορεία του δείκτη ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου με κύριο χαρακτηριστικό την άνοδο των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ, δηλαδή των Capes και των Panamax, ενώ αρνητική ήταν η πορεία των Supramax και Handymax.       

Η Κίνα, η οποία εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες παγκοσμίως σε Iron Ore, παρά την αναμενόμενη πλέον οικονομική επιβράδυνση στο 7.3%, δηλαδή  τον χαμηλότερο ρυθμό από το 1990, συνεχίζει τις εισαγωγές του μεταλλεύματος και μάλιστα σε επίπεδα ρεκόρ.

Κατά μέσο όρο το 2014 η Κίνα εισήγαγε 77.72 εκατομμύρια τόνους μηνιαίως και συνεχίζει με αυτούς τους ρυθμούς, καθώς τον Σεπτέμβριο απορρόφησε 84.69 εκ. τόνους, δηλαδή αύξηση 13.1% από τον Αύγουστο για να κλείσει το εννεάμηνο στους 700 εκ. τόνους.

Αξίζει επίσης να επισημάνουμε πως οι εισαγωγές Coal και Copper από την Κίνα τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν με διψήφια ποσοστά, γεγονός όμως που αποδίδεται σε αγορές «ευκαιρίας» λόγω των χαμηλών τιμών που επικρατούν παγκοσμίως.

Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, εκτιμάται ότι εισαγωγές για Iron Ore και Copper θα συνεχίσουν να κινούνται σε υψηλά επίπεδα καθώς θεωρείται δεδομένη και η κρατική παρέμβαση για ενίσχυση της οικονομίας (Stimulus Program), εν αντιθέσει όμως με τις εισαγωγές Coal που παρά την αύξηση τους το προηγούμενο διάστημα, η επιβολή δασμών από τις 15 Οκτωβρίου θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών, όπως μείωση εκτιμάται ότι θα υπάρξει και στα Soybeans.                                                                        

Θετικές όμως είναι και οι εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρoύ φορτίου και από την Ινδία και συγκεκριμένα για τις εισαγωγές Iron Ore, καθώς η μείωση της εγχώριας παραγωγής λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης να περιορίσει τα παράνομα ορυχεία σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του εμπορεύματος παγκοσμίως ωθεί τις εταιρείες παραγωγής σιδήρου να αυξήσουν τις εισαγωγές τους.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της 3ης μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής σιδήρου της Ινδίας, η JSW Steel Ltd., πως σχεδιάζει να αυξήσει τις εισαγωγές της κατά 80%, στους 900,000 τόνους μηνιαίως, από 500,000 προηγουμένως, λόγω της εγχώριας έλλειψης και την πτώση των τιμών στην παγκόσμια αγορά.

Να σημειώσουμε πως από τον Ιανουάριο, οι τιμές του εγχώρια παραγόμενου Iron Ore στην Ινδία έχουν αυξηθεί κατά 40%, όταν την ίδια περίοδο οι παγκόσμιες τιμές έχουν μειωθεί κατά το ίδιο ποσοστό του 40%.  

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Capes, το ‘CAMILLA BULKER’ 179.362 DWT (2009 – Hyundai H.I) πουλήθηκε πάνω από τα $ 40 εκ και το ‘BLUE MCKINKLEY’ 179.276 DWT (2011 – Hyundai H.I) με T/C έως τον Φεβρουάριο του 2015, στα $ 13,750 την ημέρα πουλήθηκε στα $ 44,5 εκ.

✏ Στα Pamamax, το ‘RZS JOY’ 69.057 DWT (1995 –Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 5,4 εκ.

✏ Στα Handysize, το ‘REGINA OLDENDORFF’ 37.504 DWT (2006 – Saiki H.I) πουλήθηκε στην AEC (Agriculture and Energy Carriers) στα $ 16 εκ. περίπου αλλά η συμφωνία περιείχε και την πώληση από την AEC στην Oldendorff Carriers του Resale ECO Handy, ‘Hull No. 737’ – 37.860 DWT – Naikai

με παράδοση τον Νοέμβριο του 2014 στα $ 26 εκ.  Το ‘PAOLA’ 32.564 DWT (2004 – Kanda S.B) πουλήθηκε από την Island View Shipping πάνω από τα $ 12 εκ.    

Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά αναμένουμε να δούμε κάποια κλεισίματα άμεσα, καθώς υπάρχει ζήτηση για Product Tankers ενώ ταυτόχρονα έχουν αρχίσει και βγαίνουν πλοία στην αγορά, εν αντιθέσει με τα Crude που ενώ υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον η προσφορά είναι αρκετά περιορισμένη.