Συνέδριο με θέμα τις πρακτικές για την ασφάλεια και την ποιότητα στη...

Συνέδριο με θέμα τις πρακτικές για την ασφάλεια και την ποιότητα στη ναυτιλία

19
Συνέδριο με θέμα τις πρακτικές για την ασφάλεια και την ποιότητα στη ναυτιλία

Το 5ο ετήσιο SAFETY4SEA Forum ολοκληρώθηκε επιτυχώς την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου 2014, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, καλύπτοντας πρακτικές για την ασφάλεια και την ποιότητα στη ναυτιλία.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του ο κ Απόστολος Μπελόκας, ως Επιμελητής του Συνεδρίου, τόνισε ότι ο βασικός στόχος της κοινοφελούς εκδήλωσης είναι η ενίσχυση της Ασφάλειας  με την ενημέρωση και προώθηση των βέλτιστων πρακτικών για τον κλάδο της Ναυτιλίας και ανακοίνωσε την πλήρη υποτροφία που παρέχει το SAFETY4SEA σε συνεργασία με το ALBA, στο Μεταπτυχιακό MSc in Shipping Management καθώς επίσης και την έναρξη του GREEN4SEA.com φέτος τον Οκτώβριο, του νέου ναυτιλιακού portal που θα ενημερώνει καθημερινά τη ναυτιλιακή κοινότητα με τις τελευταίες εξελίξεις τις σχετικές με το περιβάλλον της ναυτιλίας όπως για παράδειγμα τις εξελίξεις για το έρμα, τις εκπομπές ρύπων από τα πλοία, πρακτικές για αειφόρο ανάπτυξη, χρήση LNG ως καύσιμο για τα πλοία κ.α.

Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερα μέρη ως εξής:

Μέρος πρώτο:  Νομοθετικές Ρυθμίσεις και απόψεις των εμπλεκόμενων του κλάδου

Ο κ. Απόστολος Μπελόκας, SAFETY4SEA, άνοιξε τη συνεδρίαση της εκδήλωσης παρουσιάζοντας τις τελευταίες νομοθετικές εξελίξεις σχετικά με την Ασφάλεια στη Θάλασσα.

Ο κ. Raffaele Piciocchi, ABS, παρουσίασε τα μέτρα ασφαλείας που ορίζουν οι νέοι κώδικες ICG & IGF Code.

Ο κ. Peter Lundahl Rasmussen, BIMCO, επικεντρώθηκε στον ανθρώπινο παράγοντα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στον κλάδο.

Ο κπτ. Θεόδωρος Λάλας, Marshall Islands Registry, εξήγησε ποιος είναι ο ρόλος της Σημαίας κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων στα λιμάνια.

Ο κπτ. John W. Dickie, IFSMA, αναφέρθηκε στο πώς η ποινικοποίηση του ναυτικού αποτελεί μια αυξανόμενη απειλή για τον κλάδο της ναυτιλίας.

Ο κ. Alastair Evitt, V.Ships, έδωσε μια παρουσίαση σχετικά με την καταπολέμηση του εφησυχασμού στον κλάδο της ναυτιλίας.

Μέρος δεύτερο: Ασφάλεια και Πρόληψη της Απώλειας

Ο κ. Chris Adams, Steamship Mutual, εξήγησε πώς οι πρακτικές για Πρόληψη της Απώλειας αντιμετωπίζουν τους κινδύνους πλοήγησης.

Ο κ. Nick Milner, The UK P&I Club, αναφέρθηκε στις πρακτικές για την συμμόρφωση με την Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής.

Η κ. Lindsay Malen, Marine Response Alliance, επικεντρώθηκε σε θέματα σχετικά με τη διάσωση και την αντιμετώπιση πυρκαγιάς στα πλοία.

Ο κ. Δημήτρης Μανιάτης, Aspida Maritime Security, επικεντρώθηκε σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια από την πειρατεία στην Ανατολική και τη Δυτική Αφρική.

Ο κ. Θράσος Τσαγκαρίδης, Four Shields Solutions Ltd, παρουσίασε τα θέματα της ασφάλειας που προκύπτουν λόγω της πειρατείας από την σκοπιά μιας PMSC εταιρείας.

Μέρος τρίτο: Βέλτιστες Πρακτικές στη Ναυτιλία

Ο Δρ. Μιχάλης Πανταζόπουλος, LISCR Hellas, παρουσίασε πρακτικές για την αποφυγή κρατήσεων των πλοίων στα λιμάνια.

H κ. Jeanne Grasso, Blank Rome LLP, ανέλυσε τα εμπόδια που παρουσιάζονται στις ρυθμίσεις της Ναυτιλίας λόγω της νομοθεσίας των ΗΠΑ.

Ο κπτ. Stuart Francis, INCE & CO, επικεντρώθηκε στη σημασία της χρήσης του VDR σε έρευνες για τα ατυχήματα.

Η κ. Νίκη Καλογηράτου, Capital Ship Management, έδωσε μια παρουσίαση σχετική με την επικοινωνία στις ναυτιλιακές εταιρείες.

κ. Lawrence Jacobson, Future Care, παρουσίασε διεξοδικά την αύξηση της υγειονομικής περίθαλψης των ναυτικών στις μέρες μας.

Μέρος τέταρτο: Το Ανθρώπινο Στοιχείο στη Ναυτιλία

Ο κ. Σωκράτης Δημακόπουλος, Tsakos Columbia Shipmanagenet, εστίασε την παρουσίασή του στις νέες πρωτοβουλίες για τη διαχείριση της διασφάλισης πληρώματος στα πλοία.

Ο κ Marlon Rono, Magsaysay Maritime Corporation, υπογράμμισε πόσο σημαντική είναι η διαχείριση του πληρώματος στην εποχή της Συνθήκης MLC.

κ. George M.Chalos, Chalos & Co Ρ.Ο. International Law Firm, έδωσε μια παρουσίαση σχετικά με τον αγώνα για τη δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών στις ΗΠΑ.

H Δρ. Μαρίνα Παπαϊωάννου, DNV GL, κάλυψε θέματα σχετικά με τις τρέχουσες τάσεις στη ναυτική εκπαίδευση.

Ο κ. Δημήτρης Σταμούδης, Minerva Marine Inc, έκλεισε την τελευταία συνεδρίαση της εκδήλωσης τονίζοντας πώς η γραφειοκρατία επιβαρύνει τις λειτουργίες των πλοίων.

Στο τέλος κάθε μέρους ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό.

Τέλος, ο Επιμελητής του SAFETY4SEA κ. Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους ομιλητές, τους υποστηρικτές, τους χορηγούς και την οργανωτική ομάδα του συνεδρίου, για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.

Στην εκδήλωση προσήλθαν 500 εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας, από συνολικά 270 εταιρείες και οργανισμούς. Η εκδήλωση οργανώθηκε από την SQE Marine Group και είχε ως χορηγούς τις εταιρείες  Four Shield Solutions, SpecTec, Steamship Mutual, ABS, ASPIDA Maritime Security, Blank Rome LLP, CAPITAL Shipmanagement, CHALOS & CO P.C., DNV GL, DORIAN LPG, FURUNO Hellas S.A., Future Care, INCE & CO, Liberian Registry, MAGSAYSAY Maritime Corporation, Marine Response Alliance, Marshall Islands Registry, SEAMAR Management S.A., SQE ACADEMY, TRANSMAR SHIPPING CO S.A., UK P&I Club και ως υποστηρικτές τους οργανισμούς ALBA, BIMCO, EENMA, GREEN AWARD Foundation, HELMEPA, InterManager, IFSMA, MARTECMA and NAMEPA.

Για περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση, φωτογραφίες καθώς και για να ζητήσετε τις παρουσιάσεις των ομιλητών σε PDF ή το DVD της εκδήλωσης μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.safety4sea.com/forum/9