Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές των Cash Buyers να συνεχίζουν να βρίσκονται σε...

Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές των Cash Buyers να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα

0
Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές των Cash Buyers να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 Η αγορά των 2 ταχυτήτων, όπως επισημάναμε την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζει, με τις τιμές των Cash Buyers να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και να μην συμβαδίζουν με τα επίπεδα των τιμών που οι End Buyers είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν. 

Στην παρούσα φάση υπάρχουν Cash Buyers οι οποίοι έχουν στα χέρια τους πλοία και δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν αγοραστές, λόγω των υψηλών τιμών που τα είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα. 

Σαν αποτέλεσμα, η οποιαδήποτε πτώση των τιμών θα οδηγούσε τους Cash Buyers να αναγνωρίσουν ζημιές και για το λόγο αυτό προσπαθούν να συντηρήσουν τις τιμές συνεχίζοντας να αγοράζουν σε υψηλά επίπεδα, «στρατηγική» όμως που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνη όπως έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν. 

Φαινομενικά, η ανωτέρω κατάσταση μπορεί να φαίνεται ευνοϊκή για τους πλοιοκτήτες που απολαμβάνουν τις υψηλές τιμές, αλλά στην πραγματικότητα πρέπει να είναι ιδιαίτεροι προσεκτικοί καθώς αν οι τιμές διορθώσουν τότε θα έρθουν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις η ακόμη και ακυρώσεις συμφωνιών.                                                              

Στην Ινδία, το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήτανε η μεταβλητότητα της νομισματικής ισοτιμίας η οποία έφτασε στα επίπεδα των 62 προς το δολάριο, οδηγώντας αρκετούς Cash Buyers να απέχουν από την αγορά, αλλά κάποιοι άλλοι αγνόησαν την υποτίμηση και προχώρησαν σε αγορές, ελπίζοντας πως μετά τις αργίες του Diwali στις 23 Οκτωβρίου, διάρκειας μίας εβδομάδας, η αγορά θα ανακάμψει δυναμικά.

Στο Μπαγκλαντές, η αγορά συνεχίζει και παραμένει ουσιαστικά άπραγη καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις την περίοδο των μουσώνων βρήκε τη χώρα στο μεγαλύτερο της μέρος πλημμυρισμένη έχοντας σαν αποτέλεσμα την παύση όλων των έργων ανάπτυξης άρα και την ανύπαρκτη ζήτηση για σίδηρο από διαλύσεις πλοίων.  Εκτιμάται ότι μετά τις αργίες του Eid που αρχίζουν στις 5 Οκτωβρίου η χώρα θα αρχίσει να επιστρέφει σε φυσιολογικά επίπεδα τονώνοντας την αγορά των διαλύσεων.                      

Το Πακιστάν, ύστερα από ένα αρκετά δυναμικό 3ο τρίμηνο όπου εκτός από δεξαμενόπλοια αγόρασε και σημαντικό αριθμό πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα που μας πέρασε έκανε ένα διάλλειμα, εν όψει και των επερχόμενων αργιών του Eid και αναμένουμε να δούμε αν μετά τις αργίες θα επιστρέψει με την ίδια αγοραστική διάθεση.                      

Η Κίνα, συνεχίζει απτόητη τις διαλύσεις των κρατικά επιδοτούμενων εταιρειών και δεν αναμένεται καμία ιδιαίτερη διαφοροποίηση στο άμεσο μέλλον.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 402,644 DWT, εκ των οποίων περίπου το 89% (359,046 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11% (43,598 DWT)Containers και Ro-Ro. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.