Διαλύσεις πλοίων: Προτεραιότητα ο φερέγγυος αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής

Διαλύσεις πλοίων: Προτεραιότητα ο φερέγγυος αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής

0
Διαλύσεις πλοίων: Προτεραιότητα ο φερέγγυος αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Αγορά 2 ταχυτήτων μπορεί να χαρακτηριστεί η αγορά των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα, καθώς από τη μία πλευρά είναι οι ιδιαίτερα επιθετικοί Cash Buyers που βασιζόμενοι αποκλειστικά στην σπέκουλα προσφέρουν τιμές οι οποίες ουσιαστικά δεν αντικατοπτρίζουν την σημερινή πραγματικότητα και από την άλλη είναι οι End Buyers οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτά τα επίπεδα ιδιαίτερα για πλοία τα οποία είναι να παραδοθούν άμεσα. 

Το συμπέρασμα από όλη αυτή την κατάσταση είναι πως οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και σαν προτεραιότητα θα πρέπει να έχουν το κατά πόσο φερέγγυος και γνωστός είναι ο αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής.                                                         

Στην Ινδία, οι τιμές των Cash Buyers, σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με αυτές των End Buyers, όπως για παράδειγμα αυτή του Container ‘ALTAVIA’ 30,743 DWT, το οποίο αγοράστηκε από Cash Buyer στην τιμή των $ 535 LDT (10,488 LDT). Το επίφοβο είναι ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της Ινδίας συνεχίζουν και παρουσιάζουν μεταβλητότητα καθώς η ρουπία κυμαίνεται γύρω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο, ενώ οι τιμές του σιδήρου αυξομειώνονται κατά $ 5 – $10 τον τόνο κάθε εβδομάδα.  Η μόνη ελπίδα για κάποια πώληση να ολοκληρωθεί είναι ότι λόγω των επερχόμενων αργιών του Diwali, ενδεχομένως κάποιος End Buyers να θέλει να χτίσει απόθεμα πριν τις αργίες.

Στο Μπαγκλαντές, η ζήτηση και οι τιμές σιγά-σιγά δείχνουν να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα να γίνουν μερικά κλεισίματα αλλά τα διαλυτήρια ακόμη αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να «προωθήσουν» τα αποθέματα που έχτισαν από αγορές του παρελθόντος, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και των πλημμυρών που έχει σαν αποτέλεσμα την παύση των κατασκευαστικών έργων και την μείωση για ζήτηση σιδήρου από διαλύσεις πλοίων.                    

Το Πακιστάν, ύστερα από ένα μήνα δραστηριοποίησης, ιδιαίτερα σε δεξαμενόπλοια, αρχίζει και κατεβάζει ταχύτητα, και όσοι End Buyers συνεχίζουν και εκδηλώνουν ενδιαφέρον, το κάνουν σε χαμηλότερες τιμές από αυτές των Cash Buyers, ενώ παράλληλα η προσφορά των δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα ήτανε φθίνουσα.                       

Στη Κίνα, το γνωστό έργο των επιδοτήσεων συνεχίζει και παίζει με την διαφορά των τιμών συγκριτικά με την Ινδία να έχει φτάσει στα $ 200 τον τόνο, ενώ η Ινδονησία το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες να συνεχίζουν να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 692,086 DWT, εκ των οποίων περίπου το 90% (692,086 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (45,071 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (30,743 DWT)Containers και Ro-Ro. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.