Σε slow motion η ανοδική πορεία του BDI

Σε slow motion η ανοδική πορεία του BDI

7
Σε slow motion η ανοδική πορεία του BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,181 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,546 μονάδες με $ 18,246  την ημέρα, BPI στις 875 μονάδες στα  $ 7,013 την ημέρα, BSI στις 1,006 μονάδες στα $ 10,519  την ημέρα και BHSI στις 477 μονάδες, στα $ 7,046 την ημέρα.

Με ιδιαίτερα αργή ταχύτητα κινείται η ανοδική πορεία του BDI, καθώς σε διάστημα μίας εβδομάδας κέρδισε μόνο 26 μονάδες με όλους τους επιμέρους δείκτες να παρουσιάζουν θετική πορεία εκτός των Panamax που εδώ και αρκετά μεγάλο διάστημα βρίσκεται στο κόκκινο καθώς ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων τους βρίσκεται ουσιαστικά στο OPEX Break Even Point, ενώ αν συμπεριλάβουμε και χρηματοδοτικό κόστος τότε τα έσοδα τους δεν επαρκούν για να το καλύψουν.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης αυτής των Panamax σήμερα, είναι ότι o μέσος όρος ημερησίων εσόδων των μικρότερων σε DWT Supramax (52,454 DWT) είναι περίπου 50% μεγαλύτερος από αυτών των Panamax (74,000 DWT), ενώ αντίστοιχα των Handysize (28,000 DWT), των μικρότερων σε DWT πλοία, είναι οριακά υψηλότερος από τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων των Panamax.

Στο παρελθόν, πολλές φορές έχουμε εστιάσει στο πόσο πολυπαραγοντικός είναι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, εννοώντας ότι υπάρχει πληθώρα προβλέψιμων και μη μεταβλητών οι οποίες επηρεάζουν τον κλάδο, αλλά την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, τον κυρίαρχο ρόλο επήρειας τον έχει η Κίνα.  Το τελευταίο διάστημα η Κίνα δείχνει ότι έχει εισέλθει σε μία τροχιά μειωμένης ανάπτυξης έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση της ζήτησης για ενέργεια αλλά και την μείωση πρώτων υλών για τον κατασκευαστικό κλάδο, δηλαδή Coal και Iron Ore αντίστοιχα επηρεάζοντας κατά συνέπεια αρνητικά και την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Αυτό φυσικά δεν αναιρεί, την βασιζόμενη στην κυκλικότητα, γενικότερη πεποίθηση ότι το τελευταίο τρίμηνο κάθε έτους η αγορά παρουσιάζει βελτίωση.

Όπως αναφέρει και η Morgan Stanley, αναμένεται η παραγωγή σιδήρου στην Κίνα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο να παρουσιάζει αύξηση το τελευταίο τρίμηνο, αυξάνοντας έτσι την ζήτηση για Iron Ore, με αποτέλεσμα η τιμή του να παρουσιάσει ανοδικές τάσεις και να φτάσει στα $ 90 τον τόνο προς το τέλος του χρόνου από τα $ 81,9 τον τόνο που είχε την προηγούμενη εβδομάδα και που ήτανε η χαμηλότερη τιμή από τον Σεπτέμβριο του 2009.

Παράλληλα, υπάρχουν βάσιμες «υποψίες», ότι η κυβέρνηση της Κίνας θα παρέμβει και πάλι, όπως μας έχει συνηθίσει να κάνει, με μέτρα τόνωσης της οικονομίας, σε μία προσπάθεια να συντηρήσει την ανάπτυξη στο 7,5%.

Την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε στα θετικά νέα από την Ινδονησία καθώς υπάρχουν ενδείξεις χαλάρωσης της απαγόρευσης των εξαγωγών σε Nickel και Bauxite, η οποία υπεβλήθη στις αρχές του χρόνου, με το αντίστοιχο θετικό αποτέλεσμα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.  Δυστυχώς το θετικό αποτέλεσμα της άρσης της απαγόρευσης των εξαγωγών από την Ινδονησία, ιδιαίτερα για τα Supramax και τα Handysize μάλλον θα «εκμηδενιστεί» από την ενδεχόμενη άρση των εξαγωγών σε Nickel και Bauxite, αυτή τη φορά από τις Φιλιππίνες.  Το κίνητρο για την πράξη αυτή είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της Ινδονησίας δηλαδή η ανάπτυξη του κλάδου επεξεργασίας των ανωτέρω μεταλλευμάτων (Smelting Industry) και η εξαγωγή του τελικού προϊόντος.  Αναμφισβήτητα μία τέτοια κίνηση θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στα έσοδα των προαναφερόμενων πλοίων, αλλά προς το παρόν αναμένουμε να δούμε αν θα υλοποιηθεί καθώς ενώ το νομοθετικό πλαίσιο έχει φτιαχτεί πρέπει να ψηφιστεί και από το Κογκρέσο και αφού ψηφιστεί να οριστεί και η ημερομηνία εφαρμογής.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Supramax, το ‘SEA LILY’ 52.471 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε με χαρτιά περασμένα τον προηγούμενο μήνα γύρω στα $ 15,5 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘PONTONOSTOS’ 28.470 DWT (1990 – Imabari S.B) πουλήθηκε στα $ 4,5 εκ. και το ‘BOSNA’ 26.530 DWT (1985 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στα $ 3,2 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

✏  Στα Panamax (Dirty), το ‘MOONLIGHT VENTURE’ 61.204 DWT (2006 – Sumitomo – Yokosuka) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 22,5 εκ. περίπου.

✏  Στα Products, το ‘ST. NIKOLAI’ 47.297 DWT (2005 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ 17,2 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.