Σύγχρονα (αλλά λιλιπούτεια) αεροδρόμια για την Πάρο και τη Σύρο

Σύγχρονα (αλλά λιλιπούτεια) αεροδρόμια για την Πάρο και τη Σύρο

12
Σύγχρονα (αλλά λιλιπούτεια) αεροδρόμια για την Πάρο και τη Σύρο

Τους αερολιμένες Πάρου και Σύρου επισκέφθηκε ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στις 11 και 12 Σεπτεμβρίου, όπου και επιθεώρησε την πρόοδο των εργασιών στο νέο αεροδρόμιο Πάρου και Σύρου.

Το υπό κατασκευή νέο αεροδρόμιο Πάρου, με διάδρομο μήκους 1.400 μ. στη θέση Μάγγανο ξεκίνησε το 2012 και στο αντικείμενό του περιλαμβάνονται οι κύριες εργασίες για την κατασκευή του νέου πεδίου ελιγμών που αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Ιανουάριο του 2015 , Ο υπουργός φάνηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το έργο και βιάστηκε να ανακοινώσει την ‘επιτυχία’ σε όλα τα ΜΜΕ.

Η αλήθεια όμως είναι λίγο διαφορετική: Κανονικά, με το αρχικό πλάνο, το αεροδρόμιο έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο πριν μερικές εβδομάδες. Eπίσης, στην ίδια ανακοίνωση, ο υπουργός μιλά για εξυπηρέτηση όλων των τύπων αεροσκαφών… ενώ στην πραγματικότητα (κυρίως) ελικοφόρα αεροσκάφη (όπως επίσης και τα οικονομικά ασύμφορα για τα νησιά του Αιγαίου αεροσκάφη Jet Α318 ή Embraer / Canadair max. 90 θέσεων) μπορούν να προσεγγίζουν σε τόσο μικρό διάδρομο (1300m). Άρα το αεροδρόμιο αποκλείεται να γίνει διεθνές αλλά θα εξυπηρετεί κυρίως εσωτερικές πτήσεις. Και εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η Olympic Air απολαμβάνει τα προνόμια της άγονης γραμμής από την Αθήνα. Οπότε δεν μπορεί, και να θέλει, κάποιος αερομεταφορέας να εξυπηρετήσει το σημαντικότατο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Πάρου, αφού έτσι και αλλιώς charter δεν βλέπουμε να καταφθάνουν με αυτές τις προδιαγραφές. Μήπως λοιπόν ξοδεύτηκαν πάρα πολλά κονδύλια για ένα ‘μισό’ έργο; Σαφώς ο εξαιρετικά μικρός αεροδιάδρομος του σημερινού αεροδρομίου (710 μ) είναι έως και ‘επικίνδυνος’ για ένα νησί με τόσο τουρισμό. Εντούτοις το νέο αεροδρόμιο θα ήταν προτιμότερο για όλους τους φορείς και τους κατοίκους να σχεδιασθεί με μεγαλύτερο διάδρομο προσγείωσης που θα επέτρεπε διεθνείς πτήσεις και όχι αποκλειστικά εσωτερικές και επιδοτούμενες, άρα μονοπωλιακές.

Το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογείωσης στο αεροδρόμιο Σύρου, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ έχει προταθεί για ένταξη στην Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, με σκοπό τη βελτίωση των δυνατοτήτων του. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Άμεσα θα επεκτείνουμε τον υφιστάμενο διάδρομο κατά 140 μ., όσο δηλαδή μπορούμε με βάση τις αδειοδοτήσεις που διαθέτουμε, τις δυνατότητες και τις τεχνικές που υπάρχουν, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει περεταίρω δυνατότητες το επόμενο χρονικό διάστημα. Το έργο θα δημοπρατηθεί άμεσα, πολύ σύντομα θα έχουμε κατασκευαστή, υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης με επιμέλεια δική μας και της υπηρεσίας Ο Αερολιμένας Σύρου θα έχει πλήρεις προδιαγραφές και προϋποθέσεις για την προσαπογείωση των μεγαλύτερων ελικοφόρων, της τάξεως των 75-78 θέσεων». Και στη Σύρο όμως η Olympic Air έχει τα προνόμια της άγονης γραμμής οπότε θα μπορεί να δρομολογηθεί μεγαλύτερο μεν αεροσκάφος (πx Dash 8 Q400) αλλά άλλος αερομεταφορέας δεν μπορεί να εισέλθει στο συγκεκριμένο δρομολόγιο από την Αθήνα. Ελαφρώς μεγαλύτερα αεροσκάφη θα δούμε και εδώ , αλλά χαμηλότερες τιμές μάλλον όχι. Για το πόσο θα κοστίσουν τελικά αυτά τα αεροδρόμια και αν θα είναι προς το μακροπρόθεσμοι οικονομικό και κοινωνικό όφελος των τοπικών κοινοτήτων και του έλληνα φορολογούμενου ο υπουργός δεν φαίνεται να έδωσε πλήρη στοιχεία.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.