Τα πρώτα μικρά σημεία αντίστασης του δείκτη BDI

Τα πρώτα μικρά σημεία αντίστασης του δείκτη BDI

6
Τα πρώτα μικρά σημεία αντίστασης του δείκτη BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 05 Σεπτεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,155 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,483 μονάδες με $ 17,113 την ημέρα, BPI στις 931 μονάδες στα  $ 7,431 την ημέρα, BSI στις 997 μονάδες στα $ 10,425  την ημέρα και BHSI στις 469 μονάδες, στα $ 6,916 την ημέρα.

Μπορούμε να πούμε ότι ο δείκτης έχει αρχίσει και παρουσιάζει τα πρώτα μικρά σημεία αντίστασης, καθώς ουσιαστικά κατά τη διάρκεια της προηγούμενη εβδομάδας παρουσίασε αύξηση 8 μονάδων, γεγονός όμως που δεν μας εκπλήσσει αν θεωρήσουμε ότι το σημείο πέριξ των 1,200 μονάδων θεωρείται και ένα από τα σημεία αντίστασης του δείκτη.

Συγκριτικά με την αντίστοιχη ημερομηνία του 2013, ο δείκτης είναι μειωμένος κατά 124 μονάδες και να υπενθυμίσουμε πως μετά τις 5 Σεπτεμβρίου του 2013, ο BDI επιδόθηκε σε ένα ανοδικό σερί για να σπάσει το φράγμα των 2,000 μονάδων στις 21 Σεπτεμβρίου. Ευελπιστούμε για αντίστοιχη πορεία και φέτος.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξελίξεις σχετικά με το Iron Ore, καθώς κάποιοι αναφέρουν ότι η επιβράδυνση της Κίνας, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση παραγωγής σιδήρου, θα επηρεάσει αρνητικά και το εμπόριο του Iron Ore.  Ενδεχομένως η λογική αυτή να ισχύει για το ιδιαίτερα άμεσο μέλλον, αλλά αν συμπεριλάβουμε όλες τις μεταβλητές στο σενάριο πρόβλεψης, το αποτέλεσμα μάλλον είναι θετικό για το εμπόριο του Iron Ore και κατά συνέπεια για την πορεία των ναύλων.

Εν περιλήψει, οι μεγαλύτεροι παραγωγοί Iron Ore σε Βραζιλία και Αυστραλία, εκτιμούν ότι ο αριθμός των φορτίων προς εξαγωγή θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς το μειωμένο κόστος παραγωγής έχει αντισταθμίσει την πτώση των τιμών του εμπορεύματος ενώ η ζήτηση από την Κίνα θα αυξηθεί καθώς η πτώση των τιμών σε συνδυασμό με το μη ανταγωνιστικό, υψηλό κόστος παραγωγής έχει οδηγήσει στο κλείσιμο αρκετών ορυχείων.

Παράλληλα, να υπενθυμίσουμε ότι το Κινεζικό Iron Ore υστερεί σε ποιότητα με αυτό της Βραζιλίας και της Αυστραλίας. Σύμφωνα με τη Goldman Sachs, η πτώση των τιμών του Iron Ore θα οδηγήσει ακόμη περισσότερα Κινεζικά ορυχεία να κλείσουν, δημιουργώντας έτσι την ανάγκη για αύξηση των εισαγωγών, γεγονός που έχει ήδη οδηγήσει τις μεγάλες εταιρείες της Βραζιλίας και της Αυστραλίας σε επενδύσεις για αύξηση της παραγωγής.

Η J. P Morgan Chase & Co. αναφέρει πως οι τιμές παράδοσης Iron Ore στην Κίνα κυμαίνονται περί των $ 85 τον τόνο, παρουσιάζοντας μείωση κατά 37% από τον Δεκέμβριο του 2013 και έχοντας φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009.

Με αυτά τα επίπεδα των τιμών αρκετά Κινεζικά ορυχεία θα κλείσουν, καθώς το κόστος παραγωγής – Break Even Cost –  για περίπου 80% των ορυχείων είναι μεταξύ $ 80 – $ 90 τον τόνο.

Την ίδια στιγμή το Break Even Cost της Rio Tinto είναι στα $ 42, της BHP στα $ 51 και της Vale στα $ 60 τον τόνο και όπως προαναφέραμε για καλύτερη ποιότητα (62% περιεκτικότητα σε σίδηρο) από το Κινεζικό.

Θετικά είναι και τα νέα από το μέτωπο της Ινδονησίας αναφορικά με την απαγόρευση των εξαγωγών σε Nickel και Bauxite. Τελευταία, υπάρχουν σημάδια ότι πιθανόν το τοπίο να αρχίζει να αλλάζει καθώς πρόσφατα 2 από τις μεγαλύτερες εταιρείες, η Sebuku Iron Lateritic Ores (SILO) και η Lumbung Mineral Sentosa ήρθαν σε συμφωνία με την κυβέρνηση και πληρώνοντας κάποιους πρόσθετους φόρους τους επιτράπηκε να εξάγουν εμπορεύματα. Με αφορμή τα ανωτέρω, ο Jan Kastrap-Nielsen, Πρόεδρος της J. Lauritzen, μίας από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων στον κόσμο, χαρακτηριστικά ανάφερε πως αναμένει την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου να ανακάμψει το υπόλοιπο του 2014 και προς το 2015, λόγω του Grain Season στο Βόρειο ημισφαίριο αλλά και την πιθανή άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών από την Ινδονησία.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘JINDAL VARAD’ 75.460 DWT (1994 – Burmeister & Wain) πουλήθηκε στα     $ 19,5 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘CHC NO.3’ 56.582 DWT (1995 – Mitsui S.B) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘THEOMITOR’ 28.510 DWT (1994 – Kanda Zosensho) πουλήθηκε στα $ 6.8 εκ.,  το ‘FREE IMPALA’ 24.111 DWT (1997 – Shanghai Shipyard) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ., το ‘FORTE’ 23.573 DWT (2001 – Shin Kurushima) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 7,8 εκ. και το ‘BIRCH 3’ 20.427 DWT (1999 – Wuhu Shipyard) πουλήθηκε στα $ 5,3 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

✏  Στα Aframax, το ‘BEECH 3’ 109.354 DWT (2000 – Dalian New Yard) και το ‘BEECH 4’ 109.693 DWT (1999 – Dalian New Yard)  πουλήθηκαν enbloc στην Sinocor στα $ 23.5 εκ.

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.