H αγορά των διαλύσεων μετά την παύση των καλοκαιρινών μηνών παρουσιάζει έντονη...

H αγορά των διαλύσεων μετά την παύση των καλοκαιρινών μηνών παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα

1
H αγορά των διαλύσεων μετά την παύση των καλοκαιρινών μηνών παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

 

Η μεταβλητότητα του προηγούμενου διαστήματος έλαβε τέλος την προηγούμενη εβδομάδα με τις νομισματικές ισοτιμίες και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημάδια βελτίωσης ιδιαίτερα στην Ινδία που το τελευταίο διάστημα είχε χάσει τα πρωτεία από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές. 

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να δούμε αν το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα ακολουθήσει την πεπατημένη όπου η αγορά των διαλύσεων μετά την παύση των καλοκαιρινών μηνών και το τέλος των μουσώνων παρουσιάζει ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα.                                            

Στην Ινδία, η ενδυνάμωση και σταθεροποίηση της ρουπίας στις 60 προς το δολάριο και η επαναφορά των τιμών του σιδήρου σε προηγούμενα/λογικά επίπεδα δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την επαναφορά της Ινδίας στην αγορά ευνοούμενη και από την προηγούμενη έντονη δραστηριοποίηση του Πακιστάν το οποίο έχει δημιουργήσει αποθέματα δίνοντας έτσι ακόμη περισσότερα περιθώρια στην Ινδία.                                   

Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να επιστρέψει στην αγορά, επεκτείνοντας επικίνδυνα το διάστημα αποχής του, καθώς ορισμένα διαλυτήρια αντιμετωπίζουν ακόμη και τον κίνδυνο του κλεισίματος.  Παράλληλα, από τη μία οι έντονες βροχοπτώσεις και από την άλλη η καθυστέρηση των τραπεζών στο να ανοίγουν τα Letter of Credits δεν έχουν επιτρέψει στο Μπαγκλαντές μετά την λήξη των εορτών του Eid να μπει και πάλι στο παιχνίδι.              

Το Πακιστάν, συνεχίζει και κρατάει την ηγετική θέση στην αγορά, προσφέροντας τις υψηλότερες τιμές σχεδόν για όλους τους τύπους των πλοίων και όχι μόνο για τα δεξαμενόπλοια όπου έχει το πλεονέκτημα λόγω του Gas Free for Man Entry, παρά το γεγονός της γενικότερης πολιτικής αστάθειας αλλά και της νομισματικής μεταβλητότητας που αντιμετώπισε τις τελευταίες εβδομάδες.                  

Στη Κίνα, η έντονη πτώση των τιμών του σιδήρου δεν ανησύχησε ιδιαίτερα τα διαλυτήρια καθώς συνεχίζουν να είναι απασχολημένα με πλοία των κρατικών εταιρειών οι οποίες λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων. 

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 515,190 DWT, εκ των οποίων περίπου το 56% (286,997 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (196,994 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% Containers/Reefers. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.