Διαλύσεις πλοίων: Η άνοδος των τιμών ήταν περιστασιακή και «σπεκουλαδόρικη»

Διαλύσεις πλοίων: Η άνοδος των τιμών ήταν περιστασιακή και «σπεκουλαδόρικη»

2
Διαλύσεις πλοίων: Η άνοδος των τιμών ήταν περιστασιακή και «σπεκουλαδόρικη»

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην προηγούμενη ανασκόπηση, με έκπληξη είδαμε την αγορά να κινείται ανοδικά τόσο από πλευράς τιμών όσο και από προσφοράς πλοίων με κύριο υπαίτιο την Ινδία και δευτερευόντως το Πακιστάν, γεγονός που αφήσαμε να εννοηθεί ως παράδοξο αυτή τη χρονική στιγμή και περίοδο καθώς ιστορικά το 3ο τρίμηνο κάθε έτους ο τομέας των διαλύσεων εισέρχεται σε μία περίοδο διόρθωσης εξαιτίας των μουσώνων και του Ραμαζάνι.

Τελικά αποδείχθηκε ότι η άνοδος που έλαβε χώρα ήταν καθαρά περιστασιακή και «σπεκουλαδόρικη» αφήνοντας έτσι έκθετους τους Cash Buyers και ιδιαίτερα στην Ινδία.

Στην Ινδία, η πτωτική τάση των τιμών του σιδήρου σε συνδυασμό με την υποτίμηση της ρουπίας σε επίπεδα άνω των 60 προς το δολάριο οδήγησε και τις προσφερόμενες τιμές σε διορθωτική τάση παρουσιάζοντας μείωση της τάξης των $ 20 τον τόνο.  Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers που προσέφεραν την προηγούμενη εβδομάδα σε υψηλά επίπεδα να αποσύρουν τις προσφορές τους και να μην προχωρήσουν σε νέες, έστω σε χαμηλότερες τιμές, αφήνοντας έτσι για άλλη μία φορά έκθετους τους πλοιοκτήτες, ενώ οι End Buyers λόγω των αρνητικών αυτών εξελίξεων έχουν ουσιαστικά αποσυρθεί από την αγορά.

Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απέχει από την αγορά καθώς είναι αντιμέτωπο με έντονες καιρικές βροχοπτώσεις αλλά και λόγω των επερχόμενων εορταστικών εκδηλώσεων του Eid, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εορτές τους.

Το Πακιστάν, ουσιαστικά ήτανε ο μόνος ενεργός «παίκτης», καθώς εκμεταλλευόμενο τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και την απουσία του Μπαγκλαντές βγήκε στην αγορά με αρκετά ελκυστικές τιμές, υψηλότερες των ανταγωνιστών του και κατάφερε να κλείσει πλοία τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα πήγαιναν προς Ινδία.  Αν η επικρατούσα κατάσταση στις υπόλοιπες αγορές συνεχιστεί για λίγο ακόμη θα δούμε ακόμη περισσότερα πλοία και ιδιαίτερα VLCCs η γενικότερα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, να προσπερνάνε την Ινδία και να πηγαίνουν προς το Πακιστάν.

Στην Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία ιδιαίτερη αλλαγή όλο αυτό το διάστημα και συνεχίζει να απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιρειών, αλλά και να ήθελε να συμμετέχει στην αγορά, τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει σε καμία περίπτωση δεν είναι ανταγωνιστικά με των υπολοίπων χωρών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 562,983 DWT, εκ των οποίων περίπου το 89% (501,361 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (49,040 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 2% (12,582 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 300 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.