Διαλύσεις πλοίων: Η επάνοδος της Ινδίας και του Πακιστάν

Διαλύσεις πλοίων: Η επάνοδος της Ινδίας και του Πακιστάν

0
Διαλύσεις πλοίων: Η επάνοδος της Ινδίας και του Πακιστάν

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε επισημάνει πως η αγορά προσπαθούσε να εντοπίσει προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί καθώς βρισκόμαστε στην περίοδο των μουσώνων και του Ραμαζάνι, ενώ οι τιμές είχαν αρχίσει και παρουσίαζαν πτωτικές τάσεις όπως πτώση παρουσίαζε και η προσφορά των πλοίων. 

Την προηγούμενη εβδομάδα τελικά, η αγορά βρήκε κατεύθυνση, με την Ινδία και το Πακιστάν να επιστρέφουν στην αγορά, τις τιμές να βελτιώνονται, παρασύροντας έτσι και την προσφορά των πλοίων, και επιβεβαιώνοντας την λογική της σπέκουλας που επέδειξαν μερικοί τολμηροί Cash Buyers. 

Το ερώτημα βέβαια είναι κατά πόσο γερά είναι τα θεμέλια αυτής της ανόδου, δηλαδή αν θα έχει διάρκεια, καθώς παραδοσιακά αυτή την περίοδο του χρόνου η αγορά παρουσιάζει πτώση.                                      

Στην Ινδία, οι προσφερόμενες τιμές αυξήθηκαν κατά $10-$15 τον τόνο ύστερα από την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού από τον πρόσφατα εκλεγμένο πρωθυπουργό Mr. Modi, που μείωσε την φορολογία στα «εισαγόμενα» πλοία από το 5% στο 2,5% ενώ η ρουπία όλη την εβδομάδα διαπραγματευότανε στα επίπεδα των 60 ρουπίων προς το δολάριο, χαροποιώντας έτσι τους Cash Buyers προσφέροντας τους έδαφος για συνέχιση της σπέκουλας ενώ από την άλλη η προσφορά των πλοίων ενισχύθηκε σε μία προσπάθεια των πλοιοκτητών να εκμεταλλευτούν τις βελτιωμένες τιμές σε μία περίοδο που αυτό συνήθως δεν συμβαίνει και που η αγορά των ναύλων είναι αρκετά πεσμένη.                            

Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία φορά έπαιξε τον ρόλο του παρατηρητή, βλέποντας τα πλοία να περνάνε από μπροστά του αλλά μην μπορώντας να κάνει τίποτα, καθώς εκτός από τις έντονες βροχοπτώσεις που αντιμετωπίζει οι τιμές του είναι σε μη ανταγωνιστικά επίπεδα ενώ παράλληλα υπάρχει δυσκολία από τους End Buyers στο να ανοίξουν LCs για αγορά πλοίων.            

Το Πακιστάν, έδειξε και αυτό σημάδια επιστροφής στην αγορά, καθώς όπως μας έχει συνηθίσει, ακολουθεί την στρατηγική της Ινδίας οπότε βελτίωσε τις προσφερόμενες τιμές και εκδήλωσε μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, δηλαδή για δεξαμενόπλοια υπό συνθήκες Gas Free for Man Entry Only καθώς αρκετοί End Buyers είναι διατεθειμένοι να ενισχύσουν τα αποθέματα τους.         

Στην Κίνα, το τοπίο παραμένει το ίδιο και η πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $10 – $15 τον τόνο ουσιαστικά δεν σημαίνει και τίποτα ιδιαίτερο καθώς οι τιμές της ακόμη και πριν την πτώση δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν αυτές των ανταγωνιστών της.   

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 919,289 DWT, εκ των οποίων περίπου το 6% (59,123 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 90% (824,552 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (35,614 DWT) Containers. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.