Σε καλοκαιρινή ραστώνη ο δείκτης BDI

Σε καλοκαιρινή ραστώνη ο δείκτης BDI

2
Σε καλοκαιρινή ραστώνη ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 04 Ιουλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 893 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,864 μονάδες με $ 14,101 την ημέρα, BPI στις 640 μονάδες στα  $ 5,122 την ημέρα, BSI στις 682 μονάδες στα $ 7,129 την ημέρα και BHSI στις 403 μονάδες, στα $ 6,008 την ημέρα.  

Μικρή ανοδική τάση παρουσίασε ο δείκτης την προηγούμενη εβδομάδα, φθάνοντας λίγο πριν τις 900 μονάδες χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι αναμένουμε να δούμε κάτι το συνταρακτικό για τους επόμενους περίπου 2 μήνες, καθώς έχουμε ήδη μπει στην περίοδο της καλοκαιρινής ραστώνης όπου η περίοδος αυτή ουσιαστικά χαρακτηρίζεται από «παύση» του εμπορίου και λογικά διακύμανση του BDI σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.                       

Μία από τις πιο εμπεριστατωμένες μελέτες που τράβηξε την προσοχή μας ήταν και αυτή του International Chamber of Commerce (ICC) που συμπεριλαμβάνει στοιχεία από 298 τράπεζες σε 127 χώρες και η οποία αναδεικνύει τη μείωση στο Παγκόσμιο Εμπόριο. 

Το γενικό συμπέρασμα της μελέτης είναι πως ο ρυθμός ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου έχει μειωθεί δραστικά σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση, ενώ η έλλειψη διαθέσιμων στη χρηματοδότηση του εμπορίου επιβραδύνει τις παγκόσμιες συναλλαγές. 

Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως με τον όρο συναλλαγές η έκθεση περιλαμβάνει όλο το σύνολο της εξαγωγικής δραστηριότητας παγκοσμίως και όλων των εμπορευμάτων, προϊόντων κλπ.             

Σημειώνεται στη μελέτη, ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου ήταν ελάχιστα πάνω από το 3% κατά τη διάρκεια του 2013, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο 4% και αναμένεται να επιταχυνθεί στο 5% έως το 2016.  Το Μάρτιο του 2014, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου σημείωσε πτώση 0,5%, την τρίτη πτώση στους τελευταίους 4 μήνες, σηματοδοτώντας την μεγαλύτερη κάμψη του στη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας δηλαδή από το Μάιο του 2009.              

Το 68% των ερωτηθέντων αναφέρονται θετικά στο γεγονός ότι η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης του εμπορίου αυξήθηκε κατά αξία σε σύγκριση με το 2013, ωστόσο το 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται ένα έλλειμμα χρηματοδότησης του εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Οι κανονισμοί, KYC (Know Your Customer) και AML σύμφωνα με το 68% των ερωτηθέντων προκάλεσαν μείωση στις συναλλαγές και το 41,03% ανέφεραν ότι συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς στη χρηματοδότηση του εμπορίου το 2013 σε μεγαλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα χρόνια.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε επιγραμματικά την έκθεση της Morgan Stanley που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο, για τον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου όπου επισημαίνει πως ενώ μέχρι τώρα τα Spot Rates είναι απογοητευτικά, τα Period Rates προμηνύουν ότι η αγορά θα βελτιωθεί το επόμενο διάστημα και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετά συμβόλαια διαθέσιμα οι ενδείξεις για τα TC rates ενός χρόνου έχουν ανοδική τάση τοποθετώντας τα στα $ 24,000 για τα Capes, στα $ 11,000 για τα Panamax και τα Supramax και στα $ 9,000 για τα Handysize. 

Σχετικά με τις τιμές των πλοίων, εκτιμά πως έχουν αυξηθεί κατά 25% για τα νεότευκτα και 40-50% για τα μεταχειρισμένα, αποδίδοντας το στην καλή πορεία των Spot Rates το 2ο εξάμηνο του 2013 ενώ επισημαίνει πως στην παρούσα φάση οι τιμές των πλοίων θα μπορεί να θεωρηθεί ότι βρίσκονται σε λογικά επίπεδα μόνο αν τα Spot Rates ανέβουν σε υψηλότερα επίπεδα από τα τρέχοντα των TC του ενός χρόνου.            

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Supramax, το ‘MANDARIN HARVEST’ 57.000 DWT (2009 – Hantong) πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από τα $ 18 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘CB ADVENTURE’ 46.232 DWT (2002 – Oshima) πουλήθηκε περίπου στα      $ 11,5 εκ.

Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.