Σε αύξηση τα Handysize, συνεχίζει και σπάει ρεκόρ ο κλάδος των Panamax

Σε αύξηση τα Handysize, συνεχίζει και σπάει ρεκόρ ο κλάδος των Panamax

10
Σε αύξηση τα Handysize, συνεχίζει και σπάει ρεκόρ ο κλάδος των Panamax

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 13 Ιουνίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 906 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,730 μονάδες με $ 13,518 την ημέρα, BPI στις 582 μονάδες στα $ 4,670 την ημέρα, BSI στις 748 μονάδες στα $ 7,822 την ημέρα και BHSI στις 459 μονάδες στα $ 6,833 την ημέρα.

Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα τελικά ο δείκτης δεν ακολούθησε την θετική πορεία που επέδειξε την ίδια περίοδο του 2013 και την οποία αναφέραμε αναλυτικά στην προηγούμενη ανασκόπηση.

Αντιθέτως ο BDI δέχτηκε πιέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και το ερώτημα που τίθεται είναι ποια τάση θα ακολουθήσει μέχρι το τέλος Αυγούστου, καθώς οι εκτιμήσεις ότι το τελευταίο τετράμηνο του χρόνου ο δείκτης θα παρουσιάσει θετική πορεία συνεχίζουν και εκφράζουν την γενικότερη πεποίθηση της ναυτιλιακής κοινότητας.

Η BIMCO, μέσω του επικεφαλής αναλυτή της, Peter Sand, στην τελευταία της εκτίμηση για την αγορά αναφέρει πως ο δείκτης θα ακολουθήσει την τάση που ακολουθεί εδώ και τόσα χρόνια και ιδιαίτερα μετά από την «εισαγωγή» και την κυριαρχία της Κίνας στις εισαγωγές, τοποθετώντας και ο ίδιος τη βελτίωση των ναύλων από τον Αύγουστο και μετά.

Για το επίμαχο διάστημα του Ιουνίου/Ιουλίου εκτιμά πως η πορεία του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων θα κυμανθεί για τα Capes μεταξύ των $ 12,000 – 22,000, για τα Panamax $ 4,000 – $ 9,000, για τα Supramax $ 7,000 – 12,000 και για τα Handysize μεταξύ των $ 6,000 – $ 8,500.

Σχετικά με την προσφορά τονάζ η BIMCO αναφέρει πως τους τελευταίους 2 μήνες ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 121 πλοία η 0,9% σε DWT.

Το διάστημα αυτό παραδόθηκαν 10 Capes, ενώ στα Panamax, Supramax και Handysize οι παραδόσεις ήταν περίπου 30 πλοία για την κάθε κατηγορία.

Για το 2014 εκτιμά πως τα πλοία που θα παραδοθούν θα φτάσουν τους 50 εκ. τόνους (DWT) αυξάνοντας το στόλο κατά 5% περίπου.

Αξίζει να αναφέρουμε πως ο στόλος των Handysize τον Απρίλιο παρουσίασε αύξηση, ύστερα από 9 συνεχόμενους μήνες μείωσης και σήμερα βρίσκεται στους 87,8 εκ τόνους όταν το υψηλότερο ρεκόρ ήταν το 1985 στους 89,17 εκ. τόνους.

Αντίθετα, ο κλάδος των Panamax συνεχίζει και σπάει συνέχεια ρεκόρ, έχοντας παρουσιάσει αύξηση της τάξης του 8,7% σε ετήσια βάση, κλείνοντας τον Μάιο στους 191 εκ. τόνους και εικάζεται πως μέχρι το τέλος του έτους θα ξεπεράσει τους 200 εκ. τόνους.

Στην Κίνα, εν τω μεταξύ οι έρευνες συνεχίζονται σχετικά με τις εισαγωγές προϊόντων Αλουμινίου και Χαλκού, καθώς εξετάζονται αρκετές περιπτώσεις όπου οι τράπεζες έπεσαν θύματα απάτης εγκρίνοντας δάνεια έναντι εμπορευμάτων (Commodity Finance) όπου σαν απόδειξη τίτλου ιδιοκτησίας του εμπορεύματος αρκούσε απλά και μόνο ένα έγγραφο από την αποθήκη, έχοντας όμως έτσι σαν αποτέλεσμα κάποιοι επιτήδειοι να εκδώσουν διπλούς και τριπλούς τίτλους ιδιοκτησίας του ιδίου φορτίου.  Η κατάσταση αυτή, η οποία έχει πάρει αρκετή έκταση ιδιαίτερα στο λιμάνι του Qingdao, είχε σαν αποτέλεσμα την απαγόρευση των πιστώσεων με ενέχυρο τα προαναφερόμενα εμπορεύματα αλλά παράλληλα έκανε και πιο δύσκολη την έκδοση των L/Cs, ενώ τουλάχιστον 2 διεθνείς τράπεζες οι οποίες ασχολούνται με Commodity Finance ζήτησαν από τους πελάτες τους να μεταφέρουν τα εμπορεύματα σε καλύτερα «ελεγχόμενες» αποθήκες.

Σύμφωνα με την RCMA Capital, η οποία ελέγχει το Merchant Commodity Fund με κεφάλαια της τάξης των $ 150 εκατομμυρίων, η απαγόρευση των πιστώσεων δεν θα μείνει μόνο στα ανωτέρω εμπορεύματα αλλά θα επεκταθεί ενδεχομένως και σε εμπορεύματα Iron Ore και Soybeans.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘YUSHO SPICA’ 76.598 DWT (2006 – Imabari) πουλήθηκε στην Chronos στα    $ 20 εκ.

✏  Στα Handysizes, το ‘UNIPLUS’ 28.025 DWT (1989 – Imabari S.B) αγοράστηκε στα $ 4 εκ. και το ‘EVER REGAL’ 23.468 DWT (1998 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στα $ 6,8 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCC, τα ‘FORTUNE ELEPHANT’ 317,174 DWT (2011 – Hyundai Samho) κλείστηκε στα  $ 78,1 εκ. με προϋπόθεση την έγκριση του δικαστηρίου (subject court approval).

✏  Στα Products, το ‘EASTERN FORCE’ 48,045 DWT (2009 – Iwagi Zosen) αγοράστηκε από την Maersk στα $ 21.25 εκ. και τα ‘ATLANTIC INNOVATOR’ και ‘PACIFIC INNOVATOR’ 47.472 DWT (2008 – Onomichi), Japanese room Type, πουλήθηκαν στα $ 23 εκ. το κάθε ένα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.