Διαλύσεις πλοίων: Τα θέματα που κυριαρχούν έχουν βάλει σε στάση αναμονής τους...

Διαλύσεις πλοίων: Τα θέματα που κυριαρχούν έχουν βάλει σε στάση αναμονής τους Cash & End Buyers

1
Διαλύσεις πλοίων: Τα θέματα που κυριαρχούν έχουν βάλει σε στάση αναμονής τους Cash &  End Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Μειωμένος ήταν ο αριθμός των πλοίων που οδηγήθηκαν προς διάλυση την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα θέματα που κυριαρχούν και έχουν βάλει τόσο τους Cash Buyers όσο και του End Buyers σε στάση αναμονής, με μόνη εξαίρεση την Ινδία,  είναι το αποτέλεσμα των εκλογών στην Ινδία και η κατάθεση των νέων προϋπολογισμών στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν ενώ ταυτόχρονα και οι μουσώνες είναι έτοιμοι λίαν συντόμως να κάνουν την εμφάνιση τους.              

Στην Ινδία, οι εκλογές καλά κρατούν ακόμη επηρεάζοντας την ρουπία η οποία σε μερικές περιπτώσεις έφτασε να διαπραγματεύεται και κάτω από τις 60 ρουπίες προς το δολάριο ωθώντας τους Cash Buyers και τους End Buyers να έχουν βγει στην αγορά. 

Όπως είπαμε την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά έχει αρχίσει και σπεκουλάρει θετικά, προεξοφλώντας την νίκη του Mr. Modi, αλλά υπάρχουν και αρκετοί που αμφιβάλουν για την νίκη του, γεγονός το οποίο αν συμβεί, θα αφήσει εκτεθειμένους τους Cash Buyers λόγω των υψηλών τιμών που αγόρασαν και φυσικά το πρόβλημα θα μεταφερθεί στους πλοιοκτήτες.            

Το Μπαγκλαντές, συνέχισε να εκδηλώνει ενδιαφέρον μόνο για πλοία τα οποία η παράδοση τους θα ήταν πριν τις 5 Ιουνίου, μέρα της κατάθεσης του προϋπολογισμού, αν και η εμπειρία έχει δείξει ότι σχεδόν πάντα κανένας νέος προϋπολογισμός δεν έχει επιφέρει πρόσθετη φορολογία στον τομέα των διαλύσεων, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.     

Το Πακιστάν, σε γενικές γραμμές βρίσκεται στην ίδια θέση με το Μπαγκλαντές, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για πλοία με παράδοση πριν τις 4 Ιουνίου, όπου και εδώ θα κατατεθεί ο νέος προϋπολογισμός.

Η Κίνα, συνεχίζει ακόμη το πρόγραμμα των επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών της και το οποίο θα διαρκέσει μέχρι το 2015, μένοντας αμέτοχη στον ανταγωνισμό με τις άλλες χώρες.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 451,999 DWT, εκ των οποίων περίπου το                         71% (321,722 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (40,537 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (89,740 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.