Αυξημένες τιμές για διαλύσεις πλοίων

Αυξημένες τιμές για διαλύσεις πλοίων

10
Αυξημένες τιμές για διαλύσεις πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως η αγορά των διαλύσεων έχει μπει σε φάση υπέρ-θέρμανσης, αλλά την εβδομάδα που μας πέρασε η αγορά έφτασε σε σημεία βρασμού όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές οι οποίες σημείωσαν περαιτέρω άνοδο. Το αξιοσημείωτο είναι πως ενώ οι τιμές του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές σημείωσαν άνοδο και έφτασαν να συναγωνίζονται κάποια στιγμή αυτές της Ινδίας, ξαφνικά η Ινδία ανέβασε και πάλι τις τιμές συνεχίζοντας έτσι να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε στην περίοδο των μουσώνων, αλλά από την άλλη σε μία περίοδο που λόγω των χαμηλών ναύλων η προσφορά των πλοίων παρουσιάζεται αυξημένη.
Στην Ινδία, θεωρούμε ότι η αγορά είναι εύθραυστη καθώς οι τιμές βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα την στιγμή που λόγω των μουσώνων, οι οποίοι ξεκινάνε στις αρχές του Ιουνίου, τα διαλυτήρια σταματούν να λειτουργούν και μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις που ορισμένα από αυτά ήδη έχουν αρχίσει και μειώνουν την δραστηριότητα τους. Ταυτόχρονα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν πτώση περίπου κατά $ 15 τον τόνο κατά την διάρκεια του τελευταίου μήνα και ότι οι εκλογές είναι προ των πυλών, οι Cash Buyers συνεχίζουν απτόητοι τις αγορές, αφήνοντας πολλά ερωτήματα για το αν τελικά θα βγουν κερδισμένοι από αυτό το «παιχνίδι».
Στο Μπαγκλαντές, η αγοραστική διάθεση από τους End Buyers ήτανε αρκετά αυξημένη για πλοία τα οποία η παράδοση τους είναι πριν από τις 4 Ιουνίου, ημερομηνία όπου θα ανακοινωθεί ο νέος προϋπολογισμός και θα δείξει αν θα υπάρξει αλλαγή στην φορολογία η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές και παρά το γεγονός ότι και εδώ οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν μείωση κατά $ 15 τον τόνο.
Το Πακιστάν, παρουσιάζει την ίδια εικόνα με το Μπαγκλαντές καθώς στις αρχές του Ιουνίου θα ανακοινωθεί και εδώ ο νέος προϋπολογισμός, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να έχουν βγει στην αγορά ώστε να αγοράσουν όσα περισσότερα πλοία μπορούν πριν από αυτή την ημερομηνία.
Η Κίνα, δεν έχει μπει ακόμη στο παιχνίδι καθώς συνεχίζει να απασχολείται με τα πλοία των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών, ενώ οι ιδιωτικές εταιρείες προτιμούν την αγορά της Ινδίας καθώς οι τιμές της είναι περίπου $ 150 τον τόνο παραπάνω από αυτές της Κίνας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 895,031 DWT εκ των οποίων περίπου το 46% (412,549 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (339,410 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (143,072 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.