Σε ανοδική πορεία τα Capes, με προβλήματα τα Panamax

Σε ανοδική πορεία τα Capes, με προβλήματα τα Panamax

8
Σε ανοδική πορεία τα Capes, με προβλήματα τα Panamax

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 28 Μαρτίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,373 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,557 μονάδες με $ 19,211 την ημέρα, BPI 978 μονάδες στα  $ 7,888 την ημέρα, BSI 1,115 μονάδες στα $ 11,659 την ημέρα και BHSI 649 μονάδες στα $ 9,644 την ημέρα.

Η ιστορία πίσω από την πτώση του δείκτη είναι η διόρθωση όλων των επιμέρους δεικτών και ενώ τη μεγαλύτερη επήρεια στη διόρθωση την έχουν τα Capes λόγω της μεγάλης  μεταβλητότητας που διατρέχει τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι η αρνητική πορεία των Panamax η οποία έχει ουσιαστικά ξεκινήσει από την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, καθώς εκείνη την  περίοδο ήταν η τελευταία φορά που ο BPI ήτανε πάνω από τις 2,000 μονάδες και έκτοτε έχει μία συνεχόμενη πτωτική πορεία με αποτέλεσμα τα έσοδα τους να είναι σε OPEX Break Even Point.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα Capes έχουν τη δυναμική ανόδου καθώς η πτωτική πορεία της τιμής του Iron Ore, λόγω αύξησης της παραγωγής, θα συνεχίσει να οδηγεί σε αύξηση τις εισαγωγές της Κίνας η οποία αρχίζει και εφαρμόζει μέτρα κατά της ρύπανσης, ευνοώντας έτσι τις εισαγωγές Iron Ore από το εγχώρια παραγόμενο το οποίο εκτός του υψηλότερου κόστους είναι και πιο ρυπογόνο καθώς είναι χαμηλότερης ποιότητας.

Αντίθετα, εκτιμάται ότι τα Panamax θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς έχει μειωθεί η ζήτηση της Κίνας για Grains από την Νότιο Αμερική λόγω της υψηλής τιμής και της όχι τόσο καλής ποιότητας, ενώ τα αποθέματα της Κίνας και ιδιαίτερα σε Soybeans είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα ενώ παράλληλα η κυβέρνηση έχει αρχίσει και περιορίζει το budget των κρατικών εταιρειών για εισαγωγές μειώνοντας έτσι περαιτέρω την ζήτηση.

Παρά το γεγονός ότι η διορθωτική πορεία του δείκτη συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, η τελευταία τριμηνιαία έκθεση “Shipping Confidence Survey” της Moore Stephens, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2014 επιβεβαιώνει το θετικό κλίμα που υπάρχει και την γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς.  Συγκεκριμένα ο μέσος όρος του συνολικού Δείκτης Εμπιστοσύνης το Φεβρουάριο έκλεισε στο 6,5 (η κλίμακα είναι από το 1 έως το 10) συγκριτικά με το 6,1 το Νοέμβριο του 2013.

Να σημειώσουμε πως η μέτρηση αυτή είναι η μεγαλύτερη μετά από το 6,8 το Μάιο του 2008.

Άξιο αναφοράς είναι πως όλες οι κατηγορίες, βάσει αντικειμένου, που ερωτήθηκαν εξέφρασαν θετικές απόψεις για βελτίωση της αγοράς.

Ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών το Φεβρουάριο συγκριτικά με τον Νοέμβριο βελτιώθηκε από το 6,2 στο 6,6 των ναυλωτών από το 5,7 στο 6,5 το οποίο είναι και το υψηλότερο ρεκόρ, των Managers από 6,1 στο 6,4 και των μεσιτών από το 5,6 στο 6,4.

Σχετικά με τον κλάδο μεταφοράς πλοίων ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα με την αύξηση των εσόδων (ναύλοι), το 58% όλων των ερωτηθέντων, που αποτελεί και ρεκόρ, θεωρεί ότι τα έσοδα θα παρουσιάσουν αύξηση.  Το πλέον θετικό στοιχείο είναι πως το 76% των ναυλωτών και το 59% των πλοιοκτητών ασπάζεται την άποψη αυτή για βελτίωση των εσόδων.

Σύμφωνα με τον Richard Greiner, Shipping Partner της Moore Stephens, τα τελευταία περίπου 6 χρόνια πτωτικής πορείας και σύμφωνα με εμπειρικά στοιχεία, στοιχειοθετούν ένα «κύκλο» ιδιαίτερα στη ναυτιλία που χαρακτηρίζεται από κυκλικότητα και όπως όλα δείχνουν τα χειρότερα έχουν ξεπεραστεί.  Η τελευταία έρευνα αποκαλύπτει πως τα επίπεδα εμπιστοσύνης είναι τα υψηλότερα από το 2008 αυξάνοντας έτσι την πεποίθηση για βελτίωση του κλάδου τους επόμενους 12 με 18 μήνες.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘OCEAN LILY’ 76,585 DWT (2006 – Imabari.) πουλήθηκε στα $ 25 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘CROWN PRINCESS’ 52,347 DWT (2005 – Tsuneishi) με 1 χρόνο T/C πουλήθηκε πάνω από τα $ 22 εκ. και το ‘ANNA OLDENDORFF’ 52,466 DWT (2002 – Sanoyas) με Bareboat T/C back για 2 χρόνια πουλήθηκε στα $ 18.5 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘MAPLE CRYSTAL’ και το ‘MAPLE AMETHYST’ 32,392 DWT (2012 – Maple Leaf) πουλήθηκαν στη New Lead προς $ 18,5 εκ. το κάθε ένα και το ‘HO HIN’ 24.823 DWT (2007 – Kurinoura Dock) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 13 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘OVERSEAS BERYL’ 94,799 DWT (1994 – Hyundai H.I.) πουλήθηκε στα $ 7.9 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘STOLT ALMI’ 19.963 DWT (2006 – Fukuoka) πουλήθηκε στα $ 23 εκ. και το ‘ANGEL NO. 2’ 19.900 DWT (2012 – Xinle S.B) πουλήθηκε στα $ 27,5 εκ.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.