Σε σταθερή ροή η προσφορά των πλοίων προς διάλυση

Σε σταθερή ροή η προσφορά των πλοίων προς διάλυση

3
Σε σταθερή ροή η προσφορά των πλοίων προς διάλυση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.  

 

Καθώς η αγορά, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια,  συνεχίζει να επιδεικνύει σημάδια βελτίωσης, τόσο θα μειώνεται και ο αριθμός των πλοίων που θα οδηγούνται προς διάλυση το επόμενο διάστημα. 

Παρά το γεγονός ότι ο όγκος των διαλύσεων είναι μειωμένος συγκριτικά με το 2013 που ήτανε η χρονιά με το 2ο μεγαλύτερο ιστορικό ρεκόρ μετά το 2012, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση έχει μέχρι στιγμής έχει παρουσιάσει μία σταθερή ροή.  

Στην Ινδία, ενώ τα θεμελιώδη μεγέθη, νόμισμα και τιμές σιδήρου, παραμένουν σταθερά σε λογικά επίπεδα οι Cash buyers συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να πουλήσουν τα πλοία που είχαν αγοράσει βάσει σπέκουλας και όπως όλα δείχνουν για άλλη μία φορά θα βγουν χαμένοι αφού όλοι περιμένουν την αγορά να μπει σε τροχιά διόρθωσης δεδομένου και των επερχόμενων μουσώνων.         

Το Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και παρουσιάζει σημάδια κόπωσης και η συνηθισμένη ζήτηση για πλοία μεγαλύτερου τονάζ έχει μειωθεί δραματικά, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται σε πλοία μικρότερου τονάζ έχοντας σαν αποτέλεσμα και οι τιμές για αυτά τα πλοία να βρίσκονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα.

Το Πακιστάν, ουσιαστικά προσέφερε χείρα βοηθείας στους Cash Buyers, αφού βγήκε δυναμικά στην αγορά όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις τους όχι μόνο σε πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αλλά και σε Containers τα οποία μέχρι πρότινος αρνιόταν να τα δεχθεί λόγω του βυθίσματος τους.

Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιριών λόγω των επιδοτήσεων που προσφέρει η κυβέρνηση και τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο όπου αρκετές private εταιρείες αλλάζουν σημαία στα πλοία τους προκειμένου να καρπωθούν τις επιδοτήσεις που είναι συνδεδεμένες με τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 515,032 DWT εκ των οποίων περίπου το 65% (336,427 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 13% (64,897 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (113,708 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 435 – $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 320 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.