Σε τροχιά βελτίωσης ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Σε τροχιά βελτίωσης ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

6
Σε τροχιά βελτίωσης ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 07 Μαρτίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,543 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,980 μονάδες με $ 24,243 την ημέρα, BPI 1,075 μονάδες στα  $ 8,651 την ημέρα, BSI 1,131 μονάδες στα $ 11,831 την ημέρα και BHSI 663 μονάδες στα $ 9,654 την ημέρα.

Η ανοδική πορεία του BDI κοντεύει να κλείσει σχεδόν μήνα, καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου, όπου βρισκότανε στις 1,085 μονάδες, έχει παρουσιάσει συνεχόμενη άνοδο και συγκεκριμένα άνοδο 458 μονάδων.

Το δε μοτίβο που συναντήσαμε τους προηγούμενους μήνες συνεχίζει και επαναλαμβάνεται, με τα Capes να είναι αυτά που ουσιαστικά συντηρούν την άνοδο αυτή καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου που ξεκίνησε η άνοδος του δείκτη, ο BCI έχει αυξηθεί κατά 92,5% και τα έσοδα τους έχουν αυξηθεί από τα $ 8,251 την ημέρα στα $ 24,243 δηλαδή κατά 193% περίπου.

Εν αντιθέσει, κατά τη διάρκεια της συνεχόμενης αυτής μηνιαίας ανόδου του BDI, τα Panamax έχουν υποστεί πτώση, τόσο σε επίπεδο επιμέρους δείκτη (BPI) -18.8%, όσο και σε επίπεδο μέσου όρου ημερησίων εσόδων κατά -18,3%.

Στους υπόλοιπους επιμέρους δείκτες, τα Supramax (BCI), τόσο σε επίπεδο δείκτη όσο και σε μέσο όρο ημερησίων εσόδων έχουν  αύξηση κατά 20% περίπου ενώ τα Handysize (BHSI) δεν παρουσιάζουν μεταβολή.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Braemar Seascope, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει εισέλθει σε τροχιά βελτίωσης, η οποία θα αρχίσει να γίνεται πιο εμφανής προς το τέλος του χρόνου και κατά το 2015 καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα γέρνει περισσότερο προς την μεριά της ζήτησης.

Παράλληλα ο οίκος κάνει αναφορά στην  βελτίωση των υποδομών (λιμάνια) της Ινδίας ώστε να μπορούν να δέχονται Capes με αποτέλεσμα η θαλάσσια μεταφορά του Coal προς την Ινδία να μην γίνεται στο μέλλον με Supramax και Panamax αλλά με Capes λόγω οικονομιών κλίμακας.

Στην Κίνα, σύμφωνα με αξιωματούχους αλλά και παράγοντες της βιομηχανίας η εξάρτηση της Κίνας από εισαγόμενο Iron Ore θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς εικάζεται ότι αντίστοιχα θα υπάρξει και αύξηση στην παραγωγή χάλυβα παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να βάλει φρένο στην παραγωγή χάλυβα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για το 2014 η αύξηση της παραγωγής Iron Ore από τους βασικούς παραγωγούς της διεθνής αγοράς υπολογίζεται στους 126 εκ. τόνους η 14%.

Ένας από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλει στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα είναι και οι χαμηλές τιμές του εμπορεύματος οι οποίες οφείλονται στην αύξηση της παραγωγής.

Το πρόβλημα όμως που προκύπτει είναι η εξάρτηση της Κίνας από ξένους παραγωγούς και μάλιστα το τελευταίο διάστημα υπάρχει η προτροπή από την κυβέρνηση ώστε οι παραγωγοί χάλυβα να «επενδύσουν» σε ορυχεία εκτός Κίνας όπως για παράδειγμα έχει γίνει με την Αφρική.

Οι εξαγωγές της Αφρικής, κυρίως από την Νότιο Αφρική,  Iron Οre προς την Κίνα, αντιστοιχούν μόλις στο 8% αλλά το Πεκίνο προσπαθεί να αποκτήσει σχέσεις με τουλάχιστον 15 χώρες της Αφρικής, αγοράζοντας μικρές ποσότητες, όπως η Τανζανία, η Ουγκάντα, η Ζάμπια κλπ. μειώνοντας έτσι τις εισαγωγές από την Αυστραλία και την Βραζιλία.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘SEACON 9’ 75.200 DWT (2012 – Nigbo Lantian), πουλήθηκε στα $ 22 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘WHITE HALO’ 55.380 DWT (2012 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 30 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘MYSTIC TREASURE’ 36.000 DWT (2014 – Qingshan) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 23,55 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Suezmax, το ‘KIM JACOB’ 159.211 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,5 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.