Κοινό ψήψισμα Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές

Κοινό ψήψισμα Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές

7
Κοινό ψήψισμα Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές

τα πλαίσια της κοινής συνάντησης εργασίας του IDC (Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) και της ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές) που έγινε στη Λισαβόνα στις 5 Μαρτίου 2014 συζητήθηκαν μεταξύ των άλλων και οι εξελίξεις στα ελληνικά λιμάνια. Οι δύο φορείς εξέδωσαν το ακόλουθο ψήφισμα.

      Δήλωση Συμπαράστασης στους Έλληνες Εργαζόμενους στα Λιμάνια

 Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014 είκοσι συνδικάτα λιμενεργατών από 16 ευρωπαϊκές χώρες που ανήκουν είτε στο IDC (Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) στην ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές συναντήθηκαν στη Λισσαβώνα και δηλώνουν τα ακόλουθα:

Παρακολουθούμε με προσοχή την κατάσταση στην Ελλάδα, και ειδικά τις προσπάθειες της Ελληνικής κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τα δημόσια λιμάνια, ξεκινώντας από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά. Γνωρίζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ εισήγαγε ένα Σχέδιο Πρόσκλησης ενδιαφέροντος σε μία επιτροπή του Ελληνικού Κοινοβουλίου στην οποία προτείνει την ιδιωτικοποίηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ – που αποτελεί την πλειοψηφία των μετοχικού κεφαλαίου του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας. Γνωρίζουμε επίσης ότι ένα ευρύ μέτωπο λιμενεργατικών συνδικάτων, τοπικών επιμελητηρίων, εργατικών συνδικάτων και δήμων είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την απόφαση και απαιτούν από την κυβέρνηση να αποσύρει τα σχέδιά της για πλήρη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Ενός λιμανιού το οποίο είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά, αλλά για το σύνολο της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Καταδικάζουμε την σχεδιαζόμενη πώληση. Είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιηθεί από την Cosco για να εγκαθιδρυθεί στον Πειραιά ένα ιδιωτικό μονοπώλιο. Η ανακοίνωση του 2ου φιλικού διακανονισμού μεταξύ Cosco και ΟΛΠ έχει σαν στόχο την υποτίμηση της αξίας του ΟΛΠ. Η ιδιωτικοποίηση του 67% των μετοχών θα έχει ως αποτέλεσμα την εγκαθίδρυση στον Πειραιά ενός ισχυρού μονοπωλίου από την Cosco.

Οι αντεργατικές πρακτικές της Cosco είναι ιδιαίτερα γνωστές και μετά την ιδιωτικοποίηση θα εξαπλωθούν στο σύνολο του λιμανιού. Επαγγελματίες από άλλους τομείς εργασίας του λιμανιού, όπως για παράδειγμα η ναυπηγοεπισκευή, η ρυμούλκηση και τα ναυτικά πρακτορεία, φοβούνται ότι η εγκατάσταση της Cosco θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον αρνητικές αλλαγές σε αυτούς τους τομείς στο σύνολο του λιμανιού.

Γι΄αυτούς τους λόγους και γιατί υπάρχει ήδη εμπειρία τεσσάρων ετών από την εγκατάσταση της Cosco στο τμήμα του container τέρμιναλ που της έχει παραχωρηθεί , όλες αυτές οι συλλογικότητες είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις προσεκτικά. Υποστηρίζουμε πλήρως τον αγώνα των συναδέλφων μας και των λοιπών συνδικάτων και καλούμε την Ελληνική κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφασή της να πουλήσει το πλέον κερδοφόρο δημόσιο λιμάνι στην Ελλάδα. Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και είναι πολύ σημαντικά για την ακεραιότητα και την συνοχή μίας χώρας όπως η Ελλάδα με ένα τόσο εκτεταμένο νησιωτικό σύμπλεγμα. Επιπροσθέτως, αν το λιμάνι ιδιωτικοποιηθεί πολύ σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες δεν θα είναι πλέον εγγυημένες.

Λισσαβώνα, 5 Μαρτίου 2014

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.