Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η υπέρ-προσφορά των Containers

Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η υπέρ-προσφορά των Containers

3
Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η υπέρ-προσφορά των Containers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από έντονο ανταγωνισμό καθώς οι Cash Buyers συνέχισαν να προσφέρουν υψηλές τιμές όχι μόνο λόγω της γνωστής σπέκουλας, αλλά για να «δικαιολογήσουν» τις προηγούμενες αγορές τους που είχαν γίνει σε υψηλά επίπεδα. 

Σε γενικές γραμμές οι αγορές βρίσκονται σε καλό σημείο αφού υπάρχει σταθερότητα τόσο νομισματική όσο και στις τιμές του σιδήρου και ο στόχος εστιάζεται στην εύρεση των κατάλληλων πλοίων για την κάθε αγορά ενώ συνεχίζεται η υπέρ-προσφορά των Containers.    

Στην Ινδία, η ρουπία έχει σταθεροποιηθεί στις 61 – 62 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα ενώ παράλληλα η προσφορά πλοίων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό καθώς οι πλοιοκτήτες θέλουν να εκμεταλλευθούν τα υψηλά τρέχοντα επίπεδα των τιμών πριν συμβεί κάποια πτωτική διόρθωση.            

Το Πακιστάν, δείχνει ότι αρχίζει και μπαίνει σιγά – σιγά στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, εκτός Containers, καθώς η αύξηση της ζήτησης έχει αρχίσει και αντικατοπτρίζεται και στην αύξηση των τιμών οι οποίες έχουν αρχίσει και βελτιώνονται.  Αρκετοί από τους μεγάλους αγοραστές έχουν βγει στην αγορά για VLCCs και Capes και καθώς το Μπαγκλαντές δεν είναι διατεθειμένο να χτυπήσει ακόμη αυτά τα πλοία, είναι η ιδανική στιγμή για το Πακιστάν να επαναδραστηριοποιηθεί.               

Το Μπαγκλαντές, την εβδομάδα που πέρασε ουσιαστικά έπαιξε το ρόλο του παρατηρητή καθώς οι τιμές του κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των ανταγωνιστών του, γεγονός όμως το οποίο οφείλεται στην έντονη αγοραστική δραστηριότητα των 2 πρώτων μηνών του έτους και την κάλυψη των διαλυτηρίων από αυτές τις αγορές, οπότε θα πρέπει να περάσει λίγο διάστημα ώστε να δούμε το Μπαγκλαντές και πάλι στην αγορά.    

Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή από το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να είναι απασχολημένη με τα υπό επιδότηση πλοία των κρατικών εταιριών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 967,650 DWT εκ των οποίων περίπου το 53% (509,922 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (55,067 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 42% (402,661 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

 ✏  Ινδία:  Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.