Η συνεχής άνοδος του BDI γεμίζει αισιοδοξία τις αγορές

Η συνεχής άνοδος του BDI γεμίζει αισιοδοξία τις αγορές

6
Η συνεχής άνοδος του BDI γεμίζει αισιοδοξία τις αγορές

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,276 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,180 μονάδες με $ 15,075 την ημέρα, BPI 1,080 μονάδες στα  $ 8,691 την ημέρα, BSI 1,107 μονάδες στα $ 11,574 την ημέρα και BHSI 666 μονάδες στα $ 9,652 την ημέρα.

Όσο περνάει ο καιρός, τόσο και πληθαίνουν οι απόψεις ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει αφήσει πίσω του τα χειρότερα και έχει ήδη εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης, παρά την όχι και τόσο καλή απόδοση των 2 πρώτων μηνών του έτους που απλά επιβεβαιώνει τα ιστορικά στοιχεία της κυκλικότητας του κλάδου τη συγκεκριμένη περίοδο.

Είναι γεγονός πως ο κλάδος για άλλη μία φορά τους 2 πρώτους μήνες του χρόνου βρέθηκε αντιμέτωπος με την χαμηλή ζήτηση (Demand) το οποίο είναι τυπικό χαρακτηριστικό του πρώτο τριμήνου κάθε χρόνου.

Σιγά – σιγά όμως τις τελευταίες ημέρες ο BDI παρουσιάζει συνεχόμενη ανοδική πορεία, έστω και με μικρές ανοδικές κινήσεις και αναμένεται αυτή η τάση να συνεχισθεί, με μεγαλύτερη ένταση από αυτή του τελευταίου διαστήματος, καθώς παράλληλα θα υπάρξει και βελτίωση των καιρικών συνθηκών.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα κάνουν λόγο για αύξηση κατά 6% για να φτάσουν στο επίπεδο ρεκόρ των 870 εκ. τόνων σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του Κρατικού Οργανισμού China Iron and Steel Association, Li Xinchuang.

Οι παραγωγοί σιδήρου, συνεχίζουν και αγοράζουν Iron Ore παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα στα λιμάνια έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ και ενάντια σε όλες τις προβλέψεις για επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας.

Ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού αναφέρει πως οι χαλυβουργίες έχουν φτάσει στο σημείο να εισάγουν Iron Ore απλά για να ανταγωνιστούν η μία την άλλη δεδομένου και των χαμηλών τιμών που επικρατούν περίπου 21% κάτω από την ίδια περίοδο του 2012.

Τα άλλα θετικά νέα για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και σε αυτή την περίπτωση τα μικρότερα πλοία, είναι ότι τα εξαγόμενα φορτία ζάχαρης από την Ταϋλάνδη, την δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα, θα αυξηθούν κατά 22%.  Σύμφωνα με την υπηρεσία, Office of the Cane and Sugar Board, οι εξαγωγές θα φτάσουν τους 9 εκ. τόνους φέτος συγκριτικά με τους 7,4 εκ. τόνους τον προηγούμενο χρόνο ενώ η Παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί κατά 2,2% κυρίως από την αύξηση της ζήτησης  από την Ασία όπως την Κίνα, την Ινδονησία και την Μαλαισία.

Θετικά όμως είναι και τα νέα από το εμπόριο του Coal και συγκεκριμένα από τις εισαγωγές της Κίνας και της Ινδίας οι οποίες τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν συνεχόμενη αύξηση.

Να υπενθυμίσουμε πως η Κίνα μέχρι το 2009 θεωρείτο καθαρά εξαγωγική χώρα σε Coal ενώ σήμερα έχει καταστεί ο μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως.  Καθώς η παραγωγή σιδήρου δείχνει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις στη Κίνα, τόσο αυξάνεται και η ζήτηση για Coal λόγω των νέων χαλυβουργιών που λειτουργούν με Coal (Coal Fired Plants).

Ταυτόχρονα στην Ινδία η παραγωγή Coal τα τελευταία 6 χρόνια έχει μειωθεί λόγω ανάκλησης αδειών και μη έκδοσης νέων για παραγωγή του εμπορεύματος αλλά και λόγω έλλειψης υποδομών σιδηροδρομικού δικτύου που θα δημιουργήσουν την ανάγκη για αύξηση των εισαγωγών.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘MILLION TRADER II’ 76.466 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από τη Euroseas στα  $ 22 εκ. περίπου, το ‘BARITO’ 73.008 (1996 – Hudong S.Y) πουλήθηκε στα $ 7 εκ. και το ‘PLEIONE’ 70.189 DWT (1996 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 9 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘AQUAROSA’ 57.000 DWT (2010 – Yangzhou Guoyu) πουλήθηκε στην Athenian Shipping στα $ 21,8 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘WEST FORTUNE’ 28.417 DWT (2009 – Shimanami) πουλήθηκε πάνω από

τα $ 18 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCCs, το ‘NICHIHIKO’ 281.705 DWT (1999 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε στα $ 25 εκ.

✏  To Νοn – Panamax beam, Crude Oil  ‘PACIFIC HARMONY’ 70.560 DWT (1999 – Namura) πουλήθηκε στα $ 8.1 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.