Η αύξηση των εισαγωγών Iron Ore είναι πέρα από αυτές που είναι...

Η αύξηση των εισαγωγών Iron Ore είναι πέρα από αυτές που είναι αναγκαίες

29
Η αύξηση των εισαγωγών Iron Ore είναι πέρα από αυτές που είναι αναγκαίες

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,175 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,701 μονάδες με $ 10,144 την ημέρα, BPI 1,244 μονάδες στα  $ 10,000 την ημέρα, BSI 1,098 μονάδες στα $ 11,476 την ημέρα και BHSI 677 μονάδες στα $ 9,805 την ημέρα.

Στο παρελθόν έχουμε επισημάνει την βαρύτητα που έχουν οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα το οποίο χρησιμοποιείται για την παραγωγή σιδήρου η οποία αντιπροσωπεύει το 50% της Παγκόσμιας παραγωγής σιδήρου.

Το τελευταίο διάστημα όμως έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο όπου το Iron Ore χρησιμοποιείται από τους εμπόρους (Traders) και τους παραγωγούς σιδήρου (Steel Mills) σαν εγγύηση (Collateral) προς τα τραπεζικά ιδρύματα ώστε να εξασφαλίσουν δανειοδοτήσεις.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών Iron Ore πέρα από αυτές που είναι αναγκαίες για να καλύψουν τις ανάγκες της βιομηχανίας παραγωγής σιδήρου.  Σύμφωνα με αναλυτές, οι έμποροι και οι παραγωγοί σιδήρου αντιμετωπίζουν το πρόβλημα ότι αν σταματήσουν να εισάγουν Iron Ore, λόγω της προβλεπόμενης επιβράδυνσης της οικονομίας της Κίνας, θα έρθουν αντιμέτωποι με τη μείωση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Η ανωτέρω περιγραφόμενη κατάσταση είχε σαν αποτέλεσμα οι εισαγωγές Iron Ore τον Ιανουάριο να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 86,8 εκ. τόνους από το προηγούμενο υψηλό των 77,8 εκ. τόνους πριν 2 μήνες, το οποίο φυσικά είχε θετική επίδραση στον BDI.

Σε προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφερθεί στον ρόλο των Private Equity Funds στη ναυτιλία, ο οποίος εκ του αποτελέσματος έδειχνε να είναι ιδιαίτερα μικρός, σε επενδυμένα κεφάλαια, αλλά και περιορισμένος σε «μεγάλες» ή εισηγμένες εταιρίες.  Χαρακτηριστικά, μέχρι το Νοέμβριο του 2013 είχαμε υπολογίσει ότι μόνο $2,7 δισ. ήταν οι τοποθετήσεις από θεσμικούς επενδυτές τη στιγμή που το συνολικό άνοιγμα των δανειζόμενων κεφαλαίων – εκταμιευμένα και δεσμευμένα προς εκταμίευση – εκείνη τη στιγμή ήτανε στα $ 500 δισ.

Μέχρι και σήμερα η εικόνα αυτή δεν έχει αλλάξει και αν και το επενδυμένο ποσό η αυτό που έχει δεσμευθεί προς επένδυση έχει παρουσιάσει άνοδο, όπου κάποιοι το τοποθετούν στα $ 30 δισ., ακόμη παραμένει ιδιαίτερα μικρό αν αναλογιστούμε ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες της ναυτιλίας ανέρχονται στα $ 500 δισ.

Σύμφωνα με την έκθεση της Karatzas Marine Advisors, η πλειοψηφία των κεφαλαίων από Private Equity Funds που έχουν επενδυθεί στην ναυτιλία, είναι υπό μορφή αγοράς ήδη υπαρχόντων ναυτιλιακών δανείων από τράπεζες η όπως αναφέραμε παραπάνω σε σχήματα συνεργασίας με μεγάλα ονόματα της αγοράς ή εισηγμένες εταιρίες.

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως οι επενδύσεις των Funds υπό τη μορφή «Pure Equity Investment», αποσκοπώντας στην άνοδο της αγοράς και την αναγνώριση των κερδών από την αύξηση των τιμών των πλοίων, μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Η AMA Capital Partners LLC, μία εταιρία συμβούλων από την Νέα Υόρκη επισημαίνει πως τα Private Equity Funds εξακολουθούν να επιδίδονται σε αγορές ναυτιλιακών δανείων προσδοκώντας να κερδίσουν από την αναμενόμενη άνοδο των αξιών των πλοίων με στόχο την πώληση τους.

Η Hartland Shipping Services εκτιμά ότι τα τελευταία 2 χρόνια, περίπου $ 5 δισ. ναυτιλιακών δανείων αγοράστηκαν από Funds ενώ η ζήτηση από τους επενδυτές οδήγησε σε άνοδο των τιμών καθώς τώρα τα δάνεια πωλούνται στην τιμή των 90 cents ανά δολάριο, έναντι 70 – 80 cents ανά δολάριο ένα χρόνο πριν.

Η Davidson Kempner Capital Management LLC κατέβαλε $ 500 εκ. για να αγοράσει μέρος του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου της Lloyds Banking Group και η HSH Nordbank AG, η τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία ετοιμάζεται και πάλι να πουλήσει τμήμα των δανείων της, αν και είχε αποτύχει πρόσφατα να διαθέσει ένα πακέτο αξίας $ 300 εκ.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Supramax, το ‘JIN ZE’ 57.982 DWT (2012 – Tsuneishi Cebu) και το ‘JIN YANG’ 57.982 DWT (2010 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκαν en bloc σε Νορβηγούς, το πρώτο στα $ 29 εκ. και το δεύτερο στα $ 27 εκ.

Το ‘AQUAROSA’ 57.000 DWT (2010 – Yangzhou Cebu) πουλήθηκε σε Έλληνες στα  $ 21 εκ. και το ‘TROPICAL QUEEN’ 52.498 DWT (2005 – Tsuneishi Cebu) αγοράστηκε από Έλληνες στα

$ 21 εκ. με παράδοση Charter Free τον Απρίλιο του 2014.

✏  Στα Handymax, το ‘LIVANITA’ 45.426 DWT (1997 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,3 εκ. και το ‘AK CEREN’ 42,264 DWT (1991 – Huyndai) αγοράστηκε από Ρώσους στα $ 4,7 εκ.

✏ Στα Handysize, το ‘PACIFIC ELFIN’ 35.062 DWT (2001 – Minami Nippon) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,1 εκ. και το ‘GLOBAL ARROW’ 24.396 DWT (1997 – Kanasashi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 6,1 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘PHOENIX AMBITION’ 107.506 DWT (2009 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 36,75 εκ. και το ‘MAERSK PRIME’ 109.579 DWT (1999 – Dalian New Yard) πουλήθηκε στα $ 13 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.