Πάνω από 20 πλοία αναμένουν τη σειρά τους για να οδηγηθούν προς...

Πάνω από 20 πλοία αναμένουν τη σειρά τους για να οδηγηθούν προς διάλυση

4
Πάνω από 20 πλοία αναμένουν τη σειρά τους για να οδηγηθούν προς διάλυση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ο νούμερο ένα κλάδος σε διαλύσεις από τις αρχές του χρόνου είναι ο κλάδος των Containers και ιδιαίτερα το μέγεθος των Panamax, καθώς εκτιμάται ότι πάνω από 20 πλοία έχουν κατακλύσει την αγορά της Ινδίας και του Μπαγκλαντές αναμένοντας τη σειρά τους για να οδηγηθούν προς διάλυση.
Παρά το γεγονός ότι η προσφορά πλοίων είναι ιδιαίτερα αυξημένη, λόγω των Containers, υπάρχει ο προβληματισμός κατά πόσο η Ινδία και το Μπαγκλαντές μπορούν να απορροφήσουν όλο αυτό το τονάζ, καθώς εκτός από το όριο στην χωρητικότητα των διαλυτηρίων υπάρχει και κάποιο όριο στο άνοιγμα των LCs.  Σχετικά με την χωρητικότητα των διαλυτηρίων, στην παρούσα φάση η διαθεσιμότητα που υπάρχει είναι για πλοία των 6,000 – 12,000 LDT και για τα οποία έχουν δοθεί και οι υψηλότερες τιμές.

Στην Ινδία, η υπέρ-προσφορά των πλοίων, όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και δημιουργεί πιέσεις στις τιμές.  Οι πλοιοκτήτες και οι Cash Buyers προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις πράξεις όσο πιο γρήγορα γίνεται καθώς θεωρούν ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση η πτώση των τιμών θα είναι αναπόφευκτη όποτε και οι δύο πλευρές θα βγουν χαμένες.  Το θετικό στην όλη εικόνα είναι ότι οι τιμές της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου βρίσκονται σε υγιή επίπεδα.

Στο Πακιστάν, οι προσφερόμενες τιμές άρχισαν επιτέλους να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις, γεγονός που οφείλεται και στην αύξηση των τιμών του σιδήρου κατά $ 10/LDT την προηγούμενη εβδομάδα.  Το πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζει τώρα είναι πως παρά την επιστροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος, αδυνατεί να βρει πλοία καθώς τα Containers που έχουν κατακλύσει την αγορά δεν εξυπηρετούν το Πακιστάν λόγω των περιορισμών βυθίσματος που αντιμετωπίζει.

Στο Μπαγκλαντές, την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές του σιδήρου υπέστησαν μία μείωση της τάξης των $ 10/LDT έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα επίπεδα των τιμών που πουλάνε οι Cash Buyers.  Σαν αποτέλεσμα οι End Buyers κρατούν στάση αναμονής, περιμένοντας τις τιμές του σιδήρου να βελτιωθούν τη στιγμή μάλιστα που τα διαλυτήρια τους είναι απασχολημένα από προηγούμενες αγορές.

Στην Κίνα, με τις τιμές να βρίσκονται περίπου $ 150 κάτω από τα επίπεδα των ανταγωνιστών τους, δεν θα περίμενε κανείς να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αγορά τη στιγμή μάλιστα που η προσφορά των πλοίων από τις Κινεζικές κρατικές εταιρίες συνεχίζεται αμείωτη.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 691,361 DWT, εκ των οποίων περίπου το 27% (186,240 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (29,990 DWT) δεξαμενόπλοια και το 69% (475,131) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 430 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.