Τελείωσαν οι δικαιολογίες για τη διόρθωση του δείκτη BDI

Τελείωσαν οι δικαιολογίες για τη διόρθωση του δείκτη BDI

5
Τελείωσαν οι δικαιολογίες για τη διόρθωση του δείκτη BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,091 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,588 μονάδες με $ 8,657 την ημέρα, BPI 1,304 μονάδες στα $ 10,417 την ημέρα, BSI 929 μονάδες στα $ 9,717 την ημέρα και BHSI 674 μονάδες στα $ 9,684 την ημέρα.
Με την ολοκλήρωση των αργιών στη δύση στις αρχές του χρόνου και στην Κίνα στις αρχές του Φεβρουαρίου, ουσιαστικά τελείωσαν και οι «δικαιολογίες» για τη διόρθωση του δείκτη. Από τις αρχές του χρόνου, όπου ο BDI βρισκότανε πάνω από τις 2,000 μονάδες, μέχρι και σήμερα, ο δείκτης έχει υποστεί μείωση πάνω από 50%, αλλά το θετικό σημείο είναι πως καθ’ όλη τη διάρκεια της διόρθωσης δεν έφτασε σε τριψήφιο νούμερα δηλαδή δεν έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1,000 μονάδων.
Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, η παραγωγή σιδήρου της Κίνας για το 2014 αναμένεται να παρουσιάσει αυξητικές τάσεις. Σύμφωνα με τον οργανισμό, China Iron & Steel Association, η παραγωγή σιδήρου της Κίνας το 2013 έφτασε τους 782 εκ. τόνους, σχεδόν το 50% της παγκόσμιας παραγωγής, όπου για να καλύψει την παραγωγή αυτή εισήγαγε 820 εκ. τόνους Iron Ore. Για το 2014 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περεταίρω αύξηση της παραγωγής του σιδήρου, πάνω από 3%, το οποίο σημαίνει ότι θα υπάρξει και αύξηση των εισαγωγών Iron Ore. Αρκετοί αναλυτές από την Shanghai, εκτιμούν πως η αύξηση των εισαγωγών ενδεχομένως να φτάσει και του 100 εκ. τόνους.
Ο δείκτης εμπιστοσύνης πάντως για την πορεία της αγοράς συνεχίζει και παραμένει σε θετικά επίπεδα προεξοφλώντας την βελτίωση της αγοράς για το 2014 και 2015. Αξίζει να αναφέρουμε πως το αγοραστικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ή παραγγελίες νεότευκτων το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ιδιαίτερα μετά το β’ εξάμηνο, συνεχίζει και παραμένει αρκετά έντονο. Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, συνολικά έχουν μπει παραγγελίες για 246 πλοία εκ των οποίων τα 112 είναι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ στα μεταχειρισμένα έχουν αλλάξει χέρια περίπου 200 πλοία από όλους τους κλάδους της ναυτιλίας.
Για άλλη μία φορά να επισημάνουμε, όπως έχουμε κάνει στο παρελθόν, πως το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον ναι μεν επιβεβαιώνει την κοινή πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς τα επόμενα 2 χρόνια, αλλά το έντονο ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες, οι οποίες θα πέσουν στο μετά από 2 χρόνια, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία διόρθωση/πτώση της αγοράς από τα τέλη του 2015 και το 2016.
Τα ανωτέρω επιβεβαιώνει και η τελευταία ανάλυση της πλοιοκτήτριας εταιρείας Knightsbridge η οποία είναι εισηγμένη στο Nasdaq και η οποία αναφέρει πως μέχρι στιγμής το πρόβλημα στην αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ήταν το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς καθώς στις αρχές του 2011 το βιβλίο παραγγελιών ήτανε περίπου στο 50% του τότε υπάρχοντος στόλου. Από τότε το βιβλίο παραγγελιών έχει παρουσιάσει μία συνεχόμενη πτωτική πορεία και στα τέλη του 2013 έφτασε στο 17%.
Συνεχίζοντας επισημαίνει πως το 2013 συνολικά παραδόθηκαν 60 εκ. DWT ενώ πάνω από 22 εκ. DWT οδηγήθηκαν προς διάλυση έχοντας σαν αποτέλεσμα η καθαρή αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2013 να κλείσει στο 7%, το χαμηλότερο ποσοστό των 3 τελευταίων χρόνων.
Ταυτόχρονα η ανάλυση κάνει λόγο για τον σημαντικό ρόλο της Κίνας η οποία το 2013 ήταν υπεύθυνη για το 83% της συνολικής αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης των 200 εκ. τόνων ενώ επισημαίνει πως η Κίνα εισήγαγε 1,500 εκ. τόνους εμπορευμάτων ξηρού φορτίου συγκριτικά με 750 εκ. τόνους το 2008.
Τα ανωτέρω νούμερα της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 35% του παγκόσμιου εμπορίου των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου σε όγκο και πάνω από 40% σε ton miles!!!!
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘PRIME GINGER’ 82.000 DWT (2012 – SPP), το ‘PRIME DAISY’ 81.507 DWT (2012 – SPP), το ‘PRIME ROSE’ 81.516 DWT (2012 – SPP) και το ‘PRIME LILY’ 81.507 DWT (2012 – SPP) αγοράστηκαν en bloc από την Active Shipping στα $ 33 εκ. το κάθε ένα.
Το ‘CHRISTINA VICTORY’ 82.619 DWT (2006 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 24 εκ. Να σημειώσουμε πως η πράξη αυτή έκλεισε στα τέλη του 2013 το οποίο δικαιολογεί και την χαμηλότερη τιμή πώλησης.
✏ Στα Supramax, το ‘METROPOL’ 56.433 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) πουλήθηκε στα $ 25 εκ. και το ‘ASIA’ 57.005 DWT (2010 – Cosco Zhoushan) πουλήθηκε στα $ 22,4 εκ.
✏ Στα Handymax και στα Handysize, ‘SLAVNIK’ 46.570 DWT (1998 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 12,5 εκ. και το ‘FREE KNIGHT’ 24.111 DWT (1998 – Shanghai S.Y) πουλήθηκε στα $ 3,6 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.