Από τα μέσα Φεβρουαρίου η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα...

Από τα μέσα Φεβρουαρίου η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης

5
Από τα μέσα Φεβρουαρίου η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,110 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,524 μονάδες με $ 8,263 την ημέρα, BPI 1,337 μονάδες στα  $ 10,663 την ημέρα, BSI 996 μονάδες στα $ 10,410 την ημέρα και BHSI 684 μονάδες στα $ 9,804 την ημέρα.

Το αρνητικό μοτίβο για τον BDI συνεχίζεται ακόμη, καθώς από τις 13 Ιανουαρίου ουσιαστικά, με ελάχιστες αναλαμπές στο ενδιάμεσο, δείχνει ότι έχει μπει σε μία τροχιά ελεύθερης πτώσης, όπου σε διάστημα περίπου 3 εβδομάδων  έχει χάσει 1,220 μονάδες η περίπου 53%.

Τη μεγαλύτερη πτώση όμως την έχει υποστεί ο τομέας των Capes, καθώς τα ημερήσια έσοδα τους έχουν φτάσει σε σημείο να είναι τα χαμηλότερα από όλους τους υπόλοιπους τύπους των πλοίων, έσοδα τα οποία στην παρούσα είναι στα ίδια επίπεδα με τα λειτουργικά τους έξοδα (OPEX) μη συμπεριλαμβανομένου του οποιουδήποτε κόστους χρηματοδότησης, εάν υπάρχει.

Σε προηγούμενη μας ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως η διόρθωση στην αγορά ήταν δεδομένη, καθώς το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου είναι πάντα το πιο χαμηλό δεδομένου των αργιών.

Να σημειώσουμε πως οι αργίες της Κίνας, οι οποίες τελειώνουν την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, φέτος έτυχε να ξεκινήσουν 10 ημέρες νωρίτερα από ότι το 2013, δηλαδή πιο κοντά στις αργίες της Δύσης, έχοντας σαν αποτέλεσμα η διόρθωση του δείκτη να είναι ακόμη πιο μεγάλη καθώς δεν υπήρχε αρκετό περιθώριο στο ενδιάμεσο για ανάκαμψη.

Γενικότερα, εκτιμάται ότι η πορεία των Capes θα αντιστραφεί και αναμένεται το 2014 να είναι μία καλή χρονιά καθώς η αύξηση του στόλου θα είναι αρκετά συγκρατημένη, μόλις 5% στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των εξαγωγών και ιδιαίτερα προς την Κίνα σε Iron Ore και Coal.

Σύμφωνα με μία «δημοσκόπηση» αναλυτών που διεξήγαγε το Reuters, οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας φέτος θα αυξηθούν κατά 11% φτάνοντας τους 910,5 εκ. τόνους ενώ η τιμή του εμπορεύματος θα κυμανθεί περίπου στα $ 121,5 τον τόνο, που είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 5 χρόνων, με πτωτικές τάσεις τον επόμενο χρόνο, από $ 135 τον τόνο το 2013.

Η Goldman Sachs εκτιμά ότι ο μέσος όρος της τιμής του Iron Ore για το 2014 θα κυμανθεί περίπου στα $ 108 τον τόνο, που σημαίνει ότι για να συμβεί αυτό θα πρέπει κάποιες στιγμές η τιμή του εμπορεύματος να φτάσει κοντά στα $ 80 τον τόνο.

Στην παρούσα φάση, τα αποθέματα του Iron Ore στα κυριότερα λιμάνια της Κίνας ανέρχονται στους 92,6 εκατομμύρια τόνους που είναι το υψηλότερο νούμερο αποθεμάτων από τον Νοέμβριο του 2012, όταν ο αριθμός των αποθεμάτων για όλο το 2013 κινήθηκε ανάμεσα στους 70 με 80 εκατομμύρια τόνους.

Η Global Hunter Securities, μεταξύ άλλων αναλυτών, η οποία είναι μία επενδυτική τράπεζα με εξειδίκευση στη ναυτιλία, αναφέρει πως από τα μέσα Φεβρουαρίου η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης.

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η πρόσφατη πτώση της αγοράς είχε σαν αποτέλεσμα και την πτώση της τιμής διαπραγμάτευσης των μετοχών των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών, προσφέροντας έτσι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία σε επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στην ναυτιλία και ειδικότερα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Χαρακτηριστικά αναφέρει, το άνοιγμα της ευκαιρίας αυτής θα είναι πρόσκαιρο, καθώς από τα μέσα του μήνα θα αρχίσει η αγορά να βελτιώνεται και πως η πτώση οφείλεται καθαρά στην εποχικότητα (κυκλικότητα) του κλάδου.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes,  το ‘CONCHES’ 179.078 DWT (2011 – Sungdong S.B) πουλήθηκε στα $ 52 εκ. περίπου με συνέχιση/μεταφορά του Time Charter μέχρι τον Μάιο του 2014 και option έως τον Ιανουάριο του 2015 στα $ 26,000 την ημέρα.

✏  Στα Post Panamax και Panamax, το ‘GL QUSHAN’ 98.681 DWT (2011 – Tsuneishi Zhoushan) και το ‘GL DAISHAN’ 98.681 DWT (2011 – Tsuneishi Zhoushan)  αγοράστηκαν en bloc από την  Star

Bulk στα $ 60 εκ. με T/C back στην Glocal για 30 – 34 μήνες και 27 – 31 μήνες αντίστοιχα, στα $ 15,000 την ημέρα.  Το ‘CHENGYANG PIONEER’ 76,201 DWT (2013 – Zhejiang Yangfan) πουλήθηκε στα   $ 27 εκ., το ‘SEA RESOLUTE’ 73.322 DWT (1998 – Halla Eng.) αγοράστηκε από Έλληνες σε auction στα $ 13,15 εκ. και το ‘NEW IRENE’ 72.490 DWT (1997 – Daedong) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 8,5 εκ. με T/C στην STX Pan Ocean για 2-3 χρόνια στα $ 9,000 την ημέρα.

✏  Στα Supramax, το ‘SANKO MERCURY’ 50.792 DWT (2010 – Oshima S.B), το ‘SANKO MARBLE’ 50.779 DWT (2010 – Oshima S.B) και το ‘SANKO MERMAID’ 50.779 DWT (2009 – Oshima S.B)  πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνα πάνω από $ 60 εκ.  Το ‘OCEAN PRESIDENT’ 50.913 DWT (2001 – Oshima S.B) πουλήθηκε στα υψηλά $ 14 εκ. με παράδοση τον Απρίλιο του 2014.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα VLCCs, το ‘GULF SHEBA’ 298.923 DWT (2007 – Nantong Cosco KHI) και το ‘GULF EYADAH’ 298.971 DWT (2006 – Nantong Cosco KHI) αγοράστηκαν en bloc στα $ 99 εκ.

✏  Στα Suezmax, το ‘PRISCO ALCOR’ 165.546 DWT (2007 – Hyundai H.I) αγοράστηκε για να μετατραπεί σε FPSO, στα $ 41 εκ.  Το ‘SCF BYRRANGA’ 159.156 DWT (2005 – Hyundai H.I) και το ‘SCF ALDAN’ 159.062 DWT (2005 Hyundai H.I) πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνες στα  $ 35 εκ. το κάθε ένα.

✏  Στα Product, το ‘OCEAN LEO’ 47.333 DWT (2010 – Onomichi) πουλήθηκε πάνω από τα $ 28 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.