Διαλύσεις πλοίων: Όταν ξυπνούν τα ένστικτα της σπέκουλας

Διαλύσεις πλοίων: Όταν ξυπνούν τα ένστικτα της σπέκουλας

24
Διαλύσεις πλοίων: Όταν ξυπνούν τα ένστικτα της σπέκουλας

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Συνεχίζει να εντυπωσιάζει το ξεκίνημα του χρόνου στον τομέα των διαλύσεων σχετικά με τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών, οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία γεγονός το οποίο οφείλεται στην νομισματική σταθεροποίηση αλλά και στην αύξηση των τιμών του σιδήρου σχεδόν σε όλες τις αγορές. 

Τα ανωτέρω βέβαια έχουν ξυπνήσει πάλι τα γνωστά ένστικτα της σπέκουλας καθώς οι Cash Buyers βασιζόμενοι στο θετικό κλίμα που επικρατεί έχουν ήδη αρχίσει και προεξοφλούν περεταίρω βελτίωση της αγοράς.                   

Η Ινδία, συνεχίζει και κατέχει την ηγετική θέση στην αγορά με τους Cash Buyers να έχουν ανεβάσει τα επίπεδα των τιμών κατά $ 20 τον τόνο (LDT) «χτυπώντας» έτσι τον ουσιαστικά περιορισμένο αριθμό πλοίων που υπάρχει στην αγορά. 

Γεγονός είναι πως αν αυτά τα υψηλά επίπεδα των τιμών παραμείνουν αμετάβλητα για κάποιο διάστημα, ενδεχομένως να δελεάσουν κάποιους πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία είτε έχουν να περάσουν τα χαρτιά τους (Special Survey / Dry Dock) είτε ολοκληρώνουν κάποιο ναύλο, ώστε να τα οδηγήσουν προς διάλυση.                 

Το Πακιστάν, ενώ παρουσιάζει ενδιαφέρον για αγορές πλοίων, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα των τιμών της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και αρκείτε στο ρόλο του παρατηρητή προς το παρόν.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξημένες προσφερόμενες τιμές των ανταγωνιστριών αγορών, εκμηδένισαν και το πλεονέκτημα του Gas Free for Man Entry που προσφέρει το Πακιστάν για τα δεξαμενόπλοια.               

Στο Μπαγκλαντές, μετά τις εκλογές έχει αρχίσει και επικρατεί σχετική ηρεμία το οποίο βοήθησε στο να οδηγηθούν οι τιμές του σιδήρου σε υψηλότερα επίπεδα, περίπου $ 12 τον τόνο (LDT). 

Η ουσιαστική έλλειψη από την αγορά μεγαλύτερων πλοίων όπως Capes και VLCCs έχει οδηγήσει τους αγοραστές να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε μικρότερα πλοία και Containers.                 

Στη Κίνα, οι τιμές παρουσίασαν βελτίωση, καθώς λόγω των επερχόμενων αργιών τα διαλυτήρια χτίζουν αποθέματα , αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες αγορές γεγονός όμως που δεν τους ενοχλεί καθώς το μέτρο της επιδότησης για διάλυση Κινεζικών πλοίων αποτελεί μεγάλο δέλεαρ για κρατικές εταιρίες να οδηγήσουν προς διάλυση τα παλαιά πλοία και να προβούν σε ανανέωση στου στόλου τους.     

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 227,879 DWT, εκ των οποίων περίπου το 15% (34,070 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 43% (97,097 DWT) δεξαμενόπλοια και το 42% (93,712 DWT) Containers.

 Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 425 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.