Σε οριακή άνοδο ο δείκτης BDI

Σε οριακή άνοδο ο δείκτης BDI

5
Σε οριακή άνοδο ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,421 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,026 μονάδες με $ 15,132 την ημέρα, BPI 1,564 μονάδες στα  $ 12,470 την ημέρα, BSI 1,165 μονάδες στα $ 12,186 την ημέρα και BHSI 719 μονάδες στα $ 10,301 την ημέρα.

Το θετικό στοιχείο για τον δείκτη είναι ότι παρά την διορθωτική του τάση, από τις 15 Ιανουαρίου έχει δείξει κάποια σημάδια αντίστασης, παρουσιάζοντας οριακή άνοδο κάθε μέρα.

Επίσης η παρούσα τιμή του BDI είναι πάνω από 70% περίπου συγκριτικά με την τιμή του δείκτη την ίδια ημέρα των 2 προηγούμενων χρόνων και περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτή του 2011.

Συγκεκριμένα, στα μέσα Ιανουαρίου του 2011 ο δείκτης ήτανε στις 1,370 μονάδες, το 2012 στις 862 μονάδες και το 2013 στις 825 μονάδες.

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, βάσει ιστορικών στοιχείων το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, συνήθως, είναι το πιο χαμηλό τρίμηνο καθώς εκτός από τις αργίες στη Δύση και στην Ασία, υπάρχει και το φαινόμενο της εποχικότητας λόγω των καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή (εξόρυξη) των εξαγωγικών χωρών και την ζήτηση για εμπορεύματα των χωρών που εισάγουν, έχοντας σαν αποτέλεσμα την διόρθωση του δείκτη και την μείωση των ημερησίων εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν τις αργίες η Κίνα αυξάνει τις εισαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία καθώς μετά τις εορτές τα Κινεζικά ορυχεία εξόρυξης του μεταλλεύματος  κλείνουν λόγω του βαρύ χειμώνα ενώ ταυτόχρονα οι εξαγωγές από Αυστραλία και Βραζιλία το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου είναι αρκετά μειωμένες λόγω των έντονων βροχοπτώσεων οι οποίες διακόπτουν τη λειτουργία των ορυχείων.

Οι συνολικές εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore το 2013 έφτασαν τους 820 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά με το 2012.  Οι αναλυτές στη Shanghai εκτιμούν ότι φέτος οι εισαγωγές θα αυξηθούν κατά 100 εκ. τόνους καθώς αναμένουν ότι θα υπάρξει αύξηση στην Κινεζική παραγωγή χάλυβα, αρκετά αυξημένο νούμερο από αυτό του Metallurgical Industry Planning and Research Institute το οποίο τοποθετεί την αύξηση στους 30 εκ. τόνους περίπου.

Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως η πορεία των εισαγωγών του Iron Ore, εκτός από την ζήτηση, είναι άμεσα εξαρτώμενη επίσης από την τιμή του, τιμή η οποία εξαρτάται από τις ποσότητες που παράγει η Αυστραλία και η Βραζιλία και οι οποίες σύμφωνα με όλα τα στοιχεία το 2014 η παραγωγή θα είναι αυξημένη.

Αντίθετη με την πτωτική πορεία του δείκτη χαρακτηρίζεται όμως η διάθεση των πλοιοκτητών σε παγκόσμιο επίπεδο για νέες παραγγελίες η αγορές μεταχειρισμένων πλοίων καθώς η χρονιά ξεκίνησε με έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον παρά το γεγονός ότι οι τιμές συνεχίζουν να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις τόσο στα νεότευκτα όσο και στα μεταχειρισμένα πλοία.

Για τα νεότευκτα πλοία, εκτιμάται ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τουλάχιστον για το επόμενο τρίμηνο και συγκεκριμένα για τα Capes οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6.9%, τα Panamax 3.4%, Ultramax/Handymax 4.9% και Handysize 2.7%.

Αντίστοιχα για τα μεταχειρισμένα πλοία 5αετίας έως 10εατίας εκτιμάται ότι η αύξηση των τιμών για το επόμενο τρίμηνο θα είναι για τα Capes 17%, Panamax 15%,  Ultramax/Handymax 10% και για τα Handysize 10%.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Ultramax,  το ‘DIETRICH OLDENDORFF’ 63.500 DWT (2013 – Dayang SB) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 31  εκ.  Εικάζεται ότι πουλήθηκε με T/C, πίσω στους πωλητές, συνδεδεμένο με τον δείκτη BSI.

✏  Στα Supramax,  το ‘FAR EASTERN VENUS’ 53.487 DWT (2006 – Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 20,5 εκ.

✏  Στα Handymax,  το ‘EILHARD SCHULTE’ 49.361 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες  στα $ 12,7  εκ., το ‘PACIFIC CHAMP’ 43.222 DWT (1996 – Hyundai H.I) αγοράστηκε στα $ 9 εκ., το   ‘PACIFIC ROYAL’ 42.975 DWT (1996 – Hyundai H.I ) πουλήθηκε στα $ 9 εκ. και το ‘AZURE SKY’ 45.712 DWT (1995 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε στα $ 8,7 εκ.

✏  Στα Handysize,  το ‘PACIFIC CHIKUSA’ 16.870 DWT (2000 – Shin Koshi) πουλήθηκε στα $ 5 εκ.

Στον τομέα των tankers έγινε η ακόλουθη πράξη:

✏  Στα VLCC,  το ‘LUXEMBOURG’ 299.150 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε για να μετατραπεί σε FPSO, στα $ 28 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.